PDA

View Full Version : Ibanez Edge tremolo



AART
20 december 2004, 21:57
Hallo luie gitaristen,

Ik kan misschien een rg 750 kopen
-1 pc. maple neck
-ibzUSA(Dimarzio) elementen
-Edge tremolo
-Made in Japan
etc.

maar ik vroeg me af of de edge tremolo(voorganger edge pro), een beetje degelijk is.
Kan deze tremolo zich meten met de huidige edge pro's of lijkt ie meer op de lo trs-en?

Diedo
20 december 2004, 22:54
voor zover ik begrepen heb is dit een zeer betrouwbare trem. zit dus wel snor.

Alain
21 december 2004, 13:26
trem is zeker in orde,

de elementen kunnen zeker beter.

Anders Destium
21 december 2004, 13:45
In mijn ogen is de Edge zo'n beetje de beste floyd-rose kopie ooit. Hij komt (ook qua ontwerp) heel dicht bij de originele. Oerdegelijk en vrijwel niet te ontstemmen :)

FNaRK
21 december 2004, 13:46
RG750 zijn top gitaren !!
zelfs met de standaard elementen klinken ze erg goed, alhoewel het nooit kwaad kan ze te vervangen voor iets beters

Wordt trouwens weinig aangeboden, wat moet die RG750 kosten ?

FrankS
21 december 2004, 14:15
Doen man!

RG750, vooral de oudere modellen, echt te gek! Stukken beter dan wat ze tegenwoordig uit de fabrieken laten komen imo. Hout voelt veel meer solide aan, klank is beter etc.
En die Edge is gewoon te gek hoor. Soepeler dan een Floyd, dat sowieso, en een Edge Pro is natuurlijk ook leuk (zitten geloof ik kleine keihard metalen plaatjes op de zadeltjes waar je snaren over heen lopen, iets meer hoog lijkt me), en daar kun je de snarenballetjes in proppen. Da's zo'n beetje het verschil. Check www.ibanezrules.com maar eens, daar zijn ze wel te vinden (pin me dr niet op vast hehe).
Maar die RG750's zijn te gek in dat straatje gitaren hoor!

grtz

Frank

SiNiSTRaL
21 december 2004, 16:25
degene die over die IBZ usa elementen liep te zeuren: ik heb van kenners vernomen dat dat gewoon dimarzios met een ibanez stickertje zijn, dus zijn zeker niet slecht :D

vester86
21 december 2004, 16:28
hmm, zijn dat dezelfde soort elementen als die in de RG 2570 zitten ?? (dimarzio/IBZ). die vind ik nmelijk echt kut klinken. Vlak, ondynamisch, kil, en bijna geen verschil tussen de neck en brugPU

ToTaL FaKe
21 december 2004, 16:29
-ibzUSA(Dimarzio) elementen



degene die over die IBZ usa elementen liep te zeuren: ik heb van kenners vernomen dat dat gewoon dimarzios met een ibanez stickertje zijn, dus zijn zeker niet slecht :D


:roll:

Anders Destium
21 december 2004, 16:30
hmm, zijn dat dezelfde soort elementen als die in de RG 2570 zitten ?? (dimarzio/IBZ). die vind ik nmelijk echt kut klinken. Vlak, ondynamisch, kil, en bijna geen verschil tussen de neck en brugPU

Dat zijn andere :)

vester86
21 december 2004, 16:33
ok. TNX anders

AART
21 december 2004, 17:24
RG750 zijn top gitaren !!
zelfs met de standaard elementen klinken ze erg goed, alhoewel het nooit kwaad kan ze te vervangen voor iets beters

Wordt trouwens weinig aangeboden, wat moet die RG750 kosten ?

450, maar ik heb het geld pas half januari, dus als ie dan nog niet verkocht is is ie van mij 8-)

SiNiSTRaL
21 december 2004, 19:14
is diegene die m aanbied toevallig richard? (die andere gitarist van roadkill)

AART
21 december 2004, 19:19
is diegene die m aanbied toevallig richard? (die andere gitarist van roadkill)

jep :)

AART
21 december 2004, 19:20
SPAM MODE

iemand interesse in een ibanez talman?

SPAM MODE

SiNiSTRaL
21 december 2004, 19:31
foto?

Brianmayrulezzz
21 december 2004, 20:07
hij is zeker degelijk :D zit op m'n nieuwe axe (ibanez chromeboy). Ik had nog nooit op een Edge achtige gespeeld (alleen wilkinson), en ik vind het echt een lekker systeem! Kijk voor meer informatie op www.jemsite.com, daar staat echt superveel info over goed afstellen en de verschillen tussen deze tremsystemen!

Randy
21 december 2004, 20:42
hij is zeker degelijk :D zit op m'n nieuwe axe (ibanez chromeboy). Ik had nog nooit op een Edge achtige gespeeld (alleen wilkinson), en ik vind het echt een lekker systeem! Kijk voor meer informatie op www.jemsite.com, daar staat echt superveel info over goed afstellen en de verschillen tussen deze tremsystemen!

doe maar lekker stoer met je chrome boy bling bling gitaar!!!hehe ik ben nog steeds jaloers :oops:

Brianmayrulezzz
21 december 2004, 20:47
hij is zeker degelijk :D zit op m'n nieuwe axe (ibanez chromeboy). Ik had nog nooit op een Edge achtige gespeeld (alleen wilkinson), en ik vind het echt een lekker systeem! Kijk voor meer informatie op www.jemsite.com, daar staat echt superveel info over goed afstellen en de verschillen tussen deze tremsystemen!

doe maar lekker stoer met je chrome boy bling bling gitaar!!!hehe ik ben nog steeds jaloers :oops:

:-D :-D 8-) :cool: :-D :-D

AART
22 december 2004, 16:15
foto?

ff wachten nog, heb zelf geen digicam....

Josdevos
22 december 2004, 16:21
Ik heb Edges altijd beter gevonden dan Lo Pro Edges, vooral qua stabiliteit dan. (Heb 1 gitaar met Edge gehad en verschillende met Lo Pro Edge.)
Toch vind ik de FR Original het stemvastste. Wel andere feel.

AART
23 december 2004, 19:54
(BUMP)
zie onderschrift. :-D

urezna
27 december 2004, 10:32
mijn RG560 heeft ook zo'n edge tremolo, en werkt nog steeds perfect, en toch 17 jaar oud!!!! :-)

turboblues
30 december 2004, 02:52
Ik heb Edges altijd beter gevonden dan Lo Pro Edges, vooral qua stabiliteit dan. (Heb 1 gitaar met Edge gehad en verschillende met Lo Pro Edge.)
Toch vind ik de FR Original het stemvastste. Wel andere feel.
Dat zijn ook mijn ervaringen! Heb praktisch alle tremolo systemen gehad!

AART
30 december 2004, 10:07
Ga hem vandaag bekijken :)

FNaRK
30 december 2004, 11:11
doe 'em de groeten :D

AART
31 december 2004, 17:44
gedaan, en hij gaat jou de groeten doen


enne, ik heb em, binnenkort foto's 8-) eerst spelen 8-) 8-) 8-) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

dank voor de hulp mario. :)
en de rest bedankt voor alle info.

eerste foto:

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p33447n1.jpg

meer volgen later deze week