PDA

View Full Version : pickups leosounds



nopster
22 december 2004, 11:54
Kent iemand de pickups van leosounds? Je kunt ze beluisteren op :

www.leosounds.de


Ik zoek voor mijn strat nieuwe pickups voor een wat meer bluesy-sounds.
MAAR, voor niet veel geld :-?

Ik vind die pickups (voor de neck en de middle) goed klinken voor hun prijs, en de geluidsfragmenten zijn standaard, je kunt ook blues-pickups kiezen.

Of kent iemand vergelijkbare pickups? (prijs - kwaliteit)

john.3001
22 december 2004, 12:10
Wat ik zo kan zien, worden ze met de hand gemaakt, en dat is altijd een goede zaak. Het is natuurlijk moeilijk te beoordelen hoe ze in jouw setup klinken, dus daar moet je een beetje geluk mee hebben.

Probeer ook eens de texmex elementen van fender, die kosten 86 euro bij musik-produktiv. Ik heb ze zelf in mijn strat zitten en ben er zeer tevreden over. Volgens mij zitten ze ook in de signature strat van Jimmie Vaughan (de broer van idd), hoewel daar een opgevoerde brug-pickup in zit (die zou idd wel wat vetter mogen).

Als je voor de blues gaat, zijn deze pups zeker te gebruiken, ze klinken prima in de nek en midden, maar misschien zou je kunnen overwegen om een lil' 59 ofzo in de brug-positie te zetten (die is trouwens wel behoorlijk duur), dan heb je 'the best of both worlds'...

nopster
22 december 2004, 13:38
Het is in een vree goedkope richwood (strat) en een transistor-amp. Het blijft hopen op een goeie klank natuurlijk. :)

Die texmex had ik ook al gezien, maar wat ik bijv. ook kan doen bij die van leosound, dat is op ebay bijv. alleen de neck - en middlepickup kopen, het is goedkoper dan.

Pf, twijfel twijfel :-?

Toch bedankt voor de reactie! Mag ik mss nog weten welke verstreker je gebruikt? En kun je je geluid met de 1 of ander bluesgitarist vergelijken? (niet srv aub :) )

john.3001
22 december 2004, 13:43
Ik heb een roland cube30... Voor het beste bluesgeluid, gaat m'n gitaar door een superoverdrive van boss in het cleane kanaal van de cube, met de reverb redelijk ver open...

Als ik over m'n halselement speel met de tone- en volumeknop open, dan kom ik redelijk dicht in de buurt bij (ja, sorry) SRV. De elementen geven een lekkere, houtachtige toon, met een goede balans tussen hoog en laag... Het is iig niet zo clean als clapton ofzo, een beetje smerig, maar zonder overdrive klinkt het halselement wel heel mooi clean (haast acoustisch)...
Ik ben niet zo into blues, maar er zijn nog wel meer bluesgitaristen die met single-coils spelen, dus dat is iig een goede basis. Ik denk echter dat een fatsoenlijke versterker ook enorm meehelpt... Misschien kun je een cube15 of cube30 proberen te scoren, en dan stel je het vervangen van je pickups nog een beetje uit...

nopster
22 december 2004, 14:05
Wederom bedankt voor je antwoord. :D

Zelf heb ik een tubescreamer, dus dat kan ook wel wat helpen denk ik. Maar met een andere versterker zou het natuurlijk al heel wat anders zijn, maar het probeem is dat ik de goedkoopste oplossing moet vinden, en das toch nog altijd pickups...

Ik zoek nog eens verder.
Thanks!

john.3001
22 december 2004, 16:48
Tubescreamers staan bekend om hun 'unbiased' signaal, wat dus betekent dat ze een slechte gitaar / amp niet beter kunnen laten klinken. Het beste is idd om het probleem bij de wortel aan te pakken (de gitaar), maar zoek niet naar de goedkoopste oplossing: probeer altijd te zoeken naar de voordeligste oplossing (bang 4 bucks)...

Anyway, succes