PDA

View Full Version : 7 snaar



Davidian
21 december 2004, 20:35
wat is de laagste tuning voor een 7 snaar?

MazeMouse
21 december 2004, 20:48
Meestal B-standaard
Ik geloof dat alleen Korn lager gaat met hun A-tuning.
En ik vind dt als je nog lager wil je maar naar een basgitaar moet gaan kijken want die lage-B op een gitaar komt al halverwege een gewone 4snarige basgitaar (een lage A is zelfs gelijk aan de A snaar op een basgitaar. Al zal die op gitaar iets ieler klinken)

Hoezo? bang dat je niet laag genoeg komt :razz:

Davidian
21 december 2004, 20:57
nee ik vroeg het me gewoon af :)

dus die deathmetal dudes spelen allemaal in drop A?

MazeMouse
21 december 2004, 21:00
Nee, lang niet allemaal.
Sterker nog, lager dan B komt vrij zelden voor (iig bij de dingen die ik luister)
Vaak is het een drop-C of drop-C# stemming en een helehoop metal wordt zelfs gewoon een Drop-D of E-standard gespeeld.
(op 6 snarige gitaren die dan omlaag gestemd worden)

Static-M
21 december 2004, 21:56
Vergeet Meshuggah of hoe je dat ook schrijft niet met hun 8-snarige gitaren die ze dan ook nog eens omlaag stemmen...

MazeMouse
21 december 2004, 22:00
Vergeet Meshuggah of hoe je dat ook schrijft niet met hun 8-snarige gitaren die ze dan ook nog eens omlaag stemmen...
Maar heb je met een 8snarige gitaar dan niet een extra hoge snaar erbij?

lennartengel
21 december 2004, 22:16
ik kan me niet voorstellen dat iemand lager wil spelen dan AEADGBe. Met high gain sounds is wat mij betreft een lage b echt max wat betreft laag en acceptabele toonvorming. Maar er zijn wel wat figuren die in g# stemmen met hun 7 :roll:

MazeMouse
21 december 2004, 22:20
ik kan me niet voorstellen dat iemand lager wil spelen dan AEADGBe. Met high gain sounds is wat mij betreft een lage b echt max wat betreft laag en acceptabele toonvorming. Maar er zijn wel wat figuren die in g# stemmen met hun 7 :roll:
G#???? :o

Als je een 4snarige bassist hebt kun je die iig al thuislaten vanaf dat moment :s

sjaakies
23 december 2004, 23:35
Gis 7 snaar bariton gitaar. van die gast van deftones