PDA

View Full Version : Schecter



Rewind
22 december 2004, 00:14
Hey mensen, ik heb net effe gesearched naar schecter, maar ik kom er niet helemaal uit. ik heb 2 vragen.
Ik zit te twijfelen of ik een ibanez sz of schecter c1 of 006 zal gaan kopen (of voor gaan sparen) nou heb ik op die sz gespeeld, en die vond ik echt heerlijk spelen. Nou is schecter in nederland bijna niet te vinden en ik heb dus ook niet kunnen proberen hoe dit merk aanvoelt, ik las dat een paar mensen schecter gitaren hebben (gehad). Kunnen jullie mij vertellen, welke je had, hoe die speelde, en met welk ander soort gitaar je deze kan vergelijken, qua lengte/breete hals, gewicht, geluid etc.
Ik vond m qua uiterlijk op een sz lijken maar sz is maar 22 frets 25,1schaal en schecter allemaal 24 frets 25,5 schaal.
tweede vraag is eigenlijk hoe je het in het correct engels uitspreekt :oops:

Groetjes, Erwin

avalanche
22 december 2004, 01:00
Inderdaad, Schecter is in de Benelux nauwelijks te verkrijgen. Limit in Herentals (België), PPC-music (Duitsland) of Sound Control (GB) hebben der soms enkele binnen. Je kan natuurlijk ook proberen te kopen van een Amerikaanse winkel of een Schecter van ebay.com plukken. Wel rekening houden met de importtaksen dan.

Ikzelf heb de Schecter C1 classic en ik ben er heel tevreden over. De specs kan je op de site wel vinden. Het is een all-round rock gitaar, weegt iets zwaarder dan de doorsnee Ibanez, maar minder zwaar dan pakweg een echte Les Paul. Ze speelt heel gemakkelijk, heeft een goede klank (subjectief natuurlijk) en de hogere frets zijn heel makkelijk bereikbaar (neck-thru).

Kijk ook eens naar de nieuwe Dean Vendetta gitaren. De specs ervan komen sterk overeen met die van de Schecter C1 reeks. Het grote verschil is wel dat Dean stukken gemakkelijker te verkrijgen is in de Benelux of in pakweg een musik-produktiv :wink:

www.schecterguitars.com
www.limit.be
www.ppc-music.de
www.soundcontrol.co.uk
www.deanguitars.com
www.musik-produktiv.de

Chris Wolstenholme
22 december 2004, 09:37
je kan het ook direct via een importeur in denemarken doen, die is volgens mij bereid ieder model te bestellen en naar je op te sturen. via schecter site kan je hem wel vinden, mega music ofzo.

Rewind
22 december 2004, 11:20
Dank je, dat van die winkels had ik idd al op de site (dk, de) en bij de search (be) gevonden.
Maar als ik 'm koop, koop ik 'm via kennissen in Amerika
Die dean gitaar trekt mij niet zo, weet niet waarom.
Dat die gitaar zwaarder is dan een Ibanez vind ik wel een pluspunt, deze vond ik nog wel vrij licht.
Ik speel trouwens nu zelf op een Ibanez, (durf eigenlijk geen Gio te zeggen) met een 25,5 22 frets hals. Maar toen ik op die Sz speelde vond ik die hals toch wel een stuk beter, ga binnenkort maar eens een 25,5 24 frets proberen.
Trouwens ook niet onbelangrijk, ik ben op zoek naar een wat zwaardere rocksound, het moet iig een stuk donkerder en levendiger gaan klinken dan de ibanez die ik nu heb. Qua muziekstijl meestal tussen Nu-metal(schaam schaam :oops: ) Hardrock en Rock. Muziek van oa Sevendust, Papa Roach, Seether, Pulse Ultra, Lost Prophets etc.

jorrit
22 december 2004, 12:15
ik ben aan het kijken of ik schecter kan gaan importeren en verkopen vanuit nederland..

jorrit
22 december 2004, 12:16
@ rewind, je kunt geen sz met een gio vergelijkenop bespeelbaarheid icm. de lengte van je hals.. teveel kwaliteits verschil in de gitaren onderling

Rewind
22 december 2004, 12:33
Weet ik, het is inderdaad een hele andere klasse, maar was alleen om aan te geven dat ik de hals van die sz wel erg lekker vond spelen,

Hoe zit het trouwens met die Diamond Series? Is dat zeg maar een serie "normale gitaren" (zonder korina hout etc.) of is dit echt een buget-serie uit het verre oosten, zoals ik ergens in een ander topic las?

jorrit
22 december 2004, 14:05
ligt er denk ik aan hoe duur je gitaar is uit de diamond series. de 006 zijn een stuk minder als de c1. mijn avenger is erg vet. speelt als een droom en klinkt met een seymour duncan distortion element beter als de gibson les paul studio van een maat van me. (daar zijn we het beide over eens trouwens :D)

Flufster
22 december 2004, 14:14
hoeveel is zon elite 006 ?

Rewind
22 december 2004, 15:48
800 dollar

ik zie nu trouwens dat die c-1 ook met een 24 3/4 schaal hals kan. hmm, ik heb een beetje een neckdilemma

asesino
22 december 2004, 16:52
Ik ben wel geinteresseerd in zo'n C1 X (die baritone) iemand een idee hoeveel die kost

Rewind
22 december 2004, 16:59
ook 800 dollar staat op de site

soup
22 december 2004, 17:26
ik zou deze graag is uittesten , ziet er toch best goed uit en kost 1000 dollar

http://www.schecterguitars.com/Dproducts/2004_models/c1_classic/c1_classic_3tsb_pop.jpg

Ritch
22 december 2004, 17:55
phoe :o leuk hoor! ^ ^ ^ mist alleen een floyd... dan wassie compleet

doncker
22 december 2004, 18:16
Mail ff naar avalanche, hij heeft er zo een en kheb er al op gespeeld.
Je beklaagt je de rit geen seconde als je de gitaar hebt vastgehad. Mooie combinatie engl en schecter.

Rewind
23 december 2004, 12:43
En weet iemand of deze gitaren qua prijs/kwaliteit verhouding ook een beetje goed zijn? Ik krijg de indruk van wel, maar voor de zeker heid.
Ik zit er serieus aan te denken 1 te kopen, is dit verstandig of raden jullie me aan eerst naar nog een ander merk te kijken? Ik ben nu vooral door het gewicht van die sz af gestapt, terwijl ik er eerst wel fan van was, maar toch liever een wat zwaardere gitaar heb.

Rewind
23 december 2004, 12:54
Dubbel

Rewind
23 december 2004, 12:54
Driedubbel

Rewind
23 december 2004, 12:55
en nog een keer,





kan niet op vandaag

doncker
23 december 2004, 13:03
Buiten de dean vendetta die ik zelf nog niet bespeeld heb, is er bijna niets. Het is zeker zijn geld waard vind ik. De kwaliteit van de gitaar is zeer hoogstaand , je hebt goede sd elementen. Het is wel een aziaat, maar esp's zijn dat ook en die vind ik ook enorm vet. Mij maakt het niet uit of ik een aziaat of amerikaan heb, zolang ze maar prima speelt /klinkt en er goed uitziet ben ik tevreden.

jorrit
23 december 2004, 13:22
ik raad je aan om een schecter uit de blackjack serie te kopen. heel goede prijs/kwaliteit verhouding, goede hardware en seymour duncan elementen. kun je je geen buil aan vallen.

Flufster
24 december 2004, 16:52
zou graag er eens 1 proberen.


hier staat er 1 tweedehands, volgens mij wel mooi rpijsje
http://www.hannelore.be/detail.php?id=35796

Kevin-D
25 december 2004, 12:01
Als ik een tweede gitaar zou nemen zou dat waarschijnlijk een Schecter C-1 Blackjack zijn, heeft nóg betere prijs/kwaliteit verhouding dan de anderen. Hoezo?:
Op een flame maple (top/veneer) na heeft hij daarentegen échte Seymour Duncan pickups, en hij is íets goedkoper... Hij heeft voor mij alle specs die m'n Metal gitaar zou moeten hebben. De maple hals is ook welkom :) 8-) 8-)

CowboyBebop
20 januari 2005, 12:45
is er geen zaak in nederland ergens die schecters heeft ? en dan zit ik te denken aan de 006 elite.


die dingen uit amerika over te laten komen kost aardig wat

avalanche
21 januari 2005, 00:50
voor het eerst dat ik mezelf citeer...


Inderdaad, Schecter is in de Benelux nauwelijks te verkrijgen. Limit in Herentals (België), PPC-music (Duitsland) of Sound Control (GB) hebben der soms enkele binnen. Je kan natuurlijk ook proberen te kopen van een Amerikaanse winkel of een Schecter van ebay.com plukken. Wel rekening houden met de importtaksen dan.


Moest er een winkel zijn in de Nederland (wat dus ook nog altijd onder Benelux valt) dan had ik dat hier zeker vermeld nietwaar :wink:

bobby
21 januari 2005, 01:42
Lijkt mij altijd link, om een niet geprobeerde gitaar te kopen.. met Schecter heb ik geen enkel benul hou zo'n ding nou echt speelt, hoe zwaar die is, hoe die klinkt...

Blind zou ik alleen een ibanez, gibson of een ESP kopen, want daarvan weet ik dat ze fatsoenlijk spelen en klinken... tenminste als ze goed zijn afgesteld...

CowboyBebop
27 januari 2005, 10:35
iemand ervaring met de c-1 elite ?

wat is het verschil tussen de c1 en de 006 serie ?

wat houd dat elite in ?

CowboyBebop
28 januari 2005, 10:24
Bumpz0rz

pol
28 januari 2005, 10:45
Ze zijn te bestellen in een winkel uit Denemarken, die staat op de Schecter site dacht ik.
En bij Limit in Herentals hebben ze er wel een paar, ik heb er op gespeeld maar vond er niet zoveel aan, het was een C1 elite en een jerry horton sig.
Die Jerry horton klonk wel vrij goed door de Duncan Distortion die erin zat, maar de afwerking vond ik maar matig, er zat al een klein scheurtje in de neckpocket. Het rosewood van de hals was veel te bleek, zag er goedkoop uit gewoon.
En die Elite zat er maar plastiekerig uit, met die binding op de body, klonk ook niet zo goed, maar die had ook geen duncans.

Rewind
28 januari 2005, 21:39
dat zou dan zonde zijn die elite ben ik voor gaan sparen, om hem uit te proberen en daarna te kopen dan, maar dat is toch zo'n 800 euro, beetje zonder voor een gitaar die zo tegen valt

avalanche
29 januari 2005, 20:52
Meningen zijn subjectief. Gewoon zelf testen, mening vormen en kopen of niet kopen. Ik heb een Schecter C1 classic voor 750 euro uit de USA laten komen en ik ben er heel tevreden mee...

Fluffy
29 maart 2005, 12:26
Zijn er grote verchillen tussen de C1 plus en de C1 classis, welke is beter ?