PDA

View Full Version : Pedalen en batterijverbruik



savecracker85
22 december 2004, 17:20
Ik gebruik zelf batterijen voor mijn pedalen en verbaas mij nog wel eens over het feit wat een verschil er zit tussen het stroomverbruik van verschillende effecten..
Een voorbeeldje: Ik heb een jaar geleden een EH Big muff (de reissue USA versie) van iemand overgenomen inclusief batterij...Nu een jaar later heb ik voor het eerst pas de batterij moeten vervangen..En ik gebruik dat ding toch wel redelijk intenstief... Nu heb ik ook een DS-2 boss turbo distortion deze gebruik ik ongeveer net zovaak, maar die is veel sneller op..Op een gegeven moment heb ik daar voor een oplaadbare batterij gekocht, en die moet ik om de maand weer opladen...
(Ik haal overigens als ik niet speel netjes al m'n input stekkers eruit) :)

wat zijn jullie bevindingen??...

schizo910
22 december 2004, 17:30
Je doet i.i.g. langer met batterijen dan ik ooit heb gedaan. Nu gebruik ik helemaal geen batterijen meer, allemaal via powersupply

Dirk_Hendrik
22 december 2004, 18:14
Bevindingen zijn dat batterijverbruik van een pedaal afhangt van het circuit. Daarmee zijn pedalen net zo anders qua stroomverbruik als met de klank die ze leveren. Een pedal met een stuk aktieve toonregeling zal meer verbruiken dan een pedaal dat dat niet heeft. Een pedaal als een chorus of delay heeft nog veel meer aktieve elektronica dan bijvoorbeeld een overdrive. Gebruik een adapter. Beter voor het milieu en je probleem is weg.

phx
22 december 2004, 18:16
Ik ben blij dat je dat ook (net als de topic) in 2voud hebt uitgelegd
:cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

phx
22 december 2004, 18:16
Oh 2e topic is reeds weg, jammer :-? :cry: :cry:

Dirk_Hendrik
22 december 2004, 20:49
Voordeel van mod zijn :razz: