PDA

View Full Version : BC RICH WARLOCKBAS



SpYkeY
11 juni 2002, 20:04
IK BEN OP ZOEK NAAR DEZE GITAAR!!!!
Hijs echt super agressivvv..daar houk van...
Weet iemand waar ik hem zou kunnen kopen of iemand die hem wegdoet?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SpYkeY op 2002-07-14 17:33 ]</font>

Noctiis
11 juni 2002, 21:09
Staffhorst in Utrecht, daar hebben ze aardig wat BC Rich gitaren.

SpYkeY
11 juni 2002, 21:24
ok dan moet ik daar binnenkort maarus naartoe :smile:
Thnx for the information

AllodoX
12 juni 2002, 01:07
Niet dat je hem wil horen :wink:

SpYkeY
12 juni 2002, 09:04
Hoezoo? KLinktie niet dan?
SpYkeY

AllodoX
12 juni 2002, 09:47
Mwoah ! :grin:

De koreaanse wil je i.i.g. niet.. die klinken zeer kloote ( totaal geen definitie in het geluid, alleen maar een dof brommetje ).

De Amerikaanse klinken al wat beter, maar zijn ook stukken duurder.

b.t.w. wat je NOOIT moet doen, is een bass kopen op het uiterlijk. daar kom je gruwelijk van op terug.

SpYkeY
12 juni 2002, 18:26
Ok dan koopk hem maar niet :wink: Maar hij blijft toch wel vet!
maargoed, ik heb nu van die elementen, 2 kleintjes boven onder mekaar met 4 van diep puntjes en beneden zoon lange met 8 puntjes, maar dat is best vervelend, want als je de snaar een beetje goed hard aanslaat raak je die puntjes aan en krijg je zoon valse kraak erdoorheen, weet iemand hier wat aan te doen? of moet ik gelijk gewoon die andere elementen kopen? die zonder die puntjes (die gladde) Jah, sorry kweet niet pcies hoe al die elementen heten :grin:

Greetz Rik

Ron C
13 juni 2002, 09:43
Element iets lager zetten, of snaren iets hoger(als ie dan nog lekker speelt).
Besluit nu nog niet of je die BC rich gaat kopen of niet, probeer hem gewoon eens uit(en vergelijk hem dan met andere bassen van die prijsklasse) als jij hem toch goed vind spelen en klinken dan koop je hem toch gewoon.

Noctiis
13 juni 2002, 15:35
precies, eerst proberen, dan kopen.
Zoek anders op internet naar wat meer info

AllodoX
13 juni 2002, 17:50
en zachter spelen.. je hoeft niet hard te slaan..'t is je vriendin niet !

SpYkeY
13 juni 2002, 17:53
hahahaah, maar khou juist van harde ....

Maaruh, ik heb nu een pedaaltje (Boss Bass Flanger BF-2B) ennuh, weet iemand van jullie hoe ik leuke effectjes kan krijgen? met welke standen enzo?

Greetz SpYkeY

Noctiis
13 juni 2002, 18:20
ik zie dat je in Didam woont, ga je nog in een band spelen in die buurt? zoja wat voor muziek wil je gaan spelen? :smile:

SpYkeY
13 juni 2002, 18:27
Uhm.....Kvin alles wel leuk, mjah rock, geen blues ofzo...daar houk nie zo van...
System of a Down - Sum-41, uw..jah in die richting is mooie muziek.
maaruh hoezo vraag je dat?

Greetz Rik

Noctiis
13 juni 2002, 19:02
eh, nou omdat ik in Doetinchem woon en op zoek ben naar een band

SpYkeY
13 juni 2002, 20:36
Ow, da's tof, ennuh...hoe oud ben jij enzo?
wat voor muziek speel jij vooral?

Ik ben op't moment druk aan't leren op dat liedje van de Red Hot Chili Peppers - Around the world (poepje moeilijk :wink:).
Maaruh, tsjah as je me goed vindt, dan zouk wel in je bandje willen, kep alleen slechte apparatuur enzo...kep maar een klein versterkertje van 50 watt. enz...en kben pas 14 duzzz..kep nog niet erg veel ervaring :wink:
Greetz Rik

AllodoX
13 juni 2002, 20:57
--------
Op 2002-06-13 16:53, schreef SpYkeY:
hahahaah, maar khou juist van harde ....
--------

Dat is nou just de truuk van het spelen. Harde muziek met beleid spelen.

Ik speel ook ( redelijk ) harde muziek, maar ik speel heel rustig. Als je ontspannen speelt, klinkt het stukken beter, en heb je veel meer controle over je bass

Ron C
14 juni 2002, 09:57
Op 2002-06-13 19:57, schreef AllodoX:
--------

Dat is nou just de truuk van het spelen. Harde muziek met beleid spelen.

Ik speel ook ( redelijk ) harde muziek, maar ik speel heel rustig. Als je ontspannen speelt, klinkt het stukken beter, en heb je veel meer controle over je bass


Ik ben het niet helemaal met je eens hier, je mag je snaren best hard aanslaan daar is niks mis mee, je hoeft echt je snaren niet te aaien. Ik heb zelf over het algemeen een vrij harde aanslag en speel met heel veel beleid, soms leent de muziek zich er ook voor een wat agressievere aanslag. zolang je sound niet overstuurd hierdoor is er niets aan de hand.Flea heeft b.v. een enorm aggressieve aanslag met erg veel beleid.
Dynamiek in je spel is erg belangrijk, je moet je dus ook weten in te houden!!

flearulez
14 juni 2002, 10:29
Precies, amen

Beetje agressiv mag het zijn we spelen hier geen slaggitaar ofzo!

flearulez
14 juni 2002, 10:36
Oh enne ik weet niet hoelang je al speelt, maar oround the world vergt wel wat ervaring en je moet je eerst denk ik goed voelen met wat makkelijkere stukken, maar oke.
De intro is heel snel (12 en 14 op d snaar) en daar na ligt het mijlen ver uit elkaar.

AllodoX
14 juni 2002, 12:45
Around the world is makkelijk man...

Enige wat in het begin kloote is, is om van die lage G naar die hoge F te gaan, en dan ook nog perfect uit te komen ook :smile:

maar dat heb je met paar keer spelen zo onder de knie :smile:

flearulez
14 juni 2002, 21:21
Als je al vijf jaar speelt....ja tuurlijk

AllodoX
14 juni 2002, 23:24
Wat een zelfvertrouwen, woei ! :wink:

dikkie dik
18 juli 2002, 21:24
kben ook pas 15 dus leeftijd maakt niet uit maar around the world is wel moeilijk jaar succes