PDA

View Full Version : Help! Wie kan voor mij een simpele backing maken?



e_lukather
22 december 2004, 13:40
bosbessen mayonaise

e_lukather
22 december 2004, 13:40
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben echt een leek met opnemen zoals jullie konden horen in mijn mp3s (tijdje terug al).

Maar wie zou mij willen helpen hiermee. Het is heel simpel.

Als er maar een goede ritmesectie met een gitaar die wat scheur akkoorden neerlegt.

Het gaat om dit nr.


http://www.wepsite.net/elukather/luke2.mp3

Het is het intro van de starlicks video van Steve Lukather. Sorry voor de kwaliteit :oops: Maar het moest van video naar avi en toen met virtualdub naar wav naar naar mp3


Je mag me ook een pm sturen als je meer info wilt.

ALVAST BEDANKT!!!!



ps. voor de die hards.. ik kom niet uit het lickje van 0.27 tm 0.29 Ik kan
het niet zuiver. Met een laag distortion en brabbelen is het geen kunst. Maar dit terzijde.

VHsologitarist
22 december 2004, 14:41
haha, tja... super vette solo.. als je nu een goede kwaliteit mp3 post van het stukje wil ik proberen het uit te zoeken, want zo kan ik de toon niet goed defieren..
(dan ligt het aan converter programma als hij er een slechte kwaliteit van maakt).

en qua backing track kan ik je niet helpen (vooral niet bij dit nummer) omdat ik het stuk nog niet kende van lukather.
Ook ik ben aant sparen voor een goedkoop drumstel en basje voor de backingtracks te maken (het speel ik hetzelf allemaal zelf in inplaats digitaal, omdat ik hiermee meer controle heb).


groeten
ferry

e_lukather
22 december 2004, 15:01
wooow.. die als je solo kan uitzoeken ben je wel THE MAN! hahaha

Maar hey ik heb geen betere kwaliteit zo snel. Dan zou ik nog ff moeten kijken om het nog op een andere manier over te zetten. probleem is dat het avi bestand al niet zo goed was. En dat al van een video band uit de jaren 80. Hij is wel origineel (helemaal uit england laten overkomen)


De akkoorden zijn eigenlijk heel simpel het gaat mij er puur om een track met deze basis :

Het begin continue Dm waarbij de baspartij beetje heen en weer loopt van C naar Dm.

Vanaf 00:21 || Bes - C - Am - Dm - C *|| Bes - C - Am enz.

*dit stukje word zo'n 4 keer herhaald.

Roy K.
22 december 2004, 15:09
Hey ik wist niet dat Lukather van deze brute solo's speelde, maar ja ik ben dan ook geen fan.... :D

Voor de backingtrack: de drumpartij is op je mp3tje wel heel slecht te horen en ga dan ook geen poging wagen een ritme te maken dat er op lijkt, aangezien dat ook over het algemeen veel werk kost. Wat ik je aanraadt is jezelf een programma als Cubase te verschaffen, waarmee je zelf iedere gewenste backing kan maken.

Kost wel ff wat tijd, maar goed.... :wink:

e_lukather
22 december 2004, 15:15
Het hoeft niet EXACT hetzelfde te zijn.

Belangrijkste: Tempo van het nr.
De akkoorden van het nr. dat door de gitaar word neergelegt


Zolang ik deze solo er maar overheen kan spelen. Ik hoef dus niet een kopie van het nr min de gitaar.


Maar bedankt Roy... Ik heb het ooit eens geprobeert met Logic Audio 5 maar dat ging niet echt. haha. Ik zal het met cubase wel eens proberen.

Marre.. die solo is vet he! 8-)

VHsologitarist
22 december 2004, 15:45
als je deze vet vind (wat ik ook vind) moet je Gipsy Train maar s luisteren van Toto (ook een vette solo).
vette solo's aanrader Steve Lukather o.a.:
Toto - Gift of Faith (live versie)
Toto - Gipsy Train
Lukather met Larry Carlton (live)
Toto - Never Enough
Toto - Don't chain my heart

groetjes
ferry

e_lukather
22 december 2004, 15:55
helemaal mee eens!

hey trouwens.. ik een hele vette live verse van Hold the Line waarbij van Halen de solo doet. En waar ze door gaan.. gaan eddie en steve duelleren!! Dat is echt waanzinnig. Als je wilt kan ik hem uploaden voor je.

Het hele kingdom of desire album is top! Lekker ruig. Ik heb ook een live optreden van Kingdom of Desire in 1992 ofzo. Echt vlak na de dood van Jeff Porcaro. Opgenomen in Nederland en uitgezonden tijdens Countdown.

Roy K.
22 december 2004, 16:36
Hey jongens bedankt voor de tips! :D

Ik zal het een en ander z.s.m. proberen te bemachtigen zodat ik ze uit kan checken!

Greetz,

Roy

e_lukather
22 december 2004, 16:39
als je wat specifieke nrs zoekt moet je me ff pmn. dan kan ik wel wat voor je uploaden.

Hempo
22 december 2004, 16:45
Yo Lukather,

Misschien moet je je luiheid overwinnen en zelf eens wat proberen :)

groetn,
hempo

e_lukather
22 december 2004, 16:50
hahahaha dit is donders moeilijk man!!

e_lukather
22 december 2004, 16:50
:oops: :oops: je bedoelde vast de backing maken.. sorry :razz:

Hempo
22 december 2004, 17:40
bedoel idd de backing. Dat is voor iedereen proberen en uitvogelen hoe progs werken. En als je t eenmaal onder de knie hebt weet je zelf het beste hoe je je backing maakt

Roy K.
22 december 2004, 17:52
Je zei dat je Logic Audio gebruikte en dat je niet echt goed af ging...ik ken dit programma niet maar je zou het eens kunnen proberen met Cubase idd, is wel een vet programma naar mijn mening :cool:

Het meeste van de nummers heb ik al beluisterd, je hoeft ze niet te uploaden hoor, maar bedankt voor het aanbod... :-D

Succes met de backing! Als je hem hebt vol gespeeld, zullen we hem hier wel zien bij de sounds heh?

VHsologitarist
22 december 2004, 18:47
nou als je ze voor mij tijdelijk even zou kunnen uploaden (solo hold the line met eddie van halen) dan zou ik dat erg waarderen!!) Lijkt me tegek om die 2 samen te zien spelen :P


groetjes
ferry

e_lukather
22 december 2004, 20:14
voor Ferry
http://s13.yousendit.com/d.aspx?id=1MK1292JL3DMI18RVDI7YKCISC

Enne.. Roy.. deze moet je luisteren!!!

VHsologitarist
22 december 2004, 22:47
Bedankt man!!


:-D

VHsologitarist
22 december 2004, 23:12
heb m geluisterd!

als ik heel eerlijk ben:
er zitten cker vette stukken tussen, maar omdat het zolang duurt neemt het de kracht van impact weg. Dat is jammer!!
Soms ook een hoop "bras", terwijl dit echt mijn 2 idolen zijn...
Ik vind lukather hier toch net een tikkeltje lekkerder spelen (typisch lukather dingetjes, van halen begin echt onwijs lekker met dat laten vallen van plectrum met gedeeltelijk gedempt).
Normaal gesproken ben ik helemaal kapot van het geluid van Van Halen, maar hier vind ik lukathers geluid iets professioneler, klinkt wat zwaarder.

en nogmaals bedankt!!

Nu heb ik ook een solo voor jou (tis geen van halen noch lukather, dit keer steve vai solo samen met voormalige zanger van halen "david lee roth" die ik super vet vind klinken) echt een solo met een vette qlimax:
http://members.home.nl/ferrybrouwer/showtime.mp3

groetjes
ferry

e_lukather
23 december 2004, 10:37
Yo,

woow lekker uptempo! Speelt Simon Philips mee ofzo :o . Dit nummer doet me een beetje denken aan het intro stukje van Cow and Chicken. VOoral het eind. Echt gaaf! Wist niet dat Steve Vai ook in deze style thuis was. Maar bedankt man!

over Hold the Line.. van Halen heeft echt een zwaar geluid joh haha. Wel vet als ze samen hoog spelen bv. Of dat een 2e stem pakt 09.03 tm 09.20
VET!

Maarre ontopic.. ik doe m'n best om die solo onder te knie te krijgen. Dan fix ik die backing op de een of andere manier wel :)

We gaan een keer samen keer een duel doen okey? 8-) Moet ik nog wel veel oefenen.. maar het idee hehe.

Groetjes,

Eric.

Roy K.
23 december 2004, 13:24
Hey dat was net lekker wakker worden! :D Eerst die hold-the-line duel met Eddie en Lukather, en ja Steve Vai doet het altijd heh! :cool:

VHsologitarist
23 december 2004, 17:52
das een vet idee :D
lijkt me leuk om met iemand van het forum een duel t spelen ;)

groetjes

VHsologitarist
23 december 2004, 18:33
En nee haha denk niet dat dit simon philips is vooral omdat hij volgens mij nooit bij david lee roth gedrumt heeft en niet vaak dubbel base gebruikt (tenminste niet zoals hier, wel variaties ;))



groet

e_lukather
24 december 2004, 22:10
shit snaar geknapt :-? geen gitaar winkel open dit weekend bleeeeeeeeh AAAAARGH..

VHsologitarist
25 december 2004, 00:10
koop dan ook een setje overal van ;)