PDA

View Full Version : Alhambra Luthier India



Buzz
21 december 2004, 16:29
Beste mensen,

heeft iemand van jullie ervaringen met deze gitaar?

Buzz
23 december 2004, 19:50
helemaal niemand? :cry:

Marie-Michelle A.
1 januari 2005, 23:34
Sorry; ik ben geen alhambra-fan!
Als je de genoemde gitaar wilt kopen; kijk ook naar bijv. Bernabe, Hanika etc....
Succes!

Buzz
2 januari 2005, 12:43
Dank je voor je reactie!!
Kun je ook aangeven waarom je geen Alhambra-fan bent? Ik ben blij met ieder commentaar.

Marie-Michelle A.
2 januari 2005, 17:47
Ik ben geen alhambra-fan omdat het een naar mijn zin veeeeel te ronde klank heeft. Fichten-bovenblad is nog wel aardig, maar ceder is een echt klankbrij als je een akkoord aanslaat ( vind ik).
En de hals ligt niet lekker in de hand. En ook de balans van Alhambra is niet echt lekker; de hals is te zwaar naar mijn mening...
Als je naar gitaren met een fichten-bovenblad gaat luisteren; het is vaak wat minder vol dan ceder, maar hou er rekening mee dat fichten na verloop van tijd voller wordt. Ik heb zelf een Bernabe met fichtenbovenblad; hartstikke mooi vol zonder dat het een brij wordt en hij kan ook heel erg goed vlammen!!
Succes!

dsmaap
3 januari 2005, 00:25
Toen ik een paar maanden geleden een gitaar ging kopen heb ik waarschijnlijk op die gitaar gespeeld, in elk geval op 2 Alhambra's in die prijsklasse. Ik vind het geluid dat uit de Alhambra komt niet om aan te horen, maar dat is slechts mijn mening.
Ik heb toen uiteindelijk gekozen voor de Ramirez R4, dat is dezelfde prijsklasse (1750 euro) en ik zou dan ook aanraden om deze gitaar te proberen als je toch een gitaar gaat kopen. Het is sowieso goed om een aantal gitaren te proberen, want dan kan je voor jezelf uitmaken wat je wilt.

Tarrega
9 september 2007, 22:01
Beste mensen,

heeft iemand van jullie ervaringen met deze gitaar?

Ik heb 3 weken geleden een Alhambra Luthier India Abeto gekocht. Ik heb verschillende gitaren uitgeprobeerd en deze gitaar beviel mij het best kwa klank en bespeelbaarheid. Het blijft een kwestie van smaak. Ik heb vergeleken met goedkopere en duurdere Alhambra versies en ook met Ramirez en andere. Wat mij betreft haalden die het niet in vergelijking met deze gitaar. De klank is warm en de aktie is enorm goed. Ik heb voor de Abeto (Fichte) versie gekozen om dat dit mij meer aanspreekt. Er bestaat ook een Ceder versie. Ook dat is een kwestie van smaak.

Blend
9 september 2007, 22:02
Ik heb 3 weken geleden een Alhambra Luthier India Abeto gekocht. Ik heb verschillende gitaren uitgeprobeerd en deze gitaar beviel mij het best kwa klank en bespeelbaarheid. Het blijft een kwestie van smaak. Ik heb vergeleken met goedkopere en duurdere Alhambra versies en ook met Ramirez en andere. Wat mij betreft haalden die het niet in vergelijking met deze gitaar. De klank is warm en de aktie is enorm goed. Ik heb voor de Abeto (Fichte) versie gekozen om dat dit mij meer aanspreekt. Er bestaat ook een Ceder versie. Ook dat is een kwestie van smaak.

En daarom bump je maar 'n topic van bijna 3 jaar oud?! :dontgeti: