PDA

View Full Version : Nummer van mijn band TEN-13



Daniel Ten-13
23 december 2004, 12:44
Hierbij zou ik graag willen weten wat men van onze muziek vindt. Op en aanmerkingen zijn natuurlijk zeer welkom :D
Btw, Het is een studio opname.

www.ten-13.com/mp3/Ten-13_Die_For_Me.mp3

Roy K.
23 december 2004, 13:32
Hey,

klinkt leuk hoor! Had wel wat meer variatie, of nog beter, een solo, in gemogen, ik vond het nu wel een beetje eentonig worden.

Geluid van de zanger sprak me wel aan trouwens! :cool:

AART
23 december 2004, 17:06
overdreven gitaar in het begin klinkt een beetje wollig, is dat de sg?
clean is mooi, nummer ook, maar de distorted gitaar klinkt een beetje droog en wollig...

JvD.
23 december 2004, 17:17
vet hoor, doorgaan met dit guy's

BlackSun
23 december 2004, 17:58
Erg vet!, alleen bassdrum vind ik wat matig opgenomen, verder erg gaaf hoor.

Hempo
23 december 2004, 18:56
Leuk liedje.

Daniel Ten-13
23 december 2004, 18:57
Moet idd toegeven dat het allemaal vrij laag ingezet is ja. Misschien dat het door de mp3-codatie komt...Op cd klinkt ie wel iets meer helder :-?

De gitaar die je hoort bij de intro is een ESP van onze andere gitarist. De loopjes/solootjes wordt door mij gedaan op een SG.

Azrael
23 december 2004, 19:01
Wat een vreselijk gitaar geluid zeg......klinkt echt heel erg slecht. De drums zijn ook erg slecht opgenomen. Eigenlijk hoor je alleen de snare goed. De bekkens en de basdrum zijn vreselijk opgenomen.
De zang klinkt prima. Lekkere stem voor dit nummer en de zang is het beste opgenomen van allemaal. Nogsteeds niet echt geweldig maar een stuk beter.

Het nummer zelf heeft zeer zeker potentie. Ik zou stemmen voor een dikke solo na het cleane gedeelte. Dat brengt al wat meer leven in de brouwerij.
Breng ook wat meer variatie aan in de tekst van het nummer want daar kan ook wel wat aan verbeterd worden.

Al met al vind ik het nummer totaal niet slecht maar de opname is vreselijk. Slechte studio....



En dat het nummer zo laag is komt heus niet door de mp3......gewoon een kwestie van een slechte eindmix gok ik.

Fatality
24 december 2004, 12:25
Je hoort idd alleen de snare (wanneer de andere instrumenten meespelen), drumspel is wel goed trouwens.
En dat tussenriedeltje wordt een beetje gespeeld alsof je twijfelt.
Een beetje cliché ook..maar originaliteit kan natuurlijk nog komen:)
stem is zeker wel ok.. een beetje Fear Factory-achtig, hoewel je Engels een beetje Nederlands aandoet.
Alleen de lage tonen van de gitaar komen er echt doorheen. En in het begin komt de gitaar er helemaal niet doorheen.
En maak het lied wat afwisselender, gooi er een drum/gitaarsolo doorheen.. als je gitarist ESP speelt mag ie ook wel wat bijpassends spelen natuurlijk.

Fatality
24 december 2004, 12:26
Je hoort idd alleen de snare (wanneer de andere instrumenten meespelen), drumspel is wel goed trouwens.
En dat tussenriedeltje wordt een beetje gespeeld alsof je twijfelt.
Een beetje cliché ook..maar originaliteit kan natuurlijk nog komen:)
stem is zeker wel ok.. een beetje Fear Factory-achtig, hoewel je Engels een beetje Nederlands aandoet.
Alleen de lage tonen van de gitaar komen er echt doorheen. En in het begin komt de gitaar er helemaal niet doorheen.
En maak het lied wat afwisselender, gooi er een drum/gitaarsolo doorheen.. als je gitarist ESP speelt mag ie ook wel wat bijpassends spelen natuurlijk.

Fatality
24 december 2004, 12:28
\Je hoort idd alleen de snare (wanneer de andere instrumenten meespelen), drumspel is wel goed trouwens.
En dat tussenriedeltje wordt een beetje gespeeld alsof je twijfelt.
Een beetje cliché ook..maar originaliteit kan natuurlijk nog komen:)
stem is zeker wel ok.. een beetje Fear Factory-achtig, hoewel je Engels een beetje Nederlands aandoet.
Alleen de lage tonen van de gitaar komen er echt doorheen. En in het begin komt de gitaar er helemaal niet doorheen.
En maak het lied wat afwisselender, gooi er een drum/gitaarsolo doorheen.. als je gitarist ESP speelt mag ie ook wel wat bijpassends spelen natuurlijk.

Fatality
24 december 2004, 12:28
\Je hoort idd alleen de snare (wanneer de andere instrumenten meespelen), drumspel is wel goed trouwens.
En dat tussenriedeltje wordt een beetje gespeeld alsof je twijfelt.
Een beetje cliché ook..maar originaliteit kan natuurlijk nog komen:)

Fatality
24 december 2004, 12:29
stem is zeker wel ok.. een beetje Fear Factory-achtig, hoewel je Engels een beetje Nederlands aandoet.
Alleen de lage tonen van de gitaar komen er echt doorheen. En in het begin komt de gitaar er helemaal niet doorheen.
En maak het lied wat afwisselender, gooi er een drum/gitaarsolo doorheen.. als je gitarist ESP speelt mag ie ook wel wat bijpassends spelen natuurlijk.

Stratman70
24 december 2004, 13:10
Klinkt best aardig. Het meeste is al gezegd, o.a. over het geluid van gitaar en drum. Zanger klinkt goed. Compositie is best aardig. Vind de eentonigheid wel meevallen.

niels_r
1 januari 2005, 22:18
Ik vind het lekker klinken, alleen voor een studio-opname vind ik de kwaliteit maar matig (maar dat is natuurlijk al gezegd). De zanger vind ik een goede stem hebben en het nummer vind ik afwisselend genoeg. Heb je meer nummers om te laten luisteren? Ben benieuwd.

Het geluid van de bas vind ik trouwens ook niet echt goed. Waarschijnlijk heeft de bassist zijn mid behoorlijk weggedraaid en dreunt daardoor meer dan dat je goed kan horen wat hij nou speelt.

sir_oinksalot
2 januari 2005, 15:39
vind het echt een goed nummer
maar zoals de meeste hier vinden, jammer van de toch wel slechte opname kwaliteit

Daniel Ten-13
3 januari 2005, 08:54
Hoi Niels _r,

Op onze website zijn nog wat meerdere nummers te vinden bij discography en merchandise www.ten-13.com