PDA

View Full Version : scam, maar dan wat dichter bij huis



jero
22 december 2004, 08:42
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/elektrgitaren/36148.htm%3Fret%3Dhttp%253A//marktplaats.nl/plaats.php3

check de headstock, logo en tuners, zeker geen american vintage reissue!

butters
22 december 2004, 09:15
link naar ad (http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/gitaren-electrisch/7432094_Fender_Stratocaster_Signature_Hank_Marvin_ in_absolute_nieuwstaat_fiesta_r.html?start=15)

hier een ad met dezelfde foto.

de verkoper in jouw link heet Wim/Hank (Hank zoals in Hank Marvin?)

en als je alle advertentie's, bij jouw link, aanklikt zie je dat hij de gitaar al eens aangeboden heeft, met een deel dezelfde foto's. en deze omschrijving.

Fender Stratocaster USA Bj.89.
Voor de Jaren 60 of Shadow Freaks.Supermooie Stratocaster in de Kleur Fiesta Red/Mapleneck/Enkellaags Slagplaat/Mooi vergeelde Elementkapjes en Knoppen/Usa Vintage Pickups & Hardware.Geheel in Mintconditie.

smells fishy

bat
22 december 2004, 10:13
Nouja, het kan een 89-er zijn, ze deden toen gekke dingen bij fender. Dat logo klopt ook wel met die periode (het spaghetti-logo is pas in de nineties weer ingevoerd op de standaard gitaren)

850 euro is wel veeeeeeeeel te veel voor deze gitaar.

erikdebier
22 december 2004, 10:57
Ik heb ooit eens geboden op een Epiphone Elitist les paul plus van deze Wim/Hank.
Ik was het hoogste bod (450 euri geloof ik), maar toen ik daar aankwam bleek het een gewone Epiphone les paul plus te zijn.
De verschillen qua uiterlijk zijn vrij minimaal maar gelukkig wist ik het verschil. Hij bleef stug volhouden dat het wel een elitist was, maar zijn verhaal werd steeds ongeloofwaardiger. Ik heb hem dus uiteindelijk niet gekocht.

Ik kan me dus best voorstellen dat dit verhaal ook niet helemaal klopt

erikdebier
22 december 2004, 10:57
Ik heb ooit eens geboden op een Epiphone Elitist les paul plus van deze Wim/Hank.
Ik was het hoogste bod (450 euri geloof ik), maar toen ik daar aankwam bleek het een gewone Epiphone les paul plus te zijn.
De verschillen qua uiterlijk zijn vrij minimaal maar gelukkig wist ik het verschil. Hij bleef stug volhouden dat het wel een elitist was, maar zijn verhaal werd steeds ongeloofwaardiger. Ik heb hem dus uiteindelijk niet gekocht.

Ik kan me dus best voorstellen dat dit verhaal ook niet helemaal klopt

jero
22 december 2004, 11:12
hij wordt verkocht als vintage reissue, dus moet hij het spaghetti logo hebben. De neck lijkt inderdaad van een eind tachtiger strat, in ieder geval geen reissue.

gjlp
22 december 2004, 13:03
Die man is een handelaar die erg actief is onder diverse namen op 2ehands sites (wim, hank, theshadows). Hij is inderdaad niet vies van dit soort rare praktijken. Pas er mee op zou ik zeggen!!

shredneck
22 december 2004, 13:12
Volgens mij zijn dat verschillende gitaren op die foto's.


De foto van de volledige gitaar heeft 21 fretten en een vintage brug , de foto van alleen de body vertoont een neck met 22 fretten en tevens een moderne usa brug.


Of zie ik het verkeerd?

wietse
22 december 2004, 13:28
Volgens mij zijn dat verschillende gitaren op die foto's.


De foto van de volledige gitaar heeft 21 fretten en een vintage brug , de foto van alleen de body vertoont een neck met 22 fretten en tevens een moderne usa brug.


Of zie ik het verkeerd?

nee je ziet het goed ,ik vond er ook al wat vreemds aan kon alleen de vinger er niet op leggen , maar dit is het dus.
heb ook aleens een aanvaring met deze verkoper gehad vorig jaar toen had ik een versterkertje in de handel ,en tot mijn verbazing zie ik even later mijn foto ook bij zijn advertentie staan.
op zich niet erg als je het effe vraagt en erbij vermeldt ,deed hij dus niet ,hij vond het maar vreemd dat ik me daar druk over maakte ,hij heeft de foto wel verwijderd trouwens.

Quink
22 december 2004, 14:26
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/elektrgitaren/36148.htm%3Fret%3Dhttp%253A//marktplaats.nl/plaats.php3

check de headstock, logo en tuners, zeker geen american vintage reissue!

Die foto van de hele gitaar, zou volgens mij kunnen, mits het een 98 of later exemplaar is. Losse foto's niet, i.i.g. niet die hals. Grappig trouwens dat hij een andere achtergrond heeft gebruikt voor die "foto's" :-? :-?

Hij heeft dus waarschijnlijk in het gunstigste geval andermans foto's gebruikt.

Quink
22 december 2004, 14:33
Nouja, het kan een 89-er zijn, ze deden toen gekke dingen bij fender. Dat logo klopt ook wel met die periode (het spaghetti-logo is pas in de nineties weer ingevoerd op de standaard gitaren)


Nee, dacht niet dat het een 89 kan zijn. '89 RI's hebben t.o.v. de na 98 RI's de dots bij de 12de positie dichter bij elkaar staan en niet de verouderde plasticjes. Verder zijn ze qua uiterlijk min of meer hetzelfde. Dus de foto van de hele gitaar is geen '89er, de delen ook niet.


850 euro is wel veeeeeeeeel te veel voor deze gitaar.

Als hij wel een echte 57RI heeft, maar hij heeft deze foto's ergens anders vandaan, dan vindt ik 850 eerder goedkoop dan duur. Maar ja, als, als, als.

bat
22 december 2004, 15:07
Volgens mij zijn dat verschillende gitaren op die foto's.


De foto van de volledige gitaar heeft 21 fretten en een vintage brug , de foto van alleen de body vertoont een neck met 22 fretten en tevens een moderne usa brug.


Of zie ik het verkeerd?

Klopt helemaal. De gitaar op de overall foto heeft wél een spaghetti logo volgens mij. De gitaar op de detailfoto's is een andere, heeft meer ge-agede plastic onderdelen (donkerder), 80's logo, andere stringtrees.


Nee, dacht niet dat het een 89 kan zijn. '89 RI's hebben t.o.v. de na 98 RI's de dots bij de 12de positie dichter bij elkaar staan en niet de verouderde plasticjes. Verder zijn ze qua uiterlijk min of meer hetzelfde. Dus de foto van de hele gitaar is geen '89er, de delen ook niet.

Ik denk dat ook dat het geen re-issue betreft op de detailfoto's, da's gewoon een standard uit de jaren 80 met wat toegevoegde onderdelen. De gitaar op de overzichtsfoto is een modernere re-issue denk ik.

Ik vraag me nu af of de verkoper wat foto's extra heeft geleend of wellicht geen van de gitaren op de foto's echt heeft.

butters
23 december 2004, 14:49
heb hem gemaild om wat meer verduidelijking over de twee gitaren die hij aanbiedt op marktplaats.nl.
de foto's van de headstock zijn identiek, maar van de gitaren in geheel anders.

mijn mail:

de foto's van de headstock lijken hetzelfde. ik kan niet meer volgen. zeg jij me welke foto waar hoort?

zijn antwoord:

Je mag kiezen??
Ik heb er 3 in Fiesta red.

Gr.Wim/Hank.


pfffffffff :roll:

Lenweë Míriel
23 december 2004, 18:10
oke dit lijkt me dus echt onbetrouwbaar.
maar ik heb der geen verstand van. heb nog niks via internet gekocht maar mocht ik ooit iets interresants zien post ik het wel eerst even hier.