PDA

View Full Version : Neck humbucker ; weinig of geen geluid



Rock n' sad
23 december 2004, 19:08
Bij mijn epiphone komt uit de neck humbucker op clean bijna geen geluid en op overdrive een soort bleus klank die HEEL dicht bij gewoon clean komt ( terwijl de gain voluit staat ) eerst dacht ik dat het normaal was omdat het een ' vintage ' gitaar is dat het de bedoeling is om zo te klinken , maar eigelijk vind ik het wel raar dan , met de brug pick up is niks mis , scheurt heel hard enzo , Naar de winkel waarvan ik hem gekocht heb kan hij niet want das in duitsland ( beetje veel verzendingskosten ) zelf weet ik niets van bedrading o.i.d , en echt blij zouden ze bij mijn plaatselijke gitaarwinkel niet zijn ... Wat doe ik nu best

a) binnenkorst elementen vervangen ; Liefst niet , ben tevreden over het geluid en een setje humbuckers + plaatsing gaan al snel tot 150 €

b) eens laten kijken naar de bedrading

c) zelf proberen kijken

d) output verhogen ( denk wel dat er dan toch iets meer uitkomt )

zoveel last heb ik er niet van omdat ik weinig de neck pick up gebruik , maar voor clean vind ik het wel van essentieel belang .


Tis btw die epi g 400 worn brown met die gescheurde neck (zie een van vorige posts ) , daar scheelt helemaal niks aan , speelt heerlijk en heeft goede finish , neck ziet er beschadigd uit maar staat zo stabiel als een andere , ook tamelijk goede set up , maarja op gebied van intoneren en actie verlagen enzo heb ik mij nog niet verdiept .

Dank u wel