PDA

View Full Version : Planet Waves rules!!!!



Phyrexian
21 december 2004, 11:04
:-D :-D :-D :-D :-D

Phyrexian
21 december 2004, 11:04
Dit weekend een (dure) Planet Waves speaker kabel gekocht (gold-plated). Ik had er al veel goeds over gehoord en wou het zelf ook eens ondervinden. Tot nu toe gebruikte ik een goedkope (10 euro) speaker kabel van Stagg, niks speciaal dus.

Gisterenavond op de repetitie die Planet Waves kabel aangesloten en BAAAAAAAAM. :o :o :o :o

M'n Ampeg basamp klinkt 20% (!) luider. M'n hoge tonen zijn mooier en het gehele geluid op zich klinkt helderder!!! Ik kon m'n oren niet geloven. Nooit gedacht dat een speakerkabel zo veel verschil zou uitmaken...

Phyrexian is a very happy man!

marc_o
21 december 2004, 12:04
Je geluid is inderdaad maar zo goed als de zwakste schakel.

JvD.
21 december 2004, 12:57
ik heb ook een planet waves maar dan voor gitaar naar versterker, en omdat dat snoer zo sterk is is ie heel stug en gaat iedereen steeds op ze bek over dat ding =P

marc_o
21 december 2004, 14:51
Die heb ik ook ja, en ook Spectraflex

Robbert
21 december 2004, 16:07
Ik heb precies dezelfde ervaring toen ik overstapte van mijn 5 Euro Feedback kabeltje naar Canare GS-6. Wereld van verschil!

Mr.Bluesbreaker
21 december 2004, 18:33
Goed dat er een topic over is, want ik vroeg me dit altijd al af. Ik heb zelf 3 speakerkabels voor top naar cabinet, een van stagg, en 2 standaard dingen, van marshall die er bij zaten geloof ik. Kost tussen de 8 en 10 euro zo'n standaard ding, alleen hoor je iemand zonder dure speakerkabel nooit hierover, en iedereen die het WEL heeft hoor je ineens. Welnu, dure speakerkabel-lui: hoor je ook echt verschil als je eerst je std kabeltje gebruikt en daarna vergelijkt met je dure kabel? Of zit het een beetje tussen je oren voor een deel ook als je weet dat het duur is dat je dan automatisch denkt he, dit klinkt beter.

Robbert
21 december 2004, 19:07
Ik vermoed dat je geen verschil kunt horen in kabels tussen versterker en speakers. Misschien zelfs ook wel niet in de patchkabeltjes tussen je pedalen.

LordRiffenstein
21 december 2004, 19:20
Ik vermoed dat je geen verschil kunt horen in kabels tussen versterker en speakers. Misschien zelfs ook wel niet in de patchkabeltjes tussen je pedalen.

Fout en fout. Kabels maken verschil, of je het goed of slecht vindt is persoonlijk maar er is wel degelijk verschil, ook wat tussen je pedaaltjes zit of tussen versterker en speakerkast.

Robbert
21 december 2004, 19:23
Ik vermoed dat je geen verschil kunt horen in kabels tussen versterker en speakers. Misschien zelfs ook wel niet in de patchkabeltjes tussen je pedalen.

Fout en fout. Kabels maken verschil, of je het goed of slecht vindt is persoonlijk maar er is wel degelijk verschil, ook wat tussen je pedaaltjes zit of tussen versterker en speakerkast.

Uiteraard verschil. Maar hoorbaar (tussen amp en speakers???)?

LordRiffenstein
21 december 2004, 19:31
Uiteraard verschil. Maar hoorbaar (tussen amp en speakers???)?

Als er verschil is wil dit toch zeggen dat je het hoort, right? En ook tussen amp en speakers, zelfs je bekabeling in je speakerkast veranderen heeft invloed en ja dat hoor je ook.

Ik zal ff dit topic helemaal te gek maken, kabels klinken ook anders in welke richting je ze gebruikt.

jero
21 december 2004, 19:37
Misschien zelfs ook wel niet in de patchkabeltjes tussen je pedalen.

wow! :o De absoluut grootste geluidskwaliteitsvooruitgang die ik het afgelopen jaar heb geboekt is het vervangen van de huis-, tuin- en keukenkabeltjes op mijn board door george l´s. Moet je echt eens proberen, het zal je verbazen hoeveel verschil dit maakt!

jero
21 december 2004, 19:40
Ik zal ff dit topic helemaal te gek maken, kabels klinken ook anders in welke richting je ze gebruikt.

klopt, ik vermoed dat spectraflex daarom ook slechts 1 van de 2 pluggen bedrukt met het logo, zodat je makkelijk kunt onthouden in welke richting je het snoer gebruikt. Het verschil is m.i. wel zeer minimaal trouwens.

Bouke
21 december 2004, 19:48
Misschien zelfs ook wel niet in de patchkabeltjes tussen je pedalen.

wow! :o De absoluut grootste geluidskwaliteitsvooruitgang die ik het afgelopen jaar heb geboekt is het vervangen van de huis-, tuin- en keukenkabeltjes op mijn board door george l´s. Moet je echt eens proberen, het zal je verbazen hoeveel verschil dit maakt!

Is mij helaas niet echt opgevallen. Ziet er wel erg strak en opgeruimd uit en da's me ook wat waard, maar of de prijs het geluidsverschil waard was... kweenie...

Bouke

vinni
22 december 2004, 00:16
Hoi,

Heb zelf ook Planet Waves. Een stuk of vijf jack-jack kabels.
Ik heb geen idee of deze beter klinken dan andere.
Moest kabels hebben, en deze zagen er goed uit!
Moah....

Ben nu benieuwd naar kabel van het merk Evidence Audio.
da's nogal een hype onder de snarenwonders die op HRI rondhangen.
Ook nu duiken de eerste producten van dit merk in Nederland op.
Weet het niet.....iemand al ervaring met deze dingen?

Groet,
Vinni

hadv
22 december 2004, 00:22
ik ken Planet Waves alleen als album van Bob Dylan

verder krijg ik akelige jeuk bij dit soort onderwerpen
niet dat ik jullie niet geloof, maar ik zou toch wel eens een blinddoek test willen afnemen
veel gitaristen horen opeens enorme verbeteringen als er een hoger prijskaartje aan hangt. is niet flauw bedoeld, de mensch wil graag bedrogen worden, en als je veel hebt betaald MOET het wel beter zijn.
in de psychologie heet dit cognitieve dissonantie, hebben godzijdank niet alleen gitaristen last van

kommop jongens, doe de blinddoek-test en overtuig je zelf ! 8-)

LordRiffenstein
22 december 2004, 07:44
kommop jongens, doe de blinddoek-test en overtuig je zelf ! 8-)

Been there done that! :-D

Toen ik mijn eerste Mogami gemaakt had, heb ik de test gedaan met de bassist en andere gitarist in mijn bluesband. Ik liet hun iets horen en had hun niet verteld wat ik veranderde en beiden verkozen de Mogami boven Monster omdat die helderder klonk. Zelfs de drummer, die helemaal niet wist wat er gebeurde, vond dat er een duidelijk verschil was tussen de 2 klanken.

marc_o
22 december 2004, 09:13
Ik ga de verschillen tussen goede kabels denk ik niet zomaar horen. Heb echter jarenlang verzuimd goede kabels te kopen, moest veel optreden, zo'n 3 keer per week en kocht dan regelmatig goedkope kabels, en die werken uiteraard ook, alleen meer brom en je hoorde ook getik als je erop stond en zulke dingen.

Phyrexian
22 december 2004, 09:48
Ik vermoed dat je geen verschil kunt horen in kabels tussen versterker en speakers. Misschien zelfs ook wel niet in de patchkabeltjes tussen je pedalen.

Toch toch!!

Ik heb ook Planet Waves gitaarkabels en moet eerlijk zeggen dat ik op't podium weinig verschil hoor tov goedkopere (Klotz) kabels hoor. In de studio was er echter wel duidelijk verschil hoorbaar; er was beduidend minder noise aanwezig wanneer de PW kabel gebruikt werd.

Betreft de speakerkabel. M'n ampvolume verandert niet veel op repetities; de bandinstellingen (volumes van gitaar, bas, drum en zang tov elkaar) zijn goed afgeregeld en worden zelden of nooit luider gezet. Ik weet dus perfect hou luid ik in de mix klink. Maandagavond heb'k één nummer gespeeld met die Stagg speakerkabel en daarna hebben we opnieuw hetzelfde nummer gespeeld met die Planet Waves kabel als speakerkabel in m'n rig. Ik had niet aan m'n volume of eq gedraaid en m'n geluid was TOCH 15 à 20% luider en er zet meer en mooier hoog in m'n sound. Explain that!! :razz:

... en toen vroeg de drummer plots waarom ik zo luid stond. :-D

LordRiffenstein
22 december 2004, 09:48
Ik ga de verschillen tussen goede kabels denk ik niet zomaar horen. Heb echter jarenlang verzuimd goede kabels te kopen, moest veel optreden, zo'n 3 keer per week en kocht dan regelmatig goedkope kabels, en die werken uiteraard ook, alleen meer brom en je hoorde ook getik als je erop stond en zulke dingen.

Marc,

ik denk dat je echt verbaasd zal zijn als je de test doet, er zit wel degelijk veel verschil tussen sommige kabels.

Lacrymosa
22 december 2004, 09:49
Helemaal met high gain sounds is het echt heel duidelijk te horen, zelfs het verschil tussen een 6 meter en een 9 meter Tasker kabel is goed te horen, terwijl ik die tasker 100 keer beter vind klinken dan bijv een Hot Line kabeltje, of van die Excaliber die ze bij de snot palace verkopen

Antal
22 december 2004, 23:04
Ik zal ff dit topic helemaal te gek maken, kabels klinken ook anders in welke richting je ze gebruikt.

Dit is dus echt een sprookje. Ik heb het wel eerder langs zien komen op dit forum. Geen eens een goede verklaring voor dit fenomeen dan?

Lacrymosa
23 december 2004, 10:03
er is wel een verklaring voor
Als er een signaal door een kabel gaat, stroom dus, dan wordt een magnetisch veld opgewekt, dit magnetisch veld beinvloed de weis-gebieden in het metaal van de kabel, een aantal van de weis-gebieden blijven dan in de aangenomen richting hangen, waardoor er een licht magnetisch materiaal ontstaat.

maar ik heb er mee geexpirimenteerd, en het verschil heb ik nog niet ontdekt

maar misschien dat het bij High-end audio wel een boel uitmaakt

marc_o
23 december 2004, 12:07
Ik ga de verschillen tussen goede kabels denk ik niet zomaar horen. Heb echter jarenlang verzuimd goede kabels te kopen, moest veel optreden, zo'n 3 keer per week en kocht dan regelmatig goedkope kabels, en die werken uiteraard ook, alleen meer brom en je hoorde ook getik als je erop stond en zulke dingen.

Marc,

ik denk dat je echt verbaasd zal zijn als je de test doet, er zit wel degelijk veel verschil tussen sommige kabels.

Ik ben benieuwd....dam'n weeeer iets waar ik geld aan uit moet gaan geven... :)

Bij mijn stereo hoorde ik de verschillen overigens wel, dus uiteindelijk zal dat met gitaren ook het geval zijn...

Negative K3 fan
23 december 2004, 13:33
wat is trouwens een goed(koop) adres om goede kabels online te bestellen.

Ik speel nu nog steeds met cheapskate gitaar>amp kabels die op hun einde beginnen te lopen en gebruikt een zelf in elkaar gesoldeerde kabel voor head>cab. Planet waves voor beide of boeit dat niet zoveel? Spectraflex vind ik zelf ook wel vrij chill, fatality heeft een gitaarsnoer daarvan.

Jeroenvanhulsteijn
23 december 2004, 13:42
op die planet waves zit levenslang garantie. En ik weet niet of het dan handig is om ze online ergens te bestellen. Verder ken ik ook eigenlijk geen adressen. Af en toe kom je ze op ebay tegen.

BramVersteeg
23 december 2004, 13:54
Ik heb geen blinde test gedaan met kabels, ben ook benieuwd of ik het zou horen. Ik vind het echter wel belangrijk dat de zaak er netjes uitziet en wellicht beter gaat klinken. Daarom heb ik George L tussen m'n pedalen. Makkelijk te maken en het ziet er netjes uit.
Verder ben ik nogal een kabel-sloper dus hecht ik wel waarde aan een stevige maar flexibele kabel.

.ChiefRebelAngel.
23 december 2004, 13:58
je leest nochtans wel geregeld wat negatieve commentaar op PW kabels...
in principe maak je gewoon zelf een minstens even goede kabel, gweoon zorgen dat je het juiste type kiest...

Phyrexian
23 december 2004, 14:26
op die planet waves zit levenslang garantie. En ik weet niet of het dan handig is om ze online ergens te bestellen. Verder ken ik ook eigenlijk geen adressen. Af en toe kom je ze op ebay tegen.

Die levenslange garantie is rechtstreeks naar Planet Waves. Heeft dus niks met de dealer te maken.

Negative K3 fan
23 december 2004, 17:43
maar onlijn adressen iemand?

Antal
23 december 2004, 18:54
maar onlijn adressen iemand?

Ik heb mijn Monsterkabel op Ebay besteld. Zelfs met een vrij hoog bedrag voor het verzenden was ik nog een stuk goedkoper uit dan in NL.

Mitch
23 december 2004, 19:13
Over hoorbare verschillen: ik ben een tijdje terug aan de betere patch kabels gegaan dankzij Robbert en man, man, wat scheelde dat ! Nou heb ik er ook wel een paar nodig, maar neem van mij aan dat het scheelt !

Iemand nog goede ideeën voor kabels van ca. 5 meter met twee haakse jacks ? Moet goed, maar vooral flexibel zijn !

LordRiffenstein
23 december 2004, 20:05
Over hoorbare verschillen: ik ben een tijdje terug aan de betere patch kabels gegaan dankzij Robbert en man, man, wat scheelde dat ! Nou heb ik er ook wel een paar nodig, maar neem van mij aan dat het scheelt !

Iemand nog goede ideeën voor kabels van ca. 5 meter met twee haakse jacks ? Moet goed, maar vooral flexibel zijn !

Mogami 2524 en Neutrik pluggen en 5 minuten solderen. :-D

Speeddemon
23 december 2004, 20:32
waar haal je Mogami of Canare vandaan? :???:

Dirk_Hendrik
23 december 2004, 20:35
Over hoorbare verschillen: ik ben een tijdje terug aan de betere patch kabels gegaan dankzij Robbert en man, man, wat scheelde dat ! Nou heb ik er ook wel een paar nodig, maar neem van mij aan dat het scheelt !

Iemand nog goede ideeën voor kabels van ca. 5 meter met twee haakse jacks ? Moet goed, maar vooral flexibel zijn !

Mij PM-en niet goed, geld terug ofzo. :wink:
kunnen we daarnaast meteen "kabel ruilen"

Mitch
23 december 2004, 20:56
[private joke mode]
Centje bijverdienen, Dirk ? http://smilies.jeeptalk.org/contrib/blackeye/hihi.gif
[/private joke mode]

Dirk_Hendrik
23 december 2004, 21:50
Leuke smilie.
Neehoor...

[private joke]
daar weet ik betere manieren voor..... :seriousf:
[/private joke]

Robbert
24 december 2004, 00:01
Leuke smilie.
Neehoor...

[private joke]
daar weet ik betere manieren voor..... :seriousf:
[/private joke]

http://www.pololu.com/products/misc/0341/big.jpg

:razz:

vinni
29 december 2004, 22:02
Heb je dit al gezien?

http://www.analysis-plus.com/Pages/pro_guitar_cables.htm

Als je naar beneden scrolled....
Kabeltjes van ca $8000

Moah.....


Oh ja....
Heb ook nieuwe kabels besteld :
3X Evidence Audio Lyrics HG en 2X Siren.
Klein vermogen....maar goed.....aan mn kabels zal het niet liggen.
Moet nog wat andere EA kabel hebben....maar tja....the money.....

Groet,
Vinni

Wormaap
29 december 2004, 22:41
Naar mijn idee/gehoor zijn er 2 soorten kabels: goede en slechte.
Goede kabels doen wat ze moeten doen, slechte ruisen/brommen/zoemen. De standaard gekleurde patchkabeltjes die je bij je pedaaltjes krijgt zijn slecht. Die dingen zoemen ruisen en kraken behoorlijk. Elke fatsoendelijke kabel laat je geluid lekker intact. Het 'leuke' in discussies over geluidskwaliteit bij kabels is altijd dat mensen het menen te horen, terwijl het onmeetbaar is. Bij elke andere discussie op audio-gebied komt het er uiteindelijk op neer dat't meetbaar is, maar voor de meeste mensen onhoorbaar, bij de kabeldiscussie niet. En dan worden er weer eindeloze verhalen over capaciteit en weerstand bij kabels opgelepeld, die na wat nader onderzoek alleen noemenswaardig blijken te zijn bij 200 meter kabel :-D

Mijn mening: Degelijke, goed geshielde kabels met'n setje Neutrik pluggen erop. Gaat als je'n béétje voorzichtig bent langer mee dan jijzelf en klinkt prima :)

schizo910
29 december 2004, 22:41
wow! :o De absoluut grootste geluidskwaliteitsvooruitgang die ik het afgelopen jaar heb geboekt is het vervangen van de huis-, tuin- en keukenkabeltjes op mijn board door george l´s. Moet je echt eens proberen, het zal je verbazen hoeveel verschil dit maakt!

+1, ik heb er destijds zelfs een topic over gestart. Het verbaasde me echt enorm.

vinni
29 december 2004, 22:50
Mijn mening: Degelijke, goed geshielde kabels met'n setje Neutrik pluggen erop. Gaat als je'n béétje voorzichtig bent langer mee dan jijzelf en klinkt prima :)

Oh ja....
Al die discussies over de kabeltjes.....zeker er is verschil, ook hoorbaar.
Maar het verschil tussen goede en dure kabels is nauwelijks hoorbaar.
En ja....Ik heb dure kabels......geen idee of ze zoveel beter zijn....
Intresseert me ook geen fuck. Weet in ieder geval dat het aan mn kabeltjes niet zal liggen.

Vinni

Wormaap
29 december 2004, 23:30
Verschil tussen goedkope en goede kabels is zeker hoorbaar. Maar het verschil tussen'n kabel van 8100 dollar en mijn kabel van 16 euro (goed snoer met Neutrik plugjes) ga ik echt niet horen, 'k zal wel slechte oren hebben dan :D

Speeddemon
29 december 2004, 23:38
Verschil tussen goedkope en goede kabels is zeker hoorbaar. Maar het verschil tussen'n kabel van 8100 dollar en mijn kabel van 16 euro (goed snoer met Neutrik plugjes) ga ik echt niet horen, 'k zal wel slechte oren hebben dan :D
ik hoorde amper verschil tussen een Tasker met Neutrik en een Planet Waves, maar ik hoorde duidelijk verschil tussen die zelfde Tasker en Monster Rock & Jazz.
De Tasker klonk ook iets beter (minder 'fuzzy') dan een Cordial kabel, terwijl die ongeveer even duur zijn.

Speeddemon
31 december 2004, 02:11
Zo net nog effe op EBay een 4m Monster Rock cable gescoord, incl. verzekerd verzenden 33,62 EURO. 8-)
Ik had er nog 1 nodig met een haakse plug. :oops: :wink:

the joshua tree
6 januari 2005, 10:16
Wat ik me afvraag, stel je koopt een kabeltje van 15 euro, neemt de kwaliteit van zo'n kabel dan af, en waardoor komt dat?

Bluesbreaker
6 januari 2005, 11:17
Wat ik me afvraag, stel je koopt een kabeltje van 15 euro, neemt de kwaliteit van zo'n kabel dan af, en waardoor komt dat?


of je hetzelfde kabeltje koopt voor 15 of voor 50 euro maakt voor de kwaliteit niet uit, maar je zult eigelijk wel wat anders bedoelen denk ik

Tujuh
4 juni 2005, 15:04
Ik kan een 20ft (ongeveer 6 m) Planet Waves circuit breaker kabel kopen voor ongeveer 25 euro bij een winkel uit Amerika. Is dit een koopje en zeggen jullie van: meteen doen!?
Of is die circuit breaker een minder goede kabel van Planet Waves?

ow, ik heb het al wel gezien wat de prijs hier ongeveer is. Is wel ongeveer hetzelfde dacht ik :)

P****Fred
4 juni 2005, 18:14
wat zijn nu eigenlijk de beste kabels?

monster?
spectraflex?
planet waves?
mogami?
tasker?
....?

vinni
4 juni 2005, 19:21
Onze bassist heeft net 2 Evidence Audio Speakerkabels gekocht.
2 X 1,5 meter = Eur 100 !

Maar.....
Geluid is echt beter....directer....strakker...meer dynamiek.


Kost wat....maar dan heb je ook wat.

Zowel de bassist als ik hadden niet verwacht dat het zoveel verschil zou uitmaken. Hiervoor gebruikte hij huis-tuin-en-keuken kabeltjes.

Vinni

Tujuh
4 juni 2005, 23:36
wat zijn nu eigenlijk de beste kabels?

monster?
spectraflex?
planet waves?
mogami?
tasker?
....?

ben ik ook wel benieuwd naar. Ik denk zelf planet waves of monster

Wormaap
5 juni 2005, 01:52
Nu is het een half jaar geleden sinds de vorige keer dat ik in dit topic gereageerd heb. Een tijdje geleden heb ik voor een review een gratis Lava Cable mogen ontvangen. Canare GS-6 met Neutrik N2PX-B pluggen (gold-plated woohoo) erop. Die heb ik een uurtje direct tegen mijn 6 meter kabel van 16 euro met Neutrik N2PC pluggen van de lokale PA-boer en mijn gratis-bij-versterkertje-van-100-euro-6-meter kabel. Tussen de gratis kabel en de andere 2 hoorde ik duidelijk verschil, en die tikte en ruiste ook veel meer. Tussen de Lava Cable en mijn andere goede kabel kon ik echter geen verschil ontdekken. De conclusie van m'n recensie was dan ook 'Is deze kabel z'n 25 dollar waard? Ja, want hij is degelijk en heeft levenslange garantie. Zou ik'm kopen? Nee, want ik ben handig genoeg om zelf m'n kabels ineen te solderen en verschil hoor ik i.i.g. niet.'

Tujuh
5 juni 2005, 23:50
Nou mensen ik heb toch maar besloten die 6m circuit breaker van planet waves voor 28 euro te kopen. :)

vinni
5 juni 2005, 23:55
Gefeliciteerd.
Heb zelf de gewone versie zonder circiutbreaker.
Goeie kabel!

Vinni

Uchison
6 juni 2005, 00:45
Heb een tijdje geleden een oude spectraflex gehoord die al jaren in de versterker zit en er nooit uit ging. Die express omgedraaid......wauw wat een verschil. Alsof die helemaal uit fase was, raar geluid. Het maakt wel degelijk uit, denk ik dan. Met mijn eigen oren gehoord.

ieme
6 juni 2005, 11:23
Mis je wat in je sound? Laag niet strak genoeg? Hoog te schel? Geen belletjes uit je strat? Teveel compressie in het midden, weinig transparantie? Dan kun je natuurlijk op zoek gaan naar die ideale '54 vintage Stratocaster, '58 Les Pauls, met een '59 Bassman of '60-er Marshall. Maar het kan ook gemakkelijker en veel, heel veel goedkoper.

Probeer eens een Vovox® gitaar- en speakerkabel. Je weet niet wat je hoort. Speel er een tijdje mee en sluit dan je oude kabel nog eens aan…. Je staat versteld. In de hifi-wereld weet men allang dat kabels het verschil maken. In de muziekwereld denkt men dat alle snoertjes hetzelfde doen. En kabel van € 5,- is goed genoeg. Of neen, we doen gek € 15,- Dan lijkt € 60,- tot 80,- onwaarschijnlijk veel geld. Maar dat is het niet. Het is een 'best bargain'. Je kunt namelijk op geen enkele manier voor zo weinig geld zo'n enorme vooruitgang in klank boeken. Echt niet.

DREAMMACHINE
6 juni 2005, 11:27
....letterlijk van haarguitars.nl ! :-D

...ben wel benieuwd hoe die kabels bevallen aangezien het wel een redelijke prijs is!

ieme
6 juni 2005, 11:32
....letterlijk van haarguitars.nl ! :-D

...ben wel benieuwd hoe die kabels bevallen aangezien het wel een redelijke prijs is!

tuurlijk, beetje reclame maken! moet deze zomer nog een nieuwe tele bij vd haar vandaan hebben... :-D

Lucky
6 juni 2005, 12:02
op het randje hoor
op het randje...

ieme
6 juni 2005, 12:30
op het randje hoor
op het randje...

livin' on the edge...

P****Fred
6 juni 2005, 13:01
gebruik jij die kabels ook?
of zit je maar wat te spammen :P

Lucky
6 juni 2005, 13:15
op het randje hoor
op het randje...

livin' on the edge...

Hardly, my friend...sounds like you're playing it pretty safe...

Tujuh
9 juni 2005, 16:38
mijn 20m circuit breaker kostte trouwens maar ongeveer 16 euro. de rest zijn verzendkosten :S mja dan is het volgens mij nog goedkoper dan hier of niet? :)

artnaz
18 oktober 2006, 11:50
wat is trouwens een goed(koop) adres om goede kabels online te bestellen.

eBay U.S.A. bij de "Stores". Zo heb ik het gedaan en het scheelt wel aardig wat in prijs...

Iemand trouwens ervaring met die PW "Pedal Board Pedal Kit"? Soort George L's lijkt me. Maar dan dan verguldt en met mooie (vind ik) zilveren pluggen.

Mike McCready
18 oktober 2006, 12:44
eBay U.S.A. bij de "Stores". Zo heb ik het gedaan en het scheelt wel aardig wat in prijs...

Iemand trouwens ervaring met die PW "Pedal Board Pedal Kit"? Soort George L's lijkt me. Maar dan dan verguldt en met mooie (vind ik) zilveren pluggen.
Las ik ook benieuwd naar. Het geheel lijkt me wel iets steviger dat George L's.
Heb gisteren die cable cutter & tester binnen gekregen. Mooi apparaatje. Snijdt de kabels echt perfect af. De tester is ook handig, ook voor normale kabels.

ACSlater
18 oktober 2006, 15:08
Dit had wellicht in een nieuw topic passender geweest ipv een jaar+ oud topic te kicken. Maar ja, nu kan niemand je er van beschuldigen dat je de search niet gebruikt hebt :)

artnaz
18 oktober 2006, 15:14
Dit had wellicht in een nieuw topic passender geweest ipv een jaar+ oud topic te kicken. Maar ja, nu kan niemand je er van beschuldigen dat je de search niet gebruikt hebt :)

Oh, je gaat er zomaar van uit dat ik de zoekfunctie heb gebruikt? :D:D:D

Josdevos
18 oktober 2006, 15:32
Dit had wellicht in een nieuw topic passender geweest ipv een jaar+ oud topic te kicken. Maar ja, nu kan niemand je er van beschuldigen dat je de search niet gebruikt hebt :)

Nou ik vind van niet, hoe meer topics er zijn, hoe minder effektief de zoekfunctie wordt...

Mike McCready
18 oktober 2006, 19:23
Precies. Alles over Planet Waves in 1 draadje is toch de meest ideale situatie? het zullen toch wel geen honderd pagina's worden dus dan is dit de mooiste oplossing.

Maarre, niemand ervaring met de Planet Waves custom patchkabels?

future2future
18 oktober 2006, 20:10
Ik ben ook geswitcht naar goede instrument kabels en goede signaal kabels en het is echt een wereld van verschil! Veel helderder en veel betere tone en sound

artnaz
18 oktober 2006, 20:10
Precies. Alles over Planet Waves in 1 draadje is toch de meest ideale situatie? het zullen toch wel geen honderd pagina's worden dus dan is dit de mooiste oplossing.

Maarre, niemand ervaring met de Planet Waves custom patchkabels?

Helemaal mee eens. Hoef je niet 10 topics door te lezen...

Ik heb de kabeltjes ook maar besteld. Aangezien ik nog niemand op het forum ermee gezien heb, en iedereen George L's heeft, vond ik het een goede reden om de gok te wagen:p. Slecht zullen ze vast niet zijn. En dat "gold plated" vind ik bovendien erg cool. Weet iemand toevallig of dat nog veel invloed heeft?

vinni
18 oktober 2006, 22:58
Zeg euh....dat gold plated zie je toch niet.
En horen trouwens ook niet.

Maar goed.....

Vinni

Michael AE
19 oktober 2006, 04:06
Ik heb een tijdje terug al mijn PW kabels ritueel verbrand. Die dingen klonken echt beroerd vergeleken met mijn Spectraflex of George L kabels.

Ook hebben een aantal van ons op de afgelopen meeting in Amsterdam een kleine test gedaan met wat kabels. Onder andere hebben we een aantal kabels omgedraaid en de meeste aanwezigen hoorde duidelijk verschil. Het zijn geen mega-verschillen, maar ze zijn in elk geval wel duidelijk te horen.

Michael AE
19 oktober 2006, 05:05
Trouwens, Vinni, hoe bevallen de Evidence kabels?

peter_heijnen
19 oktober 2006, 09:04
wat zijn nu eigenlijk de beste kabels?

monster?
spectraflex?
planet waves?
mogami?
tasker?
....?


Is imo ook smaakafhankelijk.

Ik heb eerst en paar jaar Monster gebruikt en ben toen overgestapt naar Spectraflex. Verschillen tussen die twee vond ik niet echt super groot. Sinds een half jaar speel ik tussen gitaar en pedalen met Vovox kabel. Dat vind ik dus wel een groot verschil, evenwichtiger of zo, of mss minder gekleurd.......

De Vovox heeft nu iig mijn voorkeur, ten koste van de Spectraflex, maar om nou te zeggen dat de Vovox echt beter is, dat weet ik niet.

Uitproberen dus maar weer!

Wicked Willy
19 oktober 2006, 09:20
Ik ben er sinds een jaartje ook achter dat het niet alleen aankomt op een goede gitaar, versterker en effecten. Net zo belangrijk zijn kabels (speaker- en instrumentkabels) en een goede voeding voor je effecten. Sinds ik George L's en een Flatliner heb heb ik geen last meer van brom en ruis en is mijn geluid opener en sprankelender.

artnaz
19 oktober 2006, 10:06
Zeg euh....dat gold plated zie je toch niet.
En horen trouwens ook niet.

Bedankt, dat wou ik even weten. Maar alle high-end snoeren (voor audio apparatuur bijvoorbeeld) zijn gold plated, dus er zal vast wel een reden voor zijn... Maargoed, het voelt wat professioneler voor mij.

schizo910
19 oktober 2006, 10:29
Bedankt, dat wou ik even weten. Maar alle high-end snoeren (voor audio apparatuur bijvoorbeeld) zijn gold plated, dus er zal vast wel een reden voor zijn... Maargoed, het voelt wat professioneler voor mij.

Alle mensen hebben een blinde darm en neus en keel amandelen, is daar ook een reden voor? ;)

artnaz
19 oktober 2006, 10:33
Moet ik gaan vertellen hoe het zou zijn als je geen blinde darm, neus, keel en amandelen had:D? Maargoed, wil je zeggen dat ze het voor de looks en doen? Kan best hoor, ik weet het niet.

Tristan
19 oktober 2006, 10:35
Nee, die goldplating wordt gedaan tegen corrosie is meestal wat men zegt...
Puur zilver geleidt eigenlijk beter dan puur goud, maar zilver oxideert...

artnaz
19 oktober 2006, 10:38
Zie je wel, een goede reden:cooler:

Dirk_Hendrik
19 oktober 2006, 10:40
Nee, die goldplating wordt gedaan tegen corrosie is meestal wat men zegt...
Puur zilver geleidt eigenlijk beter dan puur goud, maar zilver oxideert...
Correctie, sulfeert. Het zwart wat je ziet is een reactie met zwavel (uit de lucht). Zilversulfaat heeft overigens uitstekende elektrische eigenschappen.

Tristan
19 oktober 2006, 10:47
Oh, ok, in de volksmond wordt dat altijd oxideren genoemd geloof ik, tenminste dat is de naam die ik er altijd voor hoor gebruiken, maar ik ben dan ook geen scheikundige, nooit geweest ook...
Dus het is puur voor het uiterlijk?

Kim Wilson
19 oktober 2006, 11:04
En voor de prijs natuurlijk. Als je goed hard roept dat het beter is en heel speciaal en zo, zijn er altijd mensen die graag het dubbele betalen dan nodig. Want we willen niks aan het toeval overlaten...

Don Olivier
19 oktober 2006, 11:56
Ik heb nergens het merk Proel gelezen.....! Niet te verwarren met Prul ;)

Die kabels zijn goed hoor. In ieder geval beter dan Tasker

Tristan
19 oktober 2006, 12:59
En voor de prijs natuurlijk. Als je goed hard roept dat het beter is en heel speciaal en zo, zijn er altijd mensen die graag het dubbele betalen dan nodig. Want we willen niks aan het toeval overlaten...

Ja, dat kan kloppen, maar ik hoor wel degelijk verschil tussen verschillende kabels hoor...
Spectraflex Fatsoflex vind ik erg goed als gewone standaard kabel, lekker degelijk, gaat niet gauw kapot en heeft wel een goede respons...
Die George L kabel voor gitaar vind ik een stuk minder lekker klinken, veel te snerpend hoog en veel minder laag dan de Fatsoflex...
Daarbovenop heb je weer de Fender/Carver Pro audio kabel, erg mooi, opener, gebalanceerder en rijker dan de Fatsoflex...
Die Fender/Carver Pro kabel is redelijk gelijk aan de Monster Jazz wat betreft klank en respons, maar de Fender/Carver pro kabel is nog net even wat opener, dit is echter wel een kleiner verschil dan met de andere kabels waar ik het hier over heb...
De Spectraflex Vintage vind ik overigens ook minder lekker klinken dan de Spectraflex Fatsoflex, minder lekker laag, wat dunner en niet opener van klank...
Dat zijn een beetje mijn ervaringen die ik tot nu toe met verschillende kabels heb gehad...

fullorder
19 oktober 2006, 13:18
Ik heb ook een fatsoflex liggen thuis, maar ik gebruik 'm bijna nooit. Dat ding gaat echt zo snel in de knoop tijdens het spelen, zeer irritant :mad:

Kim Wilson
19 oktober 2006, 13:23
Ja, zeker kun je verschil horen. Ik had altijd van die leuke gekleurde patchkabeltjes. Nu heb ik zelf kabels gesoldeerd met Neutrik pluggen aan Klotz LaGrange kabel, en hoewel ik maar twee patchkabels heb, kan ik goed het verschil horen.

Ik denk alleen dat er een heleboel mensen bereid zijn veel geld extra te betalen, alleen omdat er "gold-plated" opstaat...

Tristan
19 oktober 2006, 13:36
Ik heb ook een fatsoflex liggen thuis, maar ik gebruik 'm bijna nooit. Dat ding gaat echt zo snel in de knoop tijdens het spelen, zeer irritant :mad:
Ja, dat is ook zo, maar ik vind ze wel goed klinken en ze zijn stevig...

Tristan
19 oktober 2006, 13:38
Ja, zeker kun je verschil horen. Ik had altijd van die leuke gekleurde patchkabeltjes. Nu heb ik zelf kabels gesoldeerd met Neutrik pluggen aan Klotz LaGrange kabel, en hoewel ik maar twee patchkabels heb, kan ik goed het verschil horen.

Ik denk alleen dat er een heleboel mensen bereid zijn veel geld extra te betalen, alleen omdat er "gold-plated" opstaat...

Ja, dat kan, maar dat goldplating wordt volgens mij voornamelijk bij sommige duurdere merken gedaan, Monster Cable staat er bekend om...

schwalbe
19 oktober 2006, 13:53
Ik vind Cordial wel lekkere kabels, klinken uitstekend en gaan erg lang mee. Kost bovendien niet zoveel als sommige van die ''Uberkabels''.
Je kan Cordial zowel kant en klaar als op de rol kopen.
http://www.cordial-gmbh.de/en/en.htm

Speeddemon
19 oktober 2006, 14:25
Ik heb me laten vertellen door een studiotechnicus (Audioworkx in Hoogerloon) dat gold plated alleen een verbetering is, wanneer plug EN jack (waar de plug in moet) gold plated zijn.

Overigens, ik heb zelf 2 Monster Rock cables waar ik erg tevreden over ben, en voor de betaalbaardere kabels zou ik eerder voor Tasker of Canare gaan, dan voor Cordial (iets te 'grainy', leuk voor punk bands) en Proel (imo WEL 'prul').

pol
20 oktober 2006, 15:38
Ik hoor ook duidelijk verschil met planet waves kabels.
met die kabels onvang ik radio Kazachstan stukken beter dan met mijn belden kabels :)
het ligt natuurlijk ook aan mijn amp, maar ik vind het toch vreemd dat alleen mijn planet waves kabels dit doen, en mijn belden kabels met neutrik pluggen niet.

Michael AE
20 oktober 2006, 17:27
Waarschijnlijk komt dat omdat Planet Waves kabels waardeloos zijn.

drap
20 oktober 2006, 21:59
Zo heb ik laatst nog een goed woordje over gehad voor Planet Wave kabels, is die van mij naar de klote gegaan. De wet van Murphy bepaalde dat ook mijn Klotz kabel hetzelfde lot moest ondergaan :angry: In één week tijd dus. Ja haha....

Daniël_san
20 oktober 2006, 22:28
Ik had eerst een Tasker kabel, klonk erg goed.
Nu Planet Waves, ik heb zo wel het idee dat deze anders klinkt. Iets minder ballen in me'n geluid zeg maar. Ookal maakt dit op het volume dat ik speel niet veel uit. (heb zonder dat ik speel al zeurende buren...)

E-J
27 oktober 2006, 10:30
Tasker en Canare zijn dus wel goede kabels? Maar hoeveel kosten deze, en waar kun je ze überhaupt kopen?

Ik zoek namelijk een kwaliteitskabel van 3 meter lang, met één 'straight', en met één 'right 'angle' plug.
http://www.stringmaster.co.uk/images/CD%20right%20angle%20and%20straight%20copy.jpg

Ik wil niet meer dan 25 euro aan één kabel besteden (want ik moet er meerdere).

Welke zouden jullie aanraden?

Zino Z
29 oktober 2006, 15:08
das toevallig ik zoek ook zoiets... het lieft kant en klaar...

vinni
29 oktober 2006, 15:52
Hey Michael.....
Miste even jou vraag over Evidence audio.

Nou....heb alleen de Siren in gebruik op zich al een hele verbetering.
Heb twee kabels van 3 meter en ook in mijn cabs zit dat spul.

de Lyric HG is er nooit gekomen (weet niet meer waarom)
De bassist heeft dit wel......in vergelijking met de hema-kabels echt
een stuk beter.....directer en meer in balans.....laag ijlt niet na.

Komt er bij mij ook nog wel.

Groet,
Vinni

Kim Wilson
29 oktober 2006, 15:54
Tasker en Canare zijn dus wel goede kabels? Maar hoeveel kosten deze, en waar kun je ze überhaupt kopen?

Ik zoek namelijk een kwaliteitskabel van 3 meter lang, met één 'straight', en met één 'right 'angle' plug.
http://www.stringmaster.co.uk/images/CD%20right%20angle%20and%20straight%20copy.jpg

Ik wil niet meer dan 25 euro aan één kabel besteden (want ik moet er meerdere).

Welke zouden jullie aanraden?
Waarom laat je ze niet maken? Of zelf doen, kan ook. George L is hardstikke makkelijk, en geen €25 voor 3 meter, dacht ik. Of je soldeert zelf twee Neutrik pluggen aan een stukkie Klotz kabel. Betere kwaliteit voor dat geld krijg je niet.

Michael AE
29 oktober 2006, 16:33
Hey Michael.....
Miste even jou vraag over Evidence audio.

Nou....heb alleen de Siren in gebruik op zich al een hele verbetering.
Heb twee kabels van 3 meter en ook in mijn cabs zit dat spul.

de Lyric HG is er nooit gekomen (weet niet meer waarom)
De bassist heeft dit wel......in vergelijking met de hema-kabels echt
een stuk beter.....directer en meer in balans.....laag ijlt niet na.

Komt er bij mij ook nog wel.

Groet,
Vinni

Hey Vinni,

Bedankt voor de reactie!

Ik ga toch ook maar evidence kabels proberen. Hoor te veel goede verhalen.

Mike McCready
30 oktober 2006, 19:19
Ik gebruik al jaren 2 Planet Waves kabels met een haakse en rechte plug en heb er nog nooit problemen mee gehad.

renier
31 oktober 2006, 00:09
ik snap niet hoe mensen zo stellig durven beweren dat een kabel gen verschil kan maken.

wat denk je dan: je krijgt een prachtig signaal uit je peperdure '59 les paul, stuurt dat door een brakke kutkabel met 10% signaalverlies naar je boutique matchless hotbox pedaaltje, van daaruit met een kutkabel met 10% signaalverlies naar je peperdure t-rex replica, en vervolgens met een halfgare baggerkabel met 10% signaalverlies naar je marshall Plexi.

..en vervolgens ga je je afvragen waarom het niet klinkt....

je geluid is maar zo goed als de zwakste schakel. je kunt de hele A2 vierbaans maken, maar als er een stuk van 1 km slechts 1 baans is, heb je nog steeds evenveel file.

turboblues
1 november 2006, 22:21
... je kunt de hele A2 vierbaans maken, maar als er een stuk van 1 km slechts 1 baans is, heb je nog steeds evenveel file.
Tot zover de verkeersinformatie..! :seriousf:

Zino Z
2 november 2006, 15:48
... en weer terug naar Femke... :seriousf:

up-guitarman
10 november 2006, 18:13
op die planet waves zit levenslang garantie. En ik weet niet of het dan handig is om ze online ergens te bestellen. Verder ken ik ook eigenlijk geen adressen. Af en toe kom je ze op ebay tegen.

Mm, levenslange garantie op kabels ???
Ik geloof nooit dat er 1 kabel bestaat die heel je leven meegaat eigenlijk ...

strat58
10 november 2006, 18:45
Hoi ik heb ze ook sinds kort en speel er nu al een paar weken mee, heb ook enkele pedaalsnoertjes vervangen voor George L snoeren. Persoonlijk vind ik dat mijn geluid veel beter is geworden heb nu meer output lijkt wel.
Een keten is net zo sterk als zijn zwakste schakel.
Peace Strat58

Thom TK
10 november 2006, 19:08
Hoi ik heb ze ook sinds kort en speel er nu al een paar weken mee, heb ook enkele pedaalsnoertjes vervangen voor George L snoeren. Persoonlijk vind ik dat mijn geluid veel beter is geworden heb nu meer output lijkt wel.
Een keten is net zo sterk als zijn zwakste schakel.
Peace Strat58

Je geluid is beter geworden, oke, maar wat gebruikte je eerst?
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe ze "klinken" in verhouding tot Spectraflex...

up-guitarman
10 november 2006, 19:14
Je geluid is beter geworden, oke, maar wat gebruikte je eerst?
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe ze "klinken" in verhouding tot Spectraflex...

Jup, en in verhouding tot de cordial die ik tot hiertoe gebruikte (maar helaas gesneuveld is ...)

strat58
10 november 2006, 19:23
Je geluid is beter geworden, oke, maar wat gebruikte je eerst?
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe ze "klinken" in verhouding tot Spectraflex...

Hoi heb jaren lang KLotz kables gebruikt maar heb het nu gehad met die kabels. Wist niet dat het zo'n verschil kon uitmaken.
Moet nog een paar Klotz pedaalsnoertjes vervangen voor George L's.
Peace Strat58

artnaz
19 november 2006, 13:51
Heb eindelijk de Planet Waves Pedalboard Kit binnen:D. Ziet er goed uit, maar moet helaas wachten tot ik aan mijn pedalboard begin.

Ik zag btw op de verpakkingen van de instrumentenkabels dat één kant van de kabel "shielded" is en de ander niet. Ik vroeg me af waarom er maar één kant is? En als je zelf kabels in elkaar knutselt, heb je dan ook zo'n shielding of helemaal niet?