PDA

View Full Version : OLP John Petrucci vs Dean Vendetta 4.0



falcovanhoorn
22 december 2004, 10:06
Wat zouden jullie doen en waarom? ze zijn allebei nagenoeg even duur. Er zijn ook andere topics over deze twee gitaren maar ik wil even kijken wat een vergelijking op zou leveren. Die Dean ziet er wel iets beter uit, maar ik vroeg me gewoon af welke sound bijvoorbeeld beter is. Iemand? :wink:

Lutz
22 december 2004, 11:20
ik persoonlijk de petrucci,

waarom?

voor de locking tuners & de trem

maar de vendetta is ook wel een mooi ding i guess, maar ik zou toch voor de petrucci gaan

en dat ga ik waarschijnlijk na nieuwjaar dan ook doen :-D

e_lukather
22 december 2004, 11:37
ik sluit me bij Lutz aan.. de olp zeker. de kleur is ook wel mooi

jorrit
22 december 2004, 12:13
ligt er aan wat je verwacht van je gitaar...volgens mij heeft die vendetta geen trem of wel?

jorrit
22 december 2004, 12:14
dubbel...

falcovanhoorn
22 december 2004, 18:16
ja ik was net even op het forum van harmony-central maar daar werd de OLP gigantisch afgekraakt. Weet iemand of de mensen op dat forum een beetje betrouwbaar zijn? ik heb altijd het idee dat ze ALLE kopieen afzeiken en alleen maar dure spullen een goede review willen geven :x

EmgMaster
22 december 2004, 19:52
Harmony-Central krijgt wel vaker commentaar op hun niet al te subjectieve reviews

SymphonY-X
22 december 2004, 21:56
ja ik was net even op het forum van harmony-central maar daar werd de OLP gigantisch afgekraakt. Weet iemand of de mensen op dat forum een beetje betrouwbaar zijn? ik heb altijd het idee dat ze ALLE kopieen afzeiken en alleen maar dure spullen een goede review willen geven :x

De gemiddelde score valt toch reuze mee van de gitaar?!:

Features 8.4 (5 responses)
Sound 8.4 (5 responses)
Action, Fit, & Finish 9.4 (5 responses)
Reliability/Durability 8.8 (5 responses)
Customer Support 1 (5 responses)
Overall Rating 8.8 (5 responses)

En buiten customer support is er geen enkele onvoldoende gegeven, dus best wel ok toch.. de nek lijkt iedereen het wel over eens te zijn, die speelt (bijna) net zo lekker als het origineel, omdat deze volgens de specs van het origineel gemaakt schijnt te zijn, en jah de pickups daar is men het niet echt over eens, maar voor dat geld kan je altijd nog je eigen smaak elementen aanschaffen toch, en dan heb je echt een lekker gitaartje als ik de reviews mag geloven :P

falcovanhoorn
23 december 2004, 13:26
ik had het eigenlijk over de reviews op het forum, sorry dat ik niet wat duidelijker was ;)

falcovanhoorn
23 december 2004, 13:27
ik had het eigenlijk over de reviews op het forum, sorry dat ik niet wat duidelijker was ;)

SymphonY-X
26 december 2004, 17:24
ik ben eens gaan kijken, en ze zijn daar idd iets minder positief.. zacht uitgedrukt :roll: , was van plan hem eens te gaan testen, maar als ik dat allemaal lees vraag ik me af of het nog wel nut heeft..

falcovanhoorn
27 december 2004, 10:21
nou ik ga em zowiezo een keer testen, ik laat me tot nu toe niet ontmoedigen door die knapen op dat forum, zij zwichten volgens mij alleen voor de echte music man.

michielv
27 december 2004, 13:46
Inderdaad, je moet zelf bepalen wat jij ervan vindt. Er zijn genoeg mensen die een Squier/Fernandes/Tokai/Ibanez oid hebben waar ze goede elementen in geplakt hebben en nu een heerlijke gitaar hebben. Ook op dit forum :D

SymphonY-X
31 december 2004, 21:10
Maar is de hals van de OLP nou precies hetzelfde kwa afmetingen, vorm van de rug en radius als de musicman? Ik volg het na dat commentaar op Harmony Central niet helemaal meer.. Het hout is uiteraard van mindere kwaliteit, maar als de vorm hetzelfde is, moet hij toch zeker lekker spelen :)