PDA

View Full Version : hardware merken



chennie
22 december 2004, 00:50
hoi,

ik ben op zoek naar wat hardware voor een les paul; stemmechanieken, tailpiece, brug, het plastic en eventueel potmeters en schakelaars. Al het metaal werk wil ik zwart hebben.
Maar wat zijn wel redelijke goede merken hiervoor op de markt ?
Ik zoek iets wat niet te duur is zoals gibsons zelf (volgens mij betaal je puur voor het merk), maar ook niette cheap en dan meestal kwaliteits loze crap.

Ik zag al vaak de namen schaller voorbij komen, Ik dacht altijd dat het crappy merk was? Zijn er verder nog andere goede merken ?
Ik heb namelijk nog wel het gevoel omdat een verkoper, gewoon moet verkopen hij je niet alles vertelt wat er allemaal is op de markt =)

Orpheo
22 december 2004, 01:31
vox humana
peer dellen

daar kan je iig al zoeken

schaller crappy?? das voor het eerst!! mijns inziens, en ik denk dat meerdere mensen dat zullen beamen, is schaller een van de beteren!

maar kijk maar eens op vox humana, daar vind je nagenoeg alles, anders kunnen ze het vast bestellen.

anders een lokale gitaarboer, die heeft dat vast ook wel, en anders te bestellen.

wellicht heeft feedback ook wat.

Orpheo
22 december 2004, 01:31
vox humana
peer dellen

daar kan je iig al zoeken

schaller crappy?? das voor het eerst!! mijns inziens, en ik denk dat meerdere mensen dat zullen beamen, is schaller een van de beteren!

maar kijk maar eens op vox humana, daar vind je nagenoeg alles, anders kunnen ze het vast bestellen.

anders een lokale gitaarboer, die heeft dat vast ook wel, en anders te bestellen.

wellicht heeft feedback ook wat.

michielv
22 december 2004, 08:22
Lang niet alle winkels verkopen alle merken en kunnen/willen je alleen wat vertellen over wat ze zelf verkopen. Is niet onlogisch natuurlijk.

Schaller levert ook onderdelen voor Gibson, Fender enz. welke dan vervolgens weer onder die merknaam verkocht worden. Je betaalt bij Gibson/Fender enz. dus ook extra voor de naam.

Onderstaande merken zijn vrij standaard en worden door Vox Humana in ieder geval wel verkocht:
Pots & schakelaars: Switchcraft, Allparts
Bruggen, tuners: Schaller, Gotoh, GTR, ABM, Kluson
Slagplaten & knoppen: GTR, boeit niet zoveel eigenlijk, als het er maar goed uit ziet toch?

Overigens wil merkloos niet altijd zeggen dat het slecht is, alleen moet je even wat beter opletten met wat je koopt. Zo heb ik eens een setje stemmechanieken van Peavey gekocht (was 25 gulden in de rommelbak bij Tonika in Groningen), bleken ontzettend goed te zijn. Waar ze vandaan komen: geen idee. Maar ze werken 8 jaar later nog steeds perfect :D

chennie
23 december 2004, 23:46
Dat schaller een slecht merk is, was gewoon een aanname toen ik nog erg klein was. Ik weet niet waarom, maar dat is echt zo'n broodje aap aanname dus =)
Ik heb even gekeken naar de prijzen van die schaller dingen, jeej wat zijn die duur !