PDA

View Full Version : Dummy's?waar zijn ze goed voor?



Matje
11 juni 2002, 16:34
Ik was laatst een beetje rond aan het kijken op internet naar 4x12 cabs,maar toen kwam ik marshall dummy's tegen.

Waar zijn die goed voor?

pimmetje
11 juni 2002, 16:43
Je bedoelt die lege kasten? Die kan je volgens mij voor twee doeleinden gebruiken:
1. Stoer een hele muur op 't podium zetten.
2. Gebruiken als basis om je "eigen" speakers in te zetten.

AllodoX
11 juni 2002, 17:40
ah je bedoelt 1) je bandgenoten irriteren door het halve podium in beslag te nemen, waardoor de drummer en bassist naast het podium moeten staan ? :wink: bekend verhaal..

Dude
11 juni 2002, 17:49
ik kan maar een reden bedenken.....

goedkope zooi om on stage kapot te raggen en in de fik te steken ??

Lacrymosa
11 juni 2002, 17:49
COOL
zon ding wil ik ook!!!!!!!!!!!
wat kosten die krengen?

CheerS!!

lars
11 juni 2002, 18:31
op gaypop hadden ze schijnbaar een aanbieding want bij lenny cravits enzo stond de hele achtergrond vol met vox kasten

(en dan 1 microfoon voor 1 van die 40 4*12's hehe)

Ibanez RuleZ
11 juni 2002, 20:30
ik heb ze geteld, van de 8 vox versterkers werden er 4 gebruikt, dus viel wel mee

maar dat is geloof ik ook het handelsmerk van Lenny, die hele muur met versterkers (van EUR 2500,-/stuk)

harrald

Matje
11 juni 2002, 21:08
Dus ze zijn eigenlijk nergens goed voor?Alleen voor de show?

lars
11 juni 2002, 21:40
waren et er maar acht? volgens mij waren et 8 toppen maar veel meer speaker kasten erbij. t was een complete muur! en nog zo'n andere band had dat ook trouwens.



Op 2002-06-11 21:08, schreef Matje:
Dus ze zijn eigenlijk nergens goed voor?Alleen voor de show?


voor mannen met te kleine piemels

Robbert
11 juni 2002, 22:12
Tja.. dan heb ik dus voldoende aan mijn Squier Champ 15 Watt versterkertje.

BLOK182
11 juni 2002, 22:31
En ik speel altijd unplugged :smile:

Kitaarhiero
12 juni 2002, 10:05
Op 2002-06-11 21:40, schreef lars:
waren et er maar acht? volgens mij waren et 8 toppen maar veel meer speaker kasten erbij. t was een complete muur! en nog zo'n andere band had dat ook trouwens.



Op 2002-06-11 21:08, schreef Matje:
Dus ze zijn eigenlijk nergens goed voor?Alleen voor de show?


voor mannen met te kleine piemels


moet je nagaan hoe groot die van Matt Bellamy is, die deed het met één 30 watt Orange versterkertje :wink:

Dude
12 juni 2002, 10:28
ik wil niet de moraal ridderuithangen hier maar laten we heel eerlijk zijn.

als jullie de kans hadden om op pinkpop te spelen met een muur ac30s achter je met een totaal waarde van een ruim vrijstaand huis had je dat OOK gedaan, dus loop niet zo te zeiken.....

Kim Wilson
12 juni 2002, 10:55
Status Quo speelt ook met wel 15 witte 4x12 marshall-kasten achter zich, met op elke kast twee tops. Wel leuk al die lampjes. Volgens mij werden er totaal maar drie of vier speakers versterkt met een microfoon, en in de helft van al die kasten zaten per kast twee grote blinders (dikke lampen) schuin naast/boven/onder elkaar.
Staat wel erg indrukwekkend, witte kasten met zwarte speakergrilles en dan die blinders, erg gaaf maar ook erg onzin :smile: .

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kim Wilson op 2002-06-12 10:55 ]</font>

pimmetje
12 juni 2002, 11:55
Op 2002-06-12 10:28, schreef iamyou:
ik wil niet de moraal ridderuithangen hier maar laten we heel eerlijk zijn.

als jullie de kans hadden om op pinkpop te spelen met een muur ac30s achter je met een totaal waarde van een ruim vrijstaand huis had je dat OOK gedaan, dus loop niet zo te zeiken.....


ehmmmm... nog ff voor de duidelijkheid: het gaat hier toch om een muur van dummies (lege kisten) en niet om een muur van versterkers en gevulde speakerkasten?

Als zo'n hele muur achter me zou bestaan uit allemaal WERKENDE speakers en versterkers, dan zou ik 't denk snel zat zijn . Daar krijg je zelfs met mortier-oordopjes in nog een gehoorbeschadiging van :smile:.

Kim Wilson
12 juni 2002, 12:06
Nou, het zóu ook best zacht kunnen... :smile:.

PeArLjAm
12 juni 2002, 12:09
Dummy's zijn inderdaad niet echt nuttig ofzo. Maar het staat wel superstoer en daar doen de meeste gitaristen het dan ook voor. Als ik zou kiezen tussen een halfstackje of 16 4x12 kasten (waarvan een kwart aangesloten :smile: ) dan zou ik het ook wel weten hoor. Ziet er toch gewoon machtig uit!

pimmetje
12 juni 2002, 12:35
Het zal ook wel per muziekstijl een beetje verschillen. Ik vind 't juist machtig als ik een paar idioten met een minimum aan spullen 't podium op zie kruipen en daar een weergaloos avondje muziek uit hoor persen (dan meestal blues of jazz).

Maar ik heb 't ook altijd wel naar m'n zin als er weer een wat ruiger bandje in een veel te klein zaaltje komt met aan beide kanten 100W buizen met minimaal 4x12 voor de gitaar.

Toch houd ik de laatstgenoemde situatie meestal geen hele avond uit... ik word al oud :grin:.

hikerke
12 juni 2002, 12:36
weet er soms iemand wat die kost en ofdat je ze ergens in belgie kunt kope?
want ik ben van plan om zelf een cabinet te maken, den moet ik gewoon die boxen zelf erin pleuren
(weet er ook soms iemand of er nog andere elektronica in die 4X12 kaste zit, ik denk van wel, maar een planneke ofzo zou wel handig zijn)