PDA

View Full Version : Je eerste keer..



electric_kim
22 december 2004, 00:02
Hee gitaristen

Hoe was jullie eerste keer?

De mijne verliep in het begin nogal moeizaam en ik had veel pijn aan men vingertoppen. Maarja de eerste keer is natuurlijk altijd de grootste en meest moeizame stap.. de keren die erop volgde ging alles wat vloeiender en kon ik lekker sliden over de frets zonder al teveel pijn. Ik kan er nu echt van genieten :) ik dacht eerst namelijk dat ik altijd die pijn zou blijven houden :-?

Maargoed ik ben benieuwd hoe dat nou bij jullie zat. :)

Groetjes,

Kimberly

Orpheo
22 december 2004, 00:16
mijn eerste keer, hoe FOUT het ook klinkt, ging heel raar. ik had net een concert gegeven (zang) en mn maatje, n gitarist, had zijn gitaar (een BLOEDMOOIE alhambra) en een tweede gitaar mee. die tweede was echt een ramp, soort sigarenkistje met elastiekjes leek het, maar toch, er kwam geluid uit. hij leerde me de eerste maten van nothing else matters, hoe standaard, maar ik vond t toch wel lollig.

na 2 jaar daar geen hol mee gedaan te hebben, ben ik weer gaan spelen.
na een keer electrisch gespeeld te hebben, na een half jaar acoustisch, ben ik definitief overgestapt, hoewel ik natuurlijk nog VEEEEL acoustisch doe. kan ik n liedje acoustisch mooi krijgen, lukt het electrisch ook, vind ik iig.

en nee, ik had geen pijn aan mn handen. mn voorgeschiedenis als pianist hielp bij daarbij...krijg je ook veel eelt op je vingertoppen, vooral als je chopin en rachmaninoff speelt...

Rewind
22 december 2004, 00:36
zozo, muzikaal type.

mijn eerste keer was toen ik net m'n gitaar had gekocht, gain op m'n versterker helemaal open, en raggen, ongstemd, geen akkoorden pakken, beetje doelloos overal op de toesen duwen, zou wel goedkomen.

later ben ik toch maar wat van tabs gaan spelen.

Orpheo
22 december 2004, 01:06
zozo, muzikaal type.

mijn eerste keer was toen ik net m'n gitaar had gekocht, gain op m'n versterker helemaal open, en raggen, ongstemd, geen akkoorden pakken, beetje doelloos overal op de toesen duwen, zou wel goedkomen.

later ben ik toch maar wat van tabs gaan spelen.

had je t over mij?? je weet de helft nog niet!! :-D :D :-D :D

orkest+koorregistratie, orkest+koordirectie, algemene muziek en harmonieleer (dat laatste kan ik een beetje, maar vond ik zo bout dat ik daar snel mee kapte :wink: ), en ook nog verschillende blaasinstrumenten, en orgel.

ja, dat is t wel zown beetje....
:oops:





:lol: :cool:

RS-Rik
22 december 2004, 01:56
Geleert uit een oefenblaadje.. iets in de trant van jingle bells.. 12 nootjes met 2 fretjes en open snaar geloof ik.

Nrrrk
22 december 2004, 08:22
Gewoon. doorbijten :P op et begin moeite met snaren goed indrukken (snaren stonden natuurlijk niet goed afgesteld P: ).

Verder gewoon doorzetten.

Negative K3 fan
22 december 2004, 09:26
mijn eerste keer was meteen anaal en dat dee best wel pijn want ik was heel erg gespannen


of gaat het over iets anders?

marc_o
22 december 2004, 09:31
neenee Lennert, je hebt het goed begrepen, het gaat over kontneuken.

Negative K3 fan
22 december 2004, 09:48
ik dacht gewoon over de eerste keer dat je 'het' deed.

deloosem
22 december 2004, 10:15
Ik kreeg mijn gitaarnek niet recht en had problemen met mijn G string... :-D

electric_kim
22 december 2004, 11:56
Jeetje jullie mannen kunnen ook nooit normaal denken he altijd maar doordenken. Loop eens voor de verandering een keer niet je lul achterna :roll:

bat
22 december 2004, 12:02
Loop eens voor de verandering een keer niet je lul achterna :roll:

Jamaar dan moet ik achteruit lopen...

Mijn eerste keer op de gitaar, ik kan het me werkelijk waar niet meer herinneren...

Orpheo
22 december 2004, 12:18
Jeetje jullie mannen kunnen ook nooit normaal denken he altijd maar doordenken. Loop eens voor de verandering een keer niet je lul achterna :roll:

kim, ik moet je enerzijds gelijk geven

maar....




je topicnaam is niet echt handig gekozen, en je de eerste post van jou begon ook lekker handig. ik geef toe, ik kreeg ook heeeel rare gedachtes toen ik die topicnaam las (maar het werkte wel!! iedereen is gelijk nieuwsgierig: waar GAAT het over denkt iedereen gelijk!!)

en als dat ook nog s een mooi meisje t post, althans, ik vermoed dat iedereen dat toch wel ongeveer denkt, dan ga je heeel rare dingen denken...

Orpheo
22 december 2004, 12:18
Jeetje jullie mannen kunnen ook nooit normaal denken he altijd maar doordenken. Loop eens voor de verandering een keer niet je lul achterna :roll:

kim, ik moet je enerzijds gelijk geven

maar....




je topicnaam is niet echt handig gekozen, en je de eerste post van jou begon ook lekker handig. ik geef toe, ik kreeg ook heeeel rare gedachtes toen ik die topicnaam las (maar het werkte wel!! iedereen is gelijk nieuwsgierig: waar GAAT het over denkt iedereen gelijk!!)

en als dat ook nog s een mooi meisje t post, althans, ik vermoed dat iedereen dat toch wel ongeveer denkt, dan ga je heeel rare dingen denken...

Wormaap
22 december 2004, 12:44
Om maar niet deze open kans in te koppen:
Mijn eerste keer gitaarspelen was het spelen van'n baspartij op'n stratkopie. Was'n nummer van Doe Maar met school :P
M'n eerste keer op m'n eigen gitaar was (what else) Nothing Else Matters.
'K heb wel in't begin aardige last van m'n vingers gehad, maar nadat ik eelt kreeg (en dat weer wegging) nooit meer last van gehad :)
'K heb nu ook geen eelt meer, maar gewoon wat dikkere/stuggere huid op m'n vingertoppen.

Braindead
22 december 2004, 13:26
dubbelpost

Luca P
22 december 2004, 13:34
Mijn eerste keer was gevoelig ja!
Nu zit er ongeveer 26 jaar eelt op!!
8-)

Lacrymosa
22 december 2004, 13:35
sorry, ik kan het niet laten

maar mijn eerste keer was wat onwenning, maar wel lekker strak

Braindead
22 december 2004, 13:36
Bij mij was de eerste keer wel heel romantisch. Maar ook wel last van mijn vingers net als jij.

Mijn vader kwam op een gegeven moment thuis met een elektrische gitaar voor mij. (thanx dad !!)
Dus ik heb meteen mijn gitaar mee naar mijn kamer genomen, deur op slot; hijg hijg :razz: nee grapje.

In ieder geval heb ik dus meteen uren zitten spelen.
Ik moet er even bij zeggen dat ik hiervoor al 5 jaar klassiek les had gehad en dus al vrij aardig kon spelen. ( al kon ik niet met plectrum spelen.
na een half uur of een uur had ik dus ook onwijs zere vingers. Met klassiek gitaar, dus nylon snaren was ikwel wat gewend maar dit was toch ff anders. de dag daarop moest ik dus op de blaren zitten, maar dat was het wel waard!

De gitaar die mij heeft mogen ontmaagden is nog steeds bij mij en ik wil haar nooit meer kwijt!!!!!!!!!!! Tja het blijft toch je eerste keer. :)

Verder weet ik nog wel dat het nog jaren heeft geduurd eer ik met mijn plectrum mijn linkerhand kon bijbenen omdat ik altijd rechts fingerpicking style had gespeeld.

telecastermaster
22 december 2004, 13:41
http://spams-ukwildcatbasketball.com/best_thread_ever.mbe.gif


:roll: :roll:

tillens
22 december 2004, 14:17
hmpf, gewoon simpel beginnen met je favo liedje, dat was bij mij het geval. en kim laat je niet afschrikken he! en naar de gasten; komaan, is er een keer een meid in ons midden jagen we haar weg, dat kan nooit de bedoeling zijn!!!!!!!!!!!!!! 8-)

BartL
22 december 2004, 14:21
hmpf, gewoon simpel beginnen met je favo liedje
Als jouw favo liedje dan Eruption van Eddie is, heb je toch een probleem :-D

tillens
22 december 2004, 15:35
hahahaha, ja das waar. Maar ik geloof dat de eerste twee liedje die ik bij mijn eerste les meenam, ook niet echt voor beginners waren, althans voor je allerallereerste les.

Soul Grinder
22 december 2004, 15:41
hmpf, gewoon simpel beginnen met je favo liedje
Als jouw favo liedje dan Eruption van Eddie is, heb je toch een probleem :-D
Dat is geen liedje, dat is een solo... :razz:

Ome Henk
22 december 2004, 19:32
De eerste keer is jaaaaaren geleden en daarna ben ik ermee gekapt, dus daar heb ik het niet meer over :roll:

De eerste revival was extreem (dat heb ik met ervaringen) en was het een beetje té :cry: Ik heb ongeveer een week niet kunnen spelen :-?

Kortom: de eerste keer doet zeer (maar is ook heel lekker) :D

PeArLjAm
22 december 2004, 19:45
De eerste keer gebruikte ik gewoon een vingertje telkens, maar daarna leerde ik ook twee en daarna meerdere vingers gebruiken en nu gebruik ik dus mijn hele hand. Gewoon een kwestie van gewenning denk ik..

Swan
22 december 2004, 22:17
ik ben al bij 2handig tapping beland :roll:

Ic3gl0vE
22 december 2004, 22:23
Ik had de gitaar verkeerdom... ik ben linkshandig en kreeg een rechtshandige gitaar in m'n klauwen geduwd... dat snapte ik natuurlijk niet :)

Nu speel ik wel rechtshandig

Toffe gozer
22 december 2004, 22:34
Voor mij was het een verrassing de eerste keer dat ik een gitaar ging bespelen dat ik gewoon rechthandig speelde terwijl ik eigenlijk links ben :)

SilverFoo
23 december 2004, 13:52
Pubers! :lol:

Eerste keer? Hmm.. smells like teen spirit op een amuse stratocaster met kustom 10 watt versterkertje waar toch een hele lekkere grungy distortion uitkwam.... meteen verkocht...

Anders Destium
23 december 2004, 14:02
Ik heb volgens mij op een gegeven moment de oude akoestische gitaar van mijn moeder gejat en ben daar op begonnen te pielen. Ik heb hem nog steeds :)

Mark S
23 december 2004, 15:08
mijn eerste keer ging met horten en stoten en ik moest na afloop nog betalen ook...

butters
23 december 2004, 19:01
mijn eerste keer had ik, dat dacht ik toch, de vetste gitaarrif allertijden uitgevonden. achteraf bleek dat muddy waters mij voor was. dedju toch.

wel had ik, door met een plaat van de oude blues knakker bb king (rock me baby) mee te spelen, de bluestoonladder zelf ontdekt. jaja, was ik wel eventjes trots op mezelf.

JvD.
24 december 2004, 13:49
mijn eeste keer was greenday basketcase tab, meteel lekker powerchords rammen!

AART
24 december 2004, 13:59
ik heb op de akkoestische gitaar van mijn vader(zware relic, een echte!) mijn eerste noten gespeeld.
Californication van rhcp.

Kasper
24 december 2004, 14:13
Eerste keer was spaanse gitaarles, maar daar weet ik niet veel meer van, heb ik ook opgegeven na 2j, dus daar spreken we niet meer over.

2j geleden wilde ik echt een elektrische gitaar, dus ben ik maar een starterkitje gaan kopen. In het begin had ik enorm last van mijn vingers, het probleem is dat ik dan niet echt goed weet wanneer te stoppen. Je wilt wel spelen, je hebt er zin in, maar je vingers schreeuwen pijn uit. Tot het punt dat er bijna blaren op stonden.
Na een tijdje ging dit over in eelt, die dan lekker afpelde :-? En dat ging dan weer over in wat steverige vingertoppen, die het gitaarspelen gewoon zijn.

Het probleem echter, is dat ik het de laatste tijd erg druk heb gehad en laatste 2 maanden mijn elektrisch gitaar wat verwaarloosd heb. Nu heb ik een nieuwe akoestische, en speel ik weer volop..... Met al diezelfde pijn terug :-(
Nu kan ik wel al wat spelen, en heb ik de techniek, maar doordat ik een tijd niet gespeeld heb zijn mijn vingertoppen het niet meer gewoon :(
Net alsof ze verbrand zijn, met van die witte onderhuidse blaren, echt gezellig.

Goeie tip: VERWAARLOOS JE GITAARSPEL NIET, anders moet je weer doorheen die beginnerspijn. Of is het gewoon ik die zo'n gevoelige vingertoppies heeft :razz:

Ritch
24 december 2004, 15:49
ik had eerst ff wat "gitaarles" van mn broer.. oooooohja ik weet het nog als de dag van gister, het magistrale E-akkoord 8-)

pol
24 december 2004, 16:00
Ik had de gitaar verkeerdom... ik ben linkshandig en kreeg een rechtshandige gitaar in m'n klauwen geduwd... dat snapte ik natuurlijk niet :)

Nu speel ik wel rechtshandig

:-D Haha, dat had ik ook, ik heb ze toen toch maar terug omgedraait en ben maar rechthandig gaan spelen, in het begin maakt dat toch niet veel uit, dan kan je met je beide handen zo goed als niks.
En ook omdat ik nergens een linkshandige gitaar kon vinden.

IK ken wel een andere linkshandige die gewoon omgekeerd was gaan spelen, en die speelt nu op een linkshandige gitaar met zijn dikste snaar van onder. Jimi hendrix deed dit ook , of vergis ik mij ?


Ik kan me wel niet herrinneren dat ik ooit pijn aan mijn vingers heb gehad. Hooguit een beetje aan mijn handen, van mijn vingers ver uit mekaar te zetten.
Maarja, als gezonde boerenzoon stonden mijn handen toen al vol eelt (van koeien te melken misschien) :-D

Rw
26 december 2004, 14:28
mijn eerste keer optrede komt nog (echt optreden dan)
9 januari voor 1100 man :-?

tips?

imlikeajungle
26 december 2004, 15:13
Jimi hendrix deed dit ook , of vergis ik mij ?

je vergist je :razz:

die tweede gitarist van clapton (doyle nog wat) speelt linkshandig met de dikke e onderaan... begrijpen wie begrijpen kan :-D

scholier
26 december 2004, 17:07
Ik zeikde al en tijdje bij me moeder of ze die gitaar nou eens een keer van zolder wou halen :-D Het enige wat ze zich kon herineren was een soort afluitingkje van een blues 8-) het eerste liedje dat ik op les had gekregen was de big ben 8) jezus he wat was ik trots :-D

strattie
26 december 2004, 18:59
mijn eerste keer optrede komt nog (echt optreden dan)
9 januari voor 1100 man :-?

tips?

voor 1100 man en je heb nog nooit opgetreden??? :???: . mja waar moet je spelen?

robzilla
26 december 2004, 20:33
Jimi hendrix deed dit ook , of vergis ik mij ?

je vergist je :razz:

die tweede gitarist van clapton (doyle nog wat) speelt linkshandig met de dikke e onderaan... begrijpen wie begrijpen kan :-D

doyle bramhall the second :)

www.doylebramhall2nd.com

ook heel tof solo werk, check het album welcome maar eens :)

Les Paul
26 december 2004, 20:34
Smoke on the water had ik geleerd van een vriendje. Ik denk dat m'n ouders dat rifje nog steeds kennen nadat ik het zo'n 23421 keer op m'n klassieke gitaar van 200 gulden gespeeld heb. :D
De blaren op mn vingers zijn pas een jaar later gekomen toen ik mn Strat net had.

imlikeajungle
26 december 2004, 23:49
Jimi hendrix deed dit ook , of vergis ik mij ?

je vergist je :razz:

die tweede gitarist van clapton (doyle nog wat) speelt linkshandig met de dikke e onderaan... begrijpen wie begrijpen kan :-D

doyle bramhall the second :)

www.doylebramhall2nd.com

ook heel tof solo werk, check het album welcome maar eens :)

kijk - wat een nuttig forum :-D