PDA

View Full Version : Powerball bezitters en alle anderen, meningen gevraagd...



P****Fred
22 december 2004, 11:16
halloooooo

FNaRK
22 december 2004, 11:19
hallo ?

Marc Oblivian
22 december 2004, 11:21
Heeeeeeeeeejjj!!!!!

P****Fred
22 december 2004, 11:24
ok,

eerste vraag!!
een aantal van jullie weten dus dat ik de master van m'n powerball over m'n 2X12 cabinet heeeel hoog moest opendraaien.
Nu, heb ik gisteren zonder FX loop gerepeteerd en nu moest ik hem "maar" op 12u zetten...
de kabels van de loop naar de effecten en terug zijn zeker niet kapot of zo...
aan wat kan het dan liggen? zuigen m'n effecten echt TEveel?
toen ik m'n tuner er van tussen haalde was het nog steeds het zelfde,
verder zat er een chorus een delay en een boss volumepedaal tussen...

kabels zijn klotz, de patch kabeltjes zijn redelijk goedkope, maar ik zou het toch sterk vinden moest ik daardoor zoo een volume verlies krijgen..

wat kan het verder nog zijn?



tweede vraag
ok, ik moest dus gisteren m'n master "maar" op twaalf u zetten.
de channel volumes van kanaal 3 en 4 die staan wel maar op 8-9u, niet zo heel hard dus. Ik moet dit doen omdat ik het channel volume van kanaal 1 (clean) zeker op 3u moet zetten om hetzelfde volume te krijgen (bij gain 1/2 op de helft en gain 3/4 op 11u)...
is dit normaal of scheelt er iets?
misschien kunnen de andere engl users dit eens testen?

zo dit was het, sorry voor de hele brief :D

tillens
22 december 2004, 11:57
Hmm, twee dingen . Of je amp is kapot , zo technisch ben ik dan ook wel weer, maar hou het graag simpel :D

of optie twee; kijk ff of je band een van pijn vertrokken gezicht heeft als jij speelt. waarschijnlijk komt het dan omdat jij niet goed hoort, en dus alles keihard zet? :roll:

verder weet ik het niet, misschien je buizen vervangen? Succes!

LordRiffenstein
22 december 2004, 12:07
Antwoord op eerste vraag:

Hoe had je die volumepedaal ingesteld? Een van de pedalen haalt duidelijk volume weg en ik vermoed je vol.pedaal, haal ze een voor een uit de loop en als je volume terug is, heb je de schuldige.

Antwoord op tweede vraag:

Wat je merkt met het cleane volume heb je wel bij meerdere versterkers (zeg maar alle meer kanaals versterkers), od-kanalen klinken nu eenmaal luider omdat het signaal door meerdere gain-stages gaat en dus ook geboost wordt hierdoor. Wel een erg groot verschil maar ik moet bij mijn Savage SE het cleane volume bv op 3 uur zetten en kan3-4 volumes staat op 11u. Welke gitaar gebruik?

andy
22 december 2004, 12:13
Ik sluit me aan bij het verhaal van Yoeri.
Volumepedalen temperen het geluid dus ook.
En ook bij mij is er volume verschil tussen de kanalen. Maar ik heb dat nooit als storend ervaren. Dan staat de een maar op 3 en de andere op 5 om hetzelfde volume te bereiken.

edit: O ja ik heb een Powerball.

P****Fred
22 december 2004, 15:58
mja bij mij is het dus, clean op 3 u
en Lead 1 en 2 op 9u... kan dat aan een voorversterkerbuisje liggen?

dat met die volume pedaal zal ik dus es bekijken,

P****Fred
22 december 2004, 16:01
o ja, op de repetitie gebruikte ik m'n prs, maar normaal gezien maakt het meer vershil uit met single coils dacht ik, niet?

P****Fred
27 december 2004, 10:16
Het is dus idd m'n volumepedaal die zorgt voor het volumeverlies...

iemand een Boss FV50 kopen? :D
iemand een voorstel voor een nieuwe volumepedaal?