PDA

View Full Version : gezocht loap stationachtig iets --> advies



rupke
23 december 2004, 08:02
Hoi.

Ik zoek een apparaatje waarmee ik live op het podium kan opnemen en dat laten draaien zodat ik er zef een solo overheen kan zetten.

Ik weet dat er een Boss rc-20 loop station is, maar zijn er nog meer alternatieven.

Groetjes Rupke

Lune-a-tic
23 december 2004, 08:36
Alle mogelijkheden staan overzichtelijk op http://www.loopers-delight.com/tools/tools.html. Wat prijs betreft is de RC20 xl (ondertussen nieuw model met meer opnametijd) in lek geval het voordeligst. Je komt er wel uit. :cool:

harrie-beton
23 december 2004, 10:04
die hele oude witte boss DD delay kan het ook. Met de "hold" functie.
Maximaal 1 seconde ofzo

m^rton
23 december 2004, 10:57
Het kan met de Lo-Fi Loop Junky van zvex.
En de line6 dl4 heeft er ook zo'n functie op zitten.

BramVersteeg
23 december 2004, 13:58
Die Zvex kost al meer dan die Boss en heeft veel minder opname-mogelijkheden. Bovendien is ie LoFi wat dus alleen voor speciale dingen is. De RC-20 van Boss kan veel pre-sets opslaan en zeker de XL kan lang afspelen (16 minuten waar de oude RC-20 er iets van 5.30 kon). Bovendien heeft ie een reverse functie die leuk kan zijn. Hij is alleen wel weer wat groter dan de LoFi loopjunkie.
Als je enkel een klein stukje wilt opnemen zou een DL-4 ook goed zijn, dan heb je meteen wat delays erbij, maar als het enkel wil loopen zou ik voor de Boss gaan. Je ziet ze erg veel op Ebay gaan.

rekoj
28 december 2004, 01:27
akai headrush

schizo910
28 december 2004, 10:25
Ik gebruik de Loopstation van Boss. De eerste met ruim 5 minuten opname tijd. Het vergt wat oefening maar is live zeker te gebruiken! Ook leuk om sampeltjes mee te triggeren.

BramVersteeg
28 december 2004, 14:22
Kun je dan elke sample 5.30 min laten duren of is het de totale sampletijd en word dat door het aantal opgenomen samples gedeeld? Is handig om te weten als je bijvoorbeeld voor 5 nummers een sample van 3 minuten wil gebruiken.

marc_o
28 december 2004, 17:21
Electro Harmonix 16 second delay, zit ook een loop-functie op van ik dacht 4 minuten!

schizo910
28 december 2004, 17:27
Kun je dan elke sample 5.30 min laten duren of is het de totale sampletijd en word dat door het aantal opgenomen samples gedeeld? Is handig om te weten als je bijvoorbeeld voor 5 nummers een sample van 3 minuten wil gebruiken.

%.30 is de totale sample tijd die i.d.d. gedeeld wordt over het aantal opgenomen samples. Als je bv je eigen geluid live wilt sampelen en je geheugen voor zeg, 2 minuten vol hebt staan, dan kun je nog ruim 3 minuten opnemen. Saven is niet nodig bij live sampelen en kun je die 3 minuten dus gewoon weer gebruiken in een evt volgend nummer. Ik ben nog nooit aan de limiet gekomen op het podium.