PDA

View Full Version : Zoem in pedalen - voedingsprobleem



jethro
21 december 2004, 15:10
Hallo allemaal,

Ik heb een effectenkoffer met daarin 7 stroomverbruikende pedalen en een ingebouwde trafo. In de trafo gaan 2 aparte chains. Als ik alle pedalen aansluit met behulp van 2 chains krijg ik een zoem in m'n pedalen, als ik 4 pedalen aansluit op de trafo in de koffer en de andere 3 op een aparte trafo is de zoem weg. Weet iemand misschien hoe dit komt en hoe het op te lossen is?

Groetjes,
Jethro

Antal
21 december 2004, 15:24
Het kan heel goed dat 1 pedaal de oorzaak is van de storing. probeer even een aantal combi's van pedalen om er achter te komen waar het probleem precies zit.

Een voeding met gescheiden kanalen, zoals de pedal power 2 zou de oplossing kunnen bieden. Of, goedkoper, zoek uit welk pedaal stoort, en zet alleen die op een aparte voeding.

Wat trouwens ook kan is dat die pedalen bij elkaar te veel stroom eisen, waardoor de spanning niet meer stabiel is.

jethro
22 december 2004, 14:31
Ik ben er nu achter dat ik alle pedalen samen kan aansluiten exclusief de wah, als ik die erbij aansluit dan komt de zoem erin. Als ik dan alleen m'n distortion en m'n wah aansluit dan zit de zoem er ook in, wel in iets mindere mate, maar dat lijkt me ook logisch, omdat meerdere pedalen achter elkaar toch al voor een lichte zoem zorgen. Is hier iets aan te doen met betrekking tot de wah? Ik heb ze uiteraard het liefste allemaal op 1 voeding...

snooze
24 december 2004, 17:25
Ik zit zelf ook met dat probleem.
Ik heb een adapter van 9 volt 500mA.
Ik wil ze allemaal paralel doorkoppelen zodat je die 9 volt houd maar dat die ampere dan verdeeld wordt.
Maar nou zit er een brom in, ook als ik hem maar op 1 pedaal zet.

Ik zat nou te denken om een gelijk richter diode er tussen te zetten met een condensatortje om en strakkere spanning te krijgen.

Heeft iemand ervaring ermee? en welke componenten kan ik het beste gebruiken of heb je er meschien een schematje voor?

Speeddemon
24 december 2004, 17:37
zoals ik al eerder gezegd heb, voedt NOOIT pre-amp effecten en fx-loop effecten vanuit de zelfde daisy chain.

En 2e tip: zet je wah zover mogelijk van je adapters vandaan.