PDA

View Full Version : MM - pick up



emielow
22 december 2004, 09:38
wie maakt er volgens jullie nou de beste MM pickup ?? ik zoek nog zo'n apparaat voor een toekomst project. ik heb veel goeds gehoord over lane poor,maar die zijn 'out of business' ...

dus :

basslines?
nordstrand?
delano?
bartolini? (deze heb ik een keer geprobeerd, maar vin ik te netjes)

ik wil dus een lekker ral VET punchy slap MM geluid

welke pickup is de beste keus?

Chris Wolstenholme
22 december 2004, 09:40
ik wil dus een lekker ral VET punchy slap MM geluid


jah dan zeg ik SD Basslines, als die niet vet ral en punchy is dan weet ik het ook niet meer. hou er wel rekening mee dat dit element zoo vet is dat als je hem wil combineren met een single coil, je grote volume verschillen krijgt met schakelen.

iglo
22 december 2004, 11:00
ik wil dus een lekker ral VET punchy slap MM geluid


jah dan zeg ik SD Basslines, als die niet vet ral en punchy is dan weet ik het ook niet meer. hou er wel rekening mee dat dit element zoo vet is dat als je hem wil combineren met een single coil, je grote volume verschillen krijgt met schakelen.

ik zeg ook: basslines!!
en dan wel de alnico nemen

het volume verschil met een evt neckelement kan je oplossen door in je preamp configuratie te kiezen voor een blend knop, of evt 2x vol

(wat ook leuk is trouwens is 2xMM = sterling (of was het sabre??)...)

Chris Wolstenholme
22 december 2004, 11:08
pfoei als het dan niet bruut is weet ik het ook niet meer :o

emielow
22 december 2004, 11:46
ja ik er komt idd wel een blend knop in (toekomst....)

maar waarom alcino? ik hoor juist vaak dat ceramic vunziger klinkt?

ik wil um denkik wel met een jazz element combineren, of misschien 2 MM, maar wat is dan het voordeel?

Equalizer
22 december 2004, 12:12
(wat ook leuk is trouwens is 2xMM = sterling (of was het sabre??)...)
Sabre is dat

http://www.lacicala.it/images/Foto%20Usato/images_usato/basso%20musicman%20sabre2.JPG

(ontopic maar weer!)

Surferboy
22 december 2004, 16:54
Een Bassculture MM! Custom voor jou gemaakt! Voor niet veel meer dan een SD Bassline! www.bassculture.de (Vooral de Neodyme moeten goed klinken!)

Laus
22 december 2004, 22:12
wie weet er een goede gitaarknutselaar in den haag en omstreken die zo'n element kan inbouwen in je gitaar? Ook bestellen enzo.

Chris Wolstenholme
22 december 2004, 22:51
vox humana?

ToolRulez
23 december 2004, 19:17
Ik heb tot nu toe alleen nog maar hele positieve reacties gehoord op de Nordstrand elementen. Volgens mij staat er ergens een review op de Talkbass site, maar dat weet ik niet meer zeker.
Helaas er zelf nog niet op kunnen spelen, je zou wel iets unieks hebben in Nederland met dat element :).

Laus
23 december 2004, 21:03
die kosten vast weer een kapitaal.

ToolRulez
23 december 2004, 23:39
Prijs valt erg mee volgens mij, staat een list-price van 129 dollar voor. Ik weet alleen niet hoe de beschikbaarheid in Europa is.

emielow
24 december 2004, 18:13
je kunt ze wel bestellen neemikaan. en de prijs gaat dan ook nog wel ja. je zijn ook schakelbaar enzow, dus als je 2 MM pickups erin gooit, kun je er wel zoŽn beetje alle geluiden uithalen die je wil..