PDA

View Full Version : Microfoon?



Azrael
20 december 2004, 22:43
Hey allemaal. Ik zoek een leuke microfoon om goede opnames van mijn stem/akoestische gitaar te maken. Tweedehands is geen optie en ik wil morgen wat kopen want ik heb genoeg van het wachten.
Ik heb slechts 30 euro dus echt ver kom ik niet maar ik had toch wat vraagjes.
Ik heb bij de Mediamarkt een microfoon van 30 euro gezien met een freq. van 100-15000hz. Het zag er best aardig uit en was niet van plastic. Of weten jullie wat leukers voor 30 euro?
Zou ik hier een beetje leuke opnames mee kunnen maken?

Han S
21 december 2004, 00:13
"Ik heb slechts 30 euro, dus echt ver zal ik niet komen".

Kijk, dat zie je nou heel goed, alsof je zegt: zeg slijter, ik wil een fles hele goede Champagne, maar ik heb niet meer dan 50 eurocent.

Maar niet getreurd, laatst was er iemand bij me en die had een condensatormicrofoontje gekocht bij Feedback voor 20 euro, een Superlux geloof ik.

En die klonk nog helemaal niet zo verkeerd voor die prijs, je hebt wel voeding nodig met condensators, vanuit je mengtafel of vanuit je geluidskaart. Phantom power heet dat.

Succes!

Azrael
21 december 2004, 12:34
'k Heb geen phantom power helaas. Maarja , ik ga hem vandaag gewoon eens kopen en zien of het wat wordt. Ik ben goed met EQ dus misschien wordt het wel wat. Het zal iniedergeval veel beter klinken dan zingen in een koptelefoon.
:-D

harrie-beton
21 december 2004, 16:34
EQ is leuk maar je kunt van een ezel geen paard maken.
microfoons van de media markt, ik heb er weinig vertrouwen in.
Voor echt lage budgetten zijn supralux en behringer prima.

Azrael
21 december 2004, 16:58
Vandaag dus die microfoon van de Mediamarkt gekocht.

Ik zal nog wel laten horen hoe het klinkt.

bert k
21 december 2004, 19:05
Foto, clipje? :D

Azrael
21 december 2004, 21:25
Foto, clipje? :D

Foto en geluidsclip komt er morgen aan 8-)
Belooft!

Ik zal wel eens een stukje zingen 8-)

Azrael
21 december 2004, 22:15
Ok.
Stukje zang (surprise it's a Wonderwall) is opgenomen. Ook heb ik nog een stukje gitaar erin gezet. Agh , ik heb niet echt geoefend wat de beste plek was om de mic neer te zetten. Moest even improviseren en heb hem maar even in het midden van de versterker gezet. Zal vast nog wel erachter komen wat nu echt de beste plek is om hem neer zetten maar dit moest gewoon even snel.
Ik neem morgen nog een volledig nummer op dat ik gelijk even in het stukje "Sounds" post als alles lukt. Ik kan namelijk op die computer waarmee ik opneem niet op internet en om nu een cd te branden voor 2 minuten test muziek vond ik teveel van het goede. Vandaar ik nog even wacht tot morgen totdat ik echt een nummer heb opgenomen.

Azrael
22 december 2004, 13:09
Goed ik zal vandaag wel het stukje wat ik gisteren ah capelozie heb opgenomen erop zetten.
'k Heb zojuist in een woedebui een beetje mijn stembanden naar de klote gezongen in poging harder dan de muziek te schreeuwen. Zal wel weer een nachtje moeten slapen voordat het over is want het doet een beetje pijn als ik rustig zing.
Nickelback - Never Again klinkt namelijk helemaal niet slecht op een superhard volume.

Azrael
22 december 2004, 13:38
Stomme vraag.....hoe converteer ik AIFF naar mp3 op Windows 98?

bert k
22 december 2004, 14:19
Cool Edit Pro kan het. CDex misschien ook?

Azrael
28 december 2004, 01:47
Het is me eindelijk gelukt om het te converteren. Heb nu weer XP op mijn computer en heb Itunes gebruikt.

Ik heb de microfoon zonder EQ opgenomen en gewoon rechtstreeks in mijn I-mac line-in. Geen mic-pre gebruikt dus....
In het midden van het soundclipje heb ik wat reverb gebruikt.
Verwacht niet teveel van de zang......het was maar een testje en geen concert. Doe ik later over :-D
Later heb ik (was toch bezig he? ) nog wat op mijn gitaar gepield maar ook daar laat ik jullie later wel meer van horen. Zoals ik op dit soundje speel is namelijk echt zwaar onder mijn niveau en extreem slordig. Maarja , dat krijg je als je met je koude poten even snel gitaar speelt. Het moest nu eenmaal even snel gebeuren.

Anyway , comments please. Zoals ik al zei er is geen EQ gebruikt dus er kan nog aan geklooit worden. Ikzelf vond het echter prima klinken dus voor mijn doel is het perfect.

http://home.planet.nl/~nagte142/vivanco.mp3

ResNovae
6 januari 2005, 15:41
Maar niet getreurd, laatst was er iemand bij me en die had een condensatormicrofoontje gekocht bij Feedback voor 20 euro, een Superlux geloof ik.

Ja, dat ding heb ik ook liggen. Mooie prijs kwaliteit verhouding. Als je geen fantoomvoeding hebt, kan je altijd zo'n paneeltje van Behringer overwegen. Is niet alleen makkelijker met het opnemen van je electrische gitaar, maar heeft ook fantoomvoeding.

Azrael
6 januari 2005, 22:34
LOL en er heeft NIEMAND mijn vorige post gelezen!

:-D

bert k
6 januari 2005, 22:54
Welwaar! :-D Ja, klinkr zeker netjes. Geen ruis, en veel EQ heb je eigenlijk niet nodig. Kijk bij het inzingen wel uit voor ploppen in de mic, die zijn vervelend.
Ben benieuwd wanneer je iets met begeleiding in elkaar hebt.

Azrael
6 januari 2005, 23:01
Welwaar! :-D Ja, klinkr zeker netjes. Geen ruis, en veel EQ heb je eigenlijk niet nodig. Kijk bij het inzingen wel uit voor ploppen in de mic, die zijn vervelend.
Ben benieuwd wanneer je iets met begeleiding in elkaar hebt.

Ik ga binnenkort weer wat proberen. Verwacht over een weekje maar iets....

Zit alleen heel erg met de drums.....krijg gewoon geen goed klinkende drums.....Fruity Loops vind ik een rotprogramma. Tenzij ik de mogelijkheid zou hebben om MIDI-drumtracks die ik zelf maak af te spelen met echte drumsamples. Als ik dat weet is mijn probleem opgelost........maarja....weet het nog niet.

skabouter
7 januari 2005, 14:14
ha azrael. dit klinkt lang niet slecht, voor zo`n goedkoop dingetje. ik kom net terug van vakantie, en het eerste wat ik doe is straks naar de mediamarkt gaan. ik heb ook al een tijdje een mic nodig, maar ik heb nog geen geld voor een degelijke. ik wilde ook al zo`n media markt ding gaan halen had ik bedacht. en nu lees ik jouw topic, en hoor ik ook jouw mp3, en dat is iets waar ik het voorlopig wel ff mee kan redden :)
ik ga nu naar de mediamarkt, en ik post straks mijn bevindingen wel even :) ik ben toch zeker niet gek :D