PDA

View Full Version : Ashdown amps !



stewartfan
23 december 2004, 09:12
wat kan ik van dit merk verwachten ik ben zelf dol gelukkig met mijn hand made custom holland amp maar ik vroeg me af wat jullie ervaring is met deze amp !
http://www.ashdown.ch/GuitarAmps/PeacemakerCombos/pm60.jpg
http://www.ashdown.ch/GuitarAmps/Custom/Speakeasy_s.jpg
http://www.ashdownamps.com/guitar/products/speakeasy828.jpg

het ziet er in iedergeval zeeeeeer stijlvol uit iemand ervaring ?

maylingjv
23 december 2004, 12:56
ik heb de peacemaker 20 gehad was mijn eerste tubeamp,de 60 watt versie heb ik niet bespeeld, goed clean de overdrive kanalen zijn wat speciaal,vox marshall achtig,de beste sound naast de clean die je eruit kon halen was gewoon de versterker helemaal opendraaien op het cleane kanaal en dan had je een lekkere crunch kwam op die manier beter door in de band dan de multitone die ik heb gehad,high gain kun je mischien heel nipt gaan : 2de kanaal met boost
voor de veelzijdigheid zou khem niet kopen en om eerlijk te zijn die goedkopere peacemakers zien er mij niet echt stevig uit,maar voor die ene cranked sound is was em echt geweldig goed zeker voor die prijs, kheb gezien dat leo caerts de boutique ashdowns in stock heeft (2onderste foto's)

maylingjv
23 december 2004, 12:56
ik heb de peacemaker 20 gehad was mijn eerste tubeamp,de 60 watt versie heb ik niet bespeeld, goed clean de overdrive kanalen zijn wat speciaal,vox marshall achtig,de beste sound naast de clean die je eruit kon halen was gewoon de versterker helemaal opendraaien op het cleane kanaal en dan had je een lekkere crunch kwam op die manier beter door in de band dan de multitone die ik heb gehad,high gain kun je mischien heel nipt gaan : 2de kanaal met boost
voor de veelzijdigheid zou khem niet kopen en om eerlijk te zijn die goedkopere peacemakers zien er mij niet echt stevig uit,maar voor die ene cranked sound is was em echt geweldig goed zeker voor die prijs, kheb gezien dat leo caerts de boutique ashdowns in stock heeft (2onderste foto's)

BramVersteeg
23 december 2004, 13:46
Ik heb 1 keer op een Ashdown combo mogen spelen, ik dacht die op het bovenste plaatje. Ik speelde er over met een EC strat. Nou, eerlijk waar, ik heb nog nooit zo'n bagger geluid gehoord! Ik zal toegeven, ik ben geen fenderman maar dit kon echt niet. Misschien was het gewoon een sechte combinatie ofzo? Mijn maat kon er ook geen normaal geluid uit krijgen. Eén grote iele scheet was het. Het spijt me als ik hiermee mensen op hun tenen trap.........

maylingjv
23 december 2004, 14:59
als je mij bedoelt daarmee, je trapt me niet op mijn tenen hoor,ik heb er maar 1 getest en gekocht en dat was die 20watter,mischien had ik een goed exemplaar en geluk gehad of omgekeerd,in elk geval toen ik ze te koop had gezet in een winkel waren er al direct 3 geinterresseerden en hij was de deur uit in 3 dagen,dus slecht was hij niet.btw hij heeft helemaal niets van fender(EL84 class a)
ben je wel zeker dat het een ashdown was want er zijn nu ook goedkope transistorkopies uit van bogey of van zoiets in dien aard,die er heel hard op trekken

tillens
23 december 2004, 15:43
Ik heb bij feedback op die dingen gespeeld. Kon er ook niet veel mee. Heel iel geluid, en op de een of andere manier zagen ze er ook breekbaar uit. zeker die knoppen en dergelijke. gewoon niet helemaal goed ofzo.

BramVersteeg
23 december 2004, 15:57
als je mij bedoelt daarmee, je trapt me niet op mijn tenen hoor,ik heb er maar 1 getest en gekocht en dat was die 20watter,mischien had ik een goed exemplaar en geluk gehad of omgekeerd,in elk geval toen ik ze te koop had gezet in een winkel waren er al direct 3 geinterresseerden en hij was de deur uit in 3 dagen,dus slecht was hij niet.btw hij heeft helemaal niets van fender(EL84 class a)
ben je wel zeker dat het een ashdown was want er zijn nu ook goedkope transistorkopies uit van bogey of van zoiets in dien aard,die er heel hard op trekken

Ik bedoel er niemand specifiek mee, maar over het algemeen. Ik weet zeker dat het een Ashdown was en geloof graag dat er zat mensen zijn die hun geluid er wel in kunnen vinden. Ik bespeelde de versterker met een Fender Clapton strat, dat bedoelde ik met Fender. Misschien lag het wel aan die gitaar ofzo?

maylingjv
23 december 2004, 18:14
dan was er iets mis volgens mij met de amp heb ze indertijd ook bespeelt gehad met een strat met esdoorn nek,dus ..... never mind :)

BramVersteeg
23 december 2004, 19:34
Ach, ieder zo z'n smaak. Het was gewoon niet mijn ding. Zo kan mijn versterker misschien ook helemaal niet jouw ding zijn. Zoveel mensen, zo veel smaken, en daar ben ik blij om :P