PDA

View Full Version : Kent iemand het merk Aria?



Erik
22 september 2001, 20:57
Hoi allemaal!
Kent iemand het merk Aria?
zo ja, is het een goed merk?

Kitaarhiero
23 september 2001, 13:06
Yep, het schijnt een goed merk te zijn, ze hebben diverse typen (bas) gitaren die lang niet slecht zijn.

Master Tinuzzz
28 september 2001, 14:39
Ik heb een basversterkertje van 50 wat van Aria. om thuis te oefenen is ie prima, maar voor de rest is ie niet geschikt.

anoniem
5 oktober 2001, 19:45
Ken de (kleine) amps en (bas) gitaren.Low budget gitaar betrouwbaar, vette sound en zeer goede pook (kahler).
Ampjes scheuren perfect, zeker voor die prijs.
Prima gitaar voor beginners die een goede betrouwbare gitaar zoeken.

anoniem
6 oktober 2001, 18:05
Voordat ik mn eerste electr. gitaar kocht zat ik overal gitaar blaadjes te ko¨pen en toen zag ik achterop een gitarist een advertentie voor Aria gitaren, ik was helemaal verkocht. Helaas was uiteindelijk mn bugdet net iets te klein en moest ik het doen met een fender standard strat made in mexico :grin:

mzzls, matthijs

sickpunk
23 november 2001, 16:14
k heb een aria AK-20 accoustic, k vind hem erg lekker spelen en zekerz nie duur (200 ballen)

anoniem
25 november 2001, 18:19
Ik heb zelf een aria pro II TS-400 van ongeveer 20 jaar oud gekocht voor F425.- en hij speelt erg fijn dus ik raad je aan om ook een Aria te kopen.

anoniem
30 november 2001, 14:54
Een willekeurige sigarendoos met een postbode-elastiek klinkt duizendmaal beter dan de duurste Aria-kut met peren- gitaar.

Jeroen
4 december 2001, 18:57
zullen we anders weer eens een discussie beginnen dat ieder merk z'n goede en slechte exemplaren heeft gemaakt?!?! beetje overdreven anoniem!!! mzzl!

Outshine
7 december 2001, 14:01
Op 2001-11-30 13:54, schreef anoniem:
Een willekeurige sigarendoos met een postbode-elastiek klinkt duizendmaal beter dan de duurste Aria-kut met peren- gitaar.


Wat vind je van een Motion gitaar dan? (die zijn nog 10x zo slecht als een aria)

Vito
16 december 2001, 16:38
een vriend van me heeft vroeger ook op aria's gespeeld. Zijn sound vond ik dus niet mooi. Hij had een Aria met humbuckers en het was echt altijd gekloot met hem. Het kraakte en echt helderheid kwam er niet uit. Dusja... ik prefereer zowiezo single coil. Ik raad Aria dus af... maarja wie ben ik hè :smile:

GuitarMaster
10 januari 2002, 21:50
De gitaar die in de Wehkamp staat =een aria

Shinoda-girl
5 februari 2002, 18:34
Wehkamp? kijk je daarin???
wat vaag zeg als de wehkamp ze gewoon verkoopt....

Dila
5 februari 2002, 20:21
daan heeft toch een aria soes??

Kitaarhiero
5 februari 2002, 22:50
Op 2002-01-10 20:50, schreef GuitarMaster:
De gitaar die in de Wehkamp staat =een aria


da's geen aria man!
da's een Amuse, dat staat er ook bij "stratocaster model van het merk Amuse"
Leuk ding om stikkers op te plakken en stuk te slaan.

Shinoda-girl
6 februari 2002, 22:15
je zou toch geen gitaren stukslaan!?
weetje nog...
ja daan heeft een zwart/rode aria

Kitaarhiero
7 februari 2002, 15:15
ja ik zou geen gitaren stuk slaan, ik geef alleen maar een tip :wink:

Shinoda-girl
7 februari 2002, 16:30
gitaar blijft een gitaar..

Kitaarhiero
7 februari 2002, 18:16
Inderdaad... en van gitaren moet je houden... als je niet van gitaar houd dan wordt je maar een DJ!

Shinoda-girl
8 februari 2002, 16:50
zo is het pleur die gasten achter een draaitafel

Dila
9 februari 2002, 17:56
jah... goed idee, aan een draaitafel kan toch niks stuk

Kjiratsiekoedel
13 februari 2002, 11:54
Nee, ken ik niet.

IJzerbroot
4 september 2002, 00:00
Hebbik gehad....een zwarte Aria Pro II magna series....goeie beginnersgitaar. Klinkt alleen te schel naar mijn zijn, ondanks een humbucker. Maar om mee te beginnen absoluut ok.

Ron C
4 september 2002, 13:05
Aria is prima spul voor weinig geld, ik kan er niks negatiefs over zeggen.

Crutch
4 september 2002, 18:24
Ik heb mijn Aria meer om het uiterlijk dan om de klank gekocht.

Maar t speelt lekker en het geluid is ook mooi.

AutoStatic
5 september 2002, 15:43
Aria is het B-merk van Ibanez, net zoals Epiphone dat van Gibson is en Squier van Fender. Ik zal m'n persoonlijke mening niet spuien over Aria, ik heb er wel eens op gespeeld, laat ik het zo zeggen, het lijkt nergens op.

Sjaak
5 september 2002, 21:50
Ik heb de Mad Ax van Aria Pro II. (das een strat wannabe) Het geluid is voor elke style rete-strak. Alleen de hals is zwaar k*t. De frets liggen veel te hoog en de topkam is ook maar zo'n plastic geval

Nu heb ik mijn hals wat bij gesteld en nu gaat het een stuk beter. Alleen nog een nieuwe topkam en hij is helemaal geweldig. De stem mechanieken zijn heel goed.

De headstock is ook zeer mooi (vind ik dan). Hij heeft wel wat weg van de ibanez headstock (goh hoe zou dat toch komen...)

Voor de prijs die ik er voor neergelgd heb (150 euro) is het een heeeeeeel degelijke gitaar.

GuitarGeorge33
16 september 2002, 22:52
Aria is een japans merk met een goede staat van dienst. Hun produkten zal ik maar niet te snel afkraken. Dit merk wordt standaard gebruikt in de VS op conservatoria en andere muziek scholen. Er is niet alleen Aria Japan maar er bestaat dus ook Aria made in usa.
met vriendelijke groet
GuitarGeorge33

IJzerbroot
29 september 2002, 22:59
Wat zal ik zeggen...goeie gitaren voor het geld maar het is absoluut massaproduktie, die fabriekjes poepen belachelijk veel gietaartjes uit. Maar echt slecht kan ik het niet noemen. Zoals euh....rokaxe ofzo??

Ic3gl0vE
29 september 2002, 23:00
Op 2002-02-09 16:56, schreef Dila:
jah... goed idee, aan een draaitafel kan toch niks stuk


kan niet stuk GENOEG bedoel je :grin:

BobKruithof
7 februari 2008, 11:59
Aria is een prima merk, en heeft een aantal zeer goedkopen, voor beginners redelijke, gitaren en bassen.

En zoals bij elk merk zijn er natuurlijk een aantal rotten, en bij de zeer goedkope series van Aria heb je toch nog redelijke bassen/gitaren die helaas wel snel kapot gaan, of hun kwaliteiten verliezen. MAAR!

Zo is er natuurlijk ook net als bij elk merk een gitaar of bas om van te dromen bij Aria! Ikzelf heb een Aria Pro II Magna bass, prachtige bas, met prachtig geluid. Hij speelt heerlijk, doet precies wat ik van hem vraag, en hangt lekker, heeft goede elektronica, alles d'r op en d'r aan :) Tegenwoordig kosten ze nog maar weinig, maar ze zijn wel zeldzaam.

Het leuke van deze bas is, is dat hij zeer geschikt is voor freakers:P Je kan er alles op doen: van brute metal vanuit lage A, geflipte jazz-latin-fusion zoals het nummer Happy Mango Song, tot rock nummers van Billy Sheehan en Steve Vai. Hij doet alles wat je van hem vraagt :)

Als je er eentje tegenkomt! KOPEN! EN JE VINGERS ERAF SPELEN!

AriaProII
7 februari 2008, 12:05
Hmm, ik ben het een beetje aan mn stand (of naam) verplicht om hier te reageren. In ieder geval, toen ik mn aria les paul testte in de winkel, maakte hij gehakt van de Epiphones. Ik heb em echter nooit kunnen testen naast echte Gibsons...

hendrix2
7 februari 2008, 12:06
Beetje jammer dat je reageert op een post van 6 jaar oud. Hoe sommige mensen die posts zelf nog vinden is mij een raadsel. Echt storend vind ik het niet, maar het levert natuurlijk ook geen meerwaarde...

guitarhospital
10 februari 2008, 18:31
Jij hebt hem blijkbaar ook nog gevonden !!! :cooler:

Oja , Aria hé ? prima spul , net als bijna al het andere wat uit het zonnige oosten komt !

Makor1966
10 februari 2008, 18:33
Handig man, die zoekfunctie :D

AutoStatic
10 februari 2008, 19:13
Vijfeneenhalf jaar later ben ik nog steeds standvastig. Wel raar dat ik dit draadje dan weer niet op zag duiken in m'n Controlepaneeltje.http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_confused.gif

wietse
10 februari 2008, 20:23
een bassist zeker?
alleen een bassist of drummer presteert het om een topic van bijna 6 jaar oud weer omhoog te halen.
gefeleciteerd met je record en dat met je eerste post. :D