PDA

View Full Version : Amp-tech in Den Haag? + Welke buizen voor mij?



Bins
21 december 2004, 15:12
1. Het is tijd voor nieuwe buizen. Ik heb geen idee hoelang de huidige buizen er al inzitten, maar ik gok erg lang.. . Ook heb ik erg veel feedback, wat volgens mij met een pre-amp buis te maken heeft.
Maar goed, ik durf dat echt niet zelf te doen, dus ik vroeg me af of iemand hier een "mannetje" weet (of is) in Den Haag die het voor me kan doen.
Ik weet ook niet zeker of mijn amp gebiast moet worden. Ik dacht dat mesa altijd een vaste bias had. Maar iemand vertelde mij dat dat niet zo is..

2. Wat voor buizen kan ik het best nemen? Ik heb 3x 12ax7, 1x 12at7 en 2x 6l6 nodig. Clean geluid is niet belangrijk, ik speel alleen maar met distortion.

Alvast bedankt.

pimmetje
21 december 2004, 15:20
A-design op de Regentesselaan.

Lacrymosa
21 december 2004, 15:28
joh, is dat een muziek winkel?
nooit van gehoord namelijk

Bins
21 december 2004, 15:45
A-design op de Regentesselaan.

thx, das hier vlakbij... Nooit geweten dat daar iets zat joh

pimmetje
21 december 2004, 16:26
joh, is dat een muziek winkel?
nooit van gehoord namelijk
't is geen muziekwinkel... verhuur en reparatie van apparatuur.
Overigens is 't slim om ff te bellen voordat je gaat. Hij is er vaak "ff" niet :D.

NeeraDJ
21 december 2004, 16:45
A-design op de Regentesselaan.

Das hier om de hoek, sterker nog ons andere huis is aan de regentesselaan, waar woon jij dan Bins?

Bins
21 december 2004, 16:56
Vlak bij de Maasbach, Heelsumstraat.

Iemand nog tips over welke buizen ik moet hebben? Eln hebben die jongens in die shop buizen op vooraad, of moet ik ze zelf meenemen?

Ibanez
21 december 2004, 17:21
Ik had hetzelfde probleem. Ik zou iig nieuwe buizen er in laten zetten, dus geen stock-mesa buizen. Je kan bij een amptech kijken of hij buizen met dezelfde bias-waarde heeft en dan kan hij ze er gelijk in zetten. Een andere mogelijkheid is dat er een bias-potmeter word ingebouwd wat geld kost maar waarmee je alle buizen er in kan doen, en het geluid aanzienlijk verbeterd (is mij verteld door dr. tube). Goede buizen zijn JJ, Sovtek, Svetlana enz.

guitartub
21 december 2004, 18:00
A(nton) design is een geluids verhuurbedrijf wat idd ook reparaties aan versterkers doet. Ken deze mensen persoonlijk en ze zijn goed.
Zeker bij huur van P.A. een dikke aanrader.

woutB
21 december 2004, 23:31
Vlak bij de Maasbach, Heelsumstraat.



Dan kijk jij zeker vaak even bij de cash converters op de dierenselaan of daar nog wat leuks staat, zeker. :D

Bins
22 december 2004, 00:10
Eh nee... Ik heb daar vroeger gewerkt. De kans dat je er een dealtje vind is vrij klein.. Ik vind de bedrijfsethiek ook niet echt om over naar huis te schrijven.

woutB
22 december 2004, 01:35
Ze geven zeker een drol voor je spullen als je daar komt?

pimmetje
22 december 2004, 10:43
Eln hebben die jongens in die shop buizen op vooraad, of moet ik ze zelf meenemen?
Hij zal best IETS op voorraad hebben liggen, maar geen echte voorraad om van te spreken volgens mij. Als je er een bepaald soort buizen in wilt hebben, kan je ze idd beter óf zelf meenemen óf het even duidelijk zeggen. Anders denk ik dat hij er gewoon een (qua merk/type) exacte vervanging van de huidige buizen in stopt.

Zet het idee van een "shop" trouwens maar even uit je hoofd. Het is gewoon een groot troephok met flink wat apparatuur en over de lengte één lange werkbank :D. Het ziet er allemaal flink rommelig uit, maar het geleverde werk is - naar mijn ervaring tot nog toe - absoluut goed.

Over 't algemeen vraagt Anton ook wanneer je je amp echt weer nodig hebt ivm z'n eigen veelal drukke schema. Denk daar dus ook ff over na, want "ach, maakt niet uit" is niet altijd het slimste antwoord :D.

FNaRK
22 december 2004, 11:07
+1 voor A-Design
en idd niet schrikken als je zijn "winkel" binnenloopt :D

Bins
22 december 2004, 13:32
Ja, ik zal dat ff goed moeten kortsluiten, want ik heb vanaf januari elke week een optreden (ook in de Flaat pimmetje ;) )
Ik zorg wel dat ik zelf de gewenste buizen meeneem.
Eurotubes.com?

Anyway, ik loop van de week wel ff langs.

pimmetje
22 december 2004, 14:04
Ja, ik zal dat ff goed moeten kortsluiten, want ik heb vanaf januari elke week een optreden (ook in de Flaat pimmetje ;) )

Ja ik had al wat gehoord over een avondje met wat punkbandjes (januari geloof ik)... en zag dat jullie wel wat vaker met locals only op een avond stonden.

Als je trouwens elke week een optreden hebt, is 't misschien wel handig om een paar buisjes standaard reserve mee te nemen. Liefst natuurlijk eindbuizen met dezelfde bias als die al in je amp zitten. Mocht de winkel waar je je buizen haalt daar moeilijk mee willen helpen (lees: puberaal verkopertje wil niet snappen wat bias inhoudt), denk ik dat Anton er wel raad mee weet... hij houdt meestal niet van moeilijkheden maken :D.