PDA

View Full Version : Nieuw klassiek kopen..veel twijfels:



Lex Visser
23 december 2004, 15:39
Hoi,

Nieuw klassiek kopen..veel twijfels:

Ik besef dat deze vraag (in allerlei varianten) vaker wordt gesteld.
Maar het ultieme antwoord heb ik nog niet gezien ......... (misschien is dat er ook wel niet)
Ik ben een beginner (heb Gitaarstarter 2 van Cees Hartog bijna uit)

Het standaard antwoord is meestal, koop niet te duur, eerst oefenen.
Leuk wel, maar ik wil gewoon een goede, mooi (vol) klinkende gitaar.

Voor 1000 eurio's moet toch wel wat te krijgen zijn. Maar ik zoek vooral ook een soepel bespeelbare hals.

Heeft iemand specifieke tips over halzen en zo, of is dat allemaal grof gezegd vergelijkbaar?

B.v.d.
Grtz,

Lex

Kasper
23 december 2004, 17:45
1000 euro's :o .... Een beginnersgitaar? :-?

Een beginnersgitaar is in mijn ogen €250, alhoewel dat dit van iedereen wel verschillend zal zijn. Maar voor €1000 heb je voglens mij al HEEEEEL VEEEEEL :wink:

Als je weet dat je het zal volhouden zou ik voor een +/- €600 kijken.

Buzz
23 december 2004, 17:56
kijk eens naar Alhambra gitaren op

www.casabenelly.nl

bert k
23 december 2004, 22:56
Tof dat je een ruim budget hebt, en ik zal de laatste zijn om je van een luxe aankoop te weerhouden :D Maar er is iets grappigs met Spaanse gitaren: ze spelen allemaal zwaar... Door de brede, vlakke hals zijn ze veel minder comfortabel dan western gitaren of elektrische. (Tenzij je een krom kreng te pakken hebt, maar dat spreekt voor zich.) En de klankkwaliteit komt nog niet echt tot zijn recht als je beginner bent. Dus ik zou rustig een paar jaar oefenen op een gitaar van 300 euro, het zal nog niet echt iets uitmaken.

Kasper
24 december 2004, 02:20
Ik weet niet of hij expliciet zei dat het over een spaanse gitaar ging. Misschien bedoeld ie met klassiek gewoon akoestisch?