PDA

View Full Version : Beginnen met spelen



RW2002
11 juni 2002, 18:22
Hallo,ik wil gaan beginnen met spelen en wil graag jullie advies. Er is zo'n startpakket te koop van Squier met daarin een stratocaster of telecaster, versterkertje etc...voor ca. €300,- Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie me aanraden? En Stratocaster of Telecaster?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: RW2002 op 2002-06-11 18:29 ]</font>

gershwin5150
11 juni 2002, 18:26
ff de zoekfunctie van dit forum gebruiken alstublieft

pimmetje
11 juni 2002, 18:26
Probeer de zoekfunctie van dit forum eens. Deze vraag is al heel vaak behandeld.

DeLirium
11 juni 2002, 19:17
Ligt er heel erg aan wat je wilt gaan spelen. De gitaren van Ibanez zijn wat meer "heavy" gericht dan de gitaren van Fender (Squier). Bovendien is alles in zo'n starterspakket natuurlijk van mindere kwaliteit als je alles voor jezelf los selecteert en koopt, maar de aanschafprijs is ook een stuk lager.

Speel er gewoon eens op, als je zelf nog niet kan spelen is het handig als je iemand meeneemt die verstand heeft van (electrische) gitaren en het geluid goed kan beoordelen, aangezien dat het belangrijkste punt is op het gebied van gitaren.

Denk goed na voordat je iets koopt, ik schat dat je het starterspakket na een jaartje (intensief) spelen alweer afschrijft, en een gitaar voor wat gevorderden koopt.

Ikzelf heb een Ibanez Blazer gekocht als eerste electrische gitaar, en het is nog steeds m'n enige gitaar en hij speelt heel erg lekker en klinkt mooi vind ik. Ik had er een Peavy Rage 158 bij gekocht, omdat die iets groter is dan de standaard beginners versterkers, omdat ik zeker wist dat ik door zou willen gaan met gitaarspelen.

Een tijdje geleden is die Peavy Rage 158 afgeschreven, mede door de aanschaf van een nieuwe versterker (Hughes &amp; kettner Attax 200), de Peavy doet het echter nog steeds perfect!

qwerty
12 juni 2002, 00:37
Als je net begint met gitaarspelen en toch een fatsoenlijke versterker wil voor weinig geld dan heb ik nieuws voor je: er zijn ook buizenversterkertjes op de markt die 2dehands onder de 150 van de hand gaan.
Zoiets klinkt beter, en geeft je daardoor ook meer motivatie om te spelen.

Overigens zou ik voor een squier tele gaan in jouw geval, met een klein buizenbakkie erbij (scheelt echt een hoop, geloof mij, ik speel nog niet zo lang. Ik ben op transistor begonnen, en sinds ik buizen speel klinkt het stukken beter en heb ik meer zin om te spelen.)

qwerty
12 juni 2002, 00:38
Als je net begint met gitaarspelen en toch een fatsoenlijke versterker wil voor weinig geld dan heb ik nieuws voor je: er zijn ook buizenversterkertjes op de markt die 2dehands onder de 150 van de hand gaan.
Zoiets klinkt beter, en geeft je daardoor ook meer motivatie om te spelen.

Overigens zou ik voor een squier tele gaan in jouw geval, met een klein buizenbakkie erbij (scheelt echt een hoop, geloof mij, ik speel nog niet zo lang. Ik ben op transistor begonnen, en sinds ik buizen speel klinkt het stukken beter en heb ik meer zin om te spelen.)

RW2002
12 juni 2002, 11:59
Wat voor buizenversterker zou ik dan naar moeten zoeken en waar? Op GitaarMarkt b.v. ben ik geen buizenversterkers tegengekomen voor die prijs.

Ik wil overigens een setje hebben waarmee ik een breed scala aan stijlen kan spelen. b.v. beetje rock, beetje blues.. Ik zoek dus een set dat redelijk allround te gebruiken is.

DeLirium
12 juni 2002, 22:45
Kijk eens rond op http://www.marktplaats.nl ofzo

RW2002
14 juni 2002, 01:36
Is inderdaad wel het een en ander te vinden. Heb ondertussen wat rondgesnuffelt en ik wil jullie graag nog wat dingen voorleggen.
Als versterker zit ook te denken aan b.v. een vox pathfinder of evt. cambridge.
Als gitaar evt. Epiphone L.P. Special II of b.v. Ibanez GAX 70.

Wat denken jullie hiervan??

Dkong
21 juni 2002, 13:16
Ik heb deze topic ene tijdje geleden ook gemaakt, die staat nu weer bovenaan, lees even door voor heel wat meer info. Die VOX Pathfinder gaat het voor mij ook worden, de VOX Pathfinder 15R, want ik wil reverb, de Cambridge heeft trouwens ook geen reverb.

Brianmayrulezzz
22 juni 2002, 13:40
twee jaar geleden had ik dit probleem ook.
Oplossing: koop bij een goeie gitaarwinkel net als ik deed een tweede hands epiphone, een versterker van ongeveer E 250,- (bijv. zo'n Vox Cambridge, volgens mij ligt die wel rond die prijs), en je hebt geen frustraties van een superKLOTEversterker van zulke pakketten. Als je twee jaar speelt wil je toch beter spul (tenminste iedereen die ik ken) dus...
In elk geval een goede tweede hands gitaar (versterker?) scheelt echt veel geld, en je hebt er meer plezier van dan van zo'n goedkoop pakket dat na twee jaar toch weer de deur uit is!!
Veel succes ermee

Brianmayrulezzz
22 juni 2002, 13:43
[quote]
Op 2002-06-12 11:59, schreef RW2002:
Wat voor buizenversterker zou ik dan naar moeten zoeken en waar? Op GitaarMarkt b.v. ben ik geen buizenversterkers tegengekomen voor die prijs.

http://www.ebay.nl of ga eens naar van die grote winkels als http://www.conijnmuziek.nl of http://www.emi-online.nl

Brianmayrulezzz
22 juni 2002, 13:48
Op 2002-06-14 01:36, schreef RW2002:
Is inderdaad wel het een en ander te vinden. Heb ondertussen wat rondgesnuffelt en ik wil jullie graag nog wat dingen voorleggen.
Als versterker zit ook te denken aan b.v. een vox pathfinder of evt. cambridge.
Als gitaar evt. Epiphone L.P. Special II of b.v. Ibanez GAX 70.

Wat denken jullie hiervan??


HEEL GOED IDEE!!!, ik zou een cambridge (30 zou wel heel cool zijn, met een minder budget is een 15 ook wel lekker, maar nog altijd minder:) nemen, met reverb, daar heb je veel plezier van en klinkt minder 'kaal'. En zo'n Epi is ook een hele goede keus, spelen echt heel fijn. Als je zo'n setje hebt van zo'n epi en een pathfinder 30 ben je duurder uit, maar je zult er veel langer plezier van hebben!!!!

Dkong
22 juni 2002, 22:00
Op 2002-06-22 13:40, schreef Brianmayrulezzz:
twee jaar geleden had ik dit probleem ook.
Oplossing: koop bij een goeie gitaarwinkel net als ik deed een tweede hands epiphone, een versterker van ongeveer E 250,- (bijv. zo'n Vox Cambridge, volgens mij ligt die wel rond die prijs), en je hebt geen frustraties van een superKLOTEversterker van zulke pakketten. Als je twee jaar speelt wil je toch beter spul (tenminste iedereen die ik ken) dus...
In elk geval een goede tweede hands gitaar (versterker?) scheelt echt veel geld, en je hebt er meer plezier van dan van zo'n goedkoop pakket dat na twee jaar toch weer de deur uit is!!
Veel succes ermee


Iets beters kopen betekend bij mij meestal niet dat het mindere spul de deur uit gaat, ik denk dat dat ook voor mijn eerste gitaren gaat gelden, een soort emotionele waarde zit er toch wel aan als het gitaarspelen een beetje aan slaat.

BLOK182
22 juni 2002, 22:40
Precies. Ik heb trouwens nog steeds mun Samick akoestische gitaar waar ik 6 jaar geleden mee ben begonnen. Het ding heeft me toen 99 gulden gekost en de kost is al op meerdere plaatsen afgebroken (kortom hij is nix meer waard) maar toch hou ik hem, hij heeft idd emotionele waarde.

Brianmayrulezzz
23 juni 2002, 12:33
[/quote]

Iets beters kopen betekend bij mij meestal niet dat het mindere spul de deur uit gaat, ik denk dat dat ook voor mijn eerste gitaren gaat gelden, een soort emotionele waarde zit er toch wel aan als het gitaarspelen een beetje aan slaat.
[/quote]

Ja, klopt wel, maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik...