PDA

View Full Version : ZOOM GFX-1 (iemand ervaring, waar verkrijgbaar?)



rupke
22 december 2004, 12:21
Hoi

Heeft iemand al de ZOOM GFX-1 in bezit. zo ja wat zijn je ervaringen. Ik lees op harmony-central goede recensies maar dat neem ik altijd met een korreltje zout. Maar volgens mij moet dat multieffect ding niet slecht klinken.

Wie weet waar ze op dit moment te krijgen zijn.

Ik kom uit Den Bosch

Groejtes Rupke

Speeddemon
22 december 2004, 13:53
Feedback Utrecht is voor jou mogelijk het dichtste bij.

Ik hoorde ook goeie dingen. Ik ken iemand die metal speelt, en die wil er 2 kopen! En ze dan zo instellen dat de 2e clean blijft, en alleen effecten toevoegt.

rupke
22 december 2004, 14:14
Bij feedback hebben ze hem inderdaad.

ik ga er straks 1 halen. ik laat snel mijn ervaringen horen.

Groejtes Rupke

Izegrim
14 februari 2005, 22:35
BUMP
Ben misschien geinteresseerd...

rupke
23 februari 2005, 15:47
Nou het is even geleden maar hier ben ik dan.

Gistereren weer met de zoom gfx1 aan de gang geweest met mijn band. Ik heb er behoorlijke vette overstuurde sounds uit kunnen halen. de equalizer is wat lastig te bedienen dus dat zal nog wel even tijd kosten. De wah is wel echt werkelijk Rukkkkkkkkkkkkkk. dus ik had aan vox cry baby er voor geplaatst. Elke week worden de sounds weer beter. Als je puur naar prijs kwaliteitsverhouding kijkt en gebruiks gemak dan is dit een mooi apparaat.

ER komt binnekort de gfx 3 uit met pedaaltje misschien is de wah op dat ding verbeterd. ik ga hem zeker proberen weer.

Groetjes Rupke

Speeddemon
23 februari 2005, 17:00
ER komt binnekort de gfx 3 uit met pedaaltje misschien is de wah op dat ding verbeterd. ik ga hem zeker proberen weer.

Groetjes Rupke
Ik hoorde van dezelfde Amerikaan die die 2 GFX-1's had gekocht, dat de GFX-3 minder was. Hij was wel stukken beter dan de Boss ME-50, maar hij vond de distortions van de GFX-1 vetter.

OJee
23 februari 2005, 21:18
Ik heb dat pedaal ook. Veel pedaal voor weinig geld. Zeker leuk om met effecten te experimenteren. Ik houd meer van cleane effecten als reverb, flanger en chorus. Daar leent dit pedaaltje zich goed voor.

En Rupke, misschien kan je wat instellingen hier plaatsen of mailen. Ik ben een site begonnen met patches voor de gfx-1: www.xs4all.nl/~oene/gitaar/zoomgfx1/zoomgfx1.htm De patches die er nu staan heb ik zelf geknutseld.

Ojeeee

rupke
24 februari 2005, 08:51
Ojeeee, dat is een goed initiatief man.

ik heb wat mooi ecleane patches en 2 (naar mijn mening) vette patches voor oversturing. Ik heb meestal maar een aantal patches die ik gebruik. Ik zoek (jou site kan daarbij een goed hulpmiddel zijn) en ben er ook zelf mee bezig om een mooie crunch patch, rock patch en metal patch te maken. 1 die door de mix heen snijdt zeg maar. ik maak met mijn band van mooi lichte ballads tot zware bombastische rock/metal met name bij het laatste vind ik het moeilijk om een vette sound te hebben die toch goed te onderscheiden is in het geheel.

Wat ik meest al heb (en misschien hebben anderen dit ook)

als ik thus wat instellingen doen dan klinkt het echt enorm vet. al sik dat dan tijdens de repetitie uitprobeer dan hoor ik mezelf niet meer. Komt dat omdat ik dan in dezelfde frequentie al sde bassist zit waarscijnlijk

Hoe doen jullie dat????

rupke
24 februari 2005, 08:52
Ojeeee, dat is een goed initiatief man.

ik heb wat mooi ecleane patches en 2 (naar mijn mening) vette patches voor oversturing. Ik heb meestal maar een aantal patches die ik gebruik. Ik zoek (jou site kan daarbij een goed hulpmiddel zijn) en ben er ook zelf mee bezig om een mooie crunch patch, rock patch en metal patch te maken. 1 die door de mix heen snijdt zeg maar. ik maak met mijn band van mooi lichte ballads tot zware bombastische rock/metal met name bij het laatste vind ik het moeilijk om een vette sound te hebben die toch goed te onderscheiden is in het geheel.

Wat ik meest al heb (en misschien hebben anderen dit ook)

als ik thus wat instellingen doen dan klinkt het echt enorm vet. al sik dat dan tijdens de repetitie uitprobeer dan hoor ik mezelf niet meer. Komt dat omdat ik dan in dezelfde frequentie al sde bassist zit waarscijnlijk

Hoe doen jullie dat????

Speeddemon
24 februari 2005, 12:26
Wat ik meest al heb (en misschien hebben anderen dit ook)

als ik thus wat instellingen doen dan klinkt het echt enorm vet. al sik dat dan tijdens de repetitie uitprobeer dan hoor ik mezelf niet meer. Komt dat omdat ik dan in dezelfde frequentie al sde bassist zit waarscijnlijk

Hoe doen jullie dat????
Een bekend euvel bij metalsounds.

Je kan een zware sound hebben die toch definitie heeft;
draai met de EQ er 400Hz (of om en nabij) er een beetje uit, en 1.6kHz erin. Zo zit je de bassist niet teveel in de weg en heb je wel definitie.

Je zal namelijk in band-situaties meer mid nodig hebben dan thuis.

OJee
24 februari 2005, 21:13
Dat onhoorbaar zijn, heb ik ook wel. Maak je een mooie sound voor een solo, ga je hem spelen, valt het weg in de rest...

Ik speel (nog) niet in een band, maar met (eigen gemaakte) backings mee en dan merk ik dat ook.

Ik zal de tip met de EQ eens uit proberen. Mijn mengpaneel heeft een driebands EQ. Daar maar eens mee experimenteren.

En Rupke, ik ben benieuwd naar je patches, mail ze even. Mail adres staat op die Zoom pagina.



Ojeee

rupke
27 februari 2005, 12:26
Speeddemon bedankt voor je EQ. tip. Allen bij de zoom wordt dat lastiger omdat die frequenties door zoom zjin voorgeprgrameerd en de eq. loopt in een schaal van 1 tot 50.

Ojee,

ik ga dinsdag weer met de zoom aan de slag in de rep. ruimte ik zla je daarna wat patches doormailen.

Groetjes en wederom bedankt

Groetjes Rupke

Speeddemon
27 februari 2005, 13:15
Speeddemon bedankt voor je EQ. tip. Allen bij de zoom wordt dat lastiger omdat die frequenties door zoom zjin voorgeprgrameerd en de eq. loopt in een schaal van 1 tot 50.

wat zijn de te kiezen waardes?

Vet laag zit tussen 60Hz en 120Hz.
de 'modder' zit tussen 250Hz en 500Hz.
Het 'body/mid' zit tussen 600Hz en 900Hz.
definitie/mid zit tussen 1k4 en 2k5Hz
scherpte/bite zit tussen 3kHz en 5Khz
presence/sparkle zit boven de 6kHz.

rupke
27 februari 2005, 13:55
hoi Speeddemon even een correctie

ik heb niet de zoom gfx-3 maar de zoom gfx-1

Wat zoom aangeeft voor de eqalizer is:

1- 10: lower values result in attenuated highs and emphasized lows
11-20: lower values result in lower emphasized frequencies
21-24: lower values result in emphasized midrange
25: flat characteristics
26-30: higher values result in emphasized highs
31-40: higher values result in higher emphasized frequencies
41-50: higher values result in emphasized presence and lows

Ik hoopd at je op basis van bovenstaand schemaatje me nog wat advies kan geven.

Groejtes Rupke

Speeddemon
27 februari 2005, 20:13
En je kan daar dus maar 1 getal van kiezen?

Dan zul je toch voor de MIDs moeten gaan.

rupke
28 februari 2005, 07:54
Hee die speeddemon.

J ekunt daar maar 1 getal van kiezen.

dus als k je goed begrijp kan ik het het beste zoeken in de rnage van 21 - 24?

Groetjes Rupke

rupke
28 februari 2005, 11:04
Hoi Speeddemon,

bednakt voor je reacties.

Ik kan inderdaad maar 1 getal uitkiezen. Begrijp ik je goed als ik het dus moet zoeken tussen de settings 21 - 24 ?

Bedankt maar weer he.

Groetjes Rupke

Speeddemon
28 februari 2005, 12:28
ja, ik ben bang van wel.

rupke
28 februari 2005, 12:33
HMMMMM

Das niet erg veel keus,

Maar goed Het is al een veelzijdig apparaatje waar je echt wel leuke sounds uit kunt halen voor 99 euro.

Ik ga morgenavond wat instellingen op de equalizer uitproberen.

bedankt he.

Groetjes Rupke

rupke
28 februari 2005, 12:33
HMMMMM

Das niet erg veel keus,

Maar goed Het is al een veelzijdig apparaatje waar je echt wel leuke sounds uit kunt halen voor 99 euro.

Ik ga morgenavond wat instellingen op de equalizer uitproberen.

bedankt he.

Groetjes Rupke

rupke
2 maart 2005, 16:43
SPeedemon,

bedankt voo rje hulp. ik heb wat misinstellingen geprobeerd en dat scheelde weer een hoop. Het was weer vet ragguhhhhhh gisteren.

Senks man.

Groetjes Rupke