PDA

View Full Version : Eerst zelfstudie ?



Paulus2004
22 december 2004, 20:15
Heb inmiddels het boek van Ralph Deneyer doorgespit en ben net begonnen met de akkoorden oefenen.

Heeft het zin om meteen al te gaan lessen (ik speel elektrisch) of eerst nog maar eens goed oefenen (barree akkoorden) totdat het in de vingers zit ?? :o

Probleem is dat ik vrij weinig tijd heb en als ik wekelijks (of 2 wekelijks) zou gaan lessen ik in ieder geval een "stok achter de deur" heb..

Nog tips op het gebied van volgorde ? akkoorden - barré akkoorden - toonladders - 3 akkoorden theorie - power chords ?

Random_hero
26 december 2004, 15:28
Eerst Lessen en dan daarna als je dat zat bent ofzo zelf spelen.
Anders leer je jezelf verkeerde dingen aan en dat kan (als je echt de verkeerde kant op gaat :p) zelfs resulteren in een soort RSI als je je gitaar bijv. verkeerd vasthoudt.

hendri
27 december 2004, 10:15
een kameraad van mij die zelf les heeft gegeven heeft me de basis dingen aangeleerd. rest doe ik zelf bij leren

Spirit of Strings
27 december 2004, 14:57
Probleem is dat ik vrij weinig tijd heb en als ik wekelijks (of 2 wekelijks) zou gaan lessen ik in ieder geval een "stok achter de deur" heb

Of je nu wel of geen lessen neemt, bovenstaande lijkt me het grootste probleem. Als je geen tijd hebt om vrijwel iedere dag minstens een half uurtje te spelen, zal het nooit iets worden. Met één keer per week of twee weken een uur gitaar spelen kom je er echt niet. Als je echt gitaar wilt leren spelen, zul je je tijd dus iets anders moeten gaan indelen.

Paulus2004
4 januari 2005, 20:29
Ondanks een nieuwbouwhuis - drukke baan (50 uur/week) - 2 kinderen denk ik dat 30 minuten per dag me wel lukt...:-)...

Na een uurtje of 2 (3 dagen) oefenen kan ik inmiddels toch alle open akkoorden redelijk vlotjes vinden en hoewel de F majeur en de C septime nog steeds een beetje lastig zijn ben ik er best trots op :cool: (met me korte dikke vingers :-))...maar er is inderdaad nog een lange weg te gaan voordat zelfs maar een "House of the Rising Sun" een beetje kans van slagen maakt.. :razz:

Ach.....had ik het ding maar op m'n 14e gekocht, i.p.v. m'n 35 ste ( :oops: ouwe lul :-)....-> ben in ieder geval zwaar gemotiveerd....