PDA

View Full Version : element advies



ae
20 december 2004, 19:57
Ik heb de keuze voor mijn bij-gitaar laten vallen op de ibanez rg321. Ik ben verslaafd geraakt aan de ibanez-halsen, vandaar dat ik er voor kies ook al gaf ik in een ander topic aan dat ik geen basswood wou :razz: .

Welke Dimarzio element (want dat zijn de enigen die er meteen in zullen passen) advieseren jullie mij om het iele geluid van basswood te compenseren? Het is het brug-element dat ik wil vervangen, dit is het enige element in de gitaar dus moet zowel voor ritme als lead goed klinken.

Ik zat te denken aan een x2n of een super distortion, wat ljkt jullie?

Vexx
20 december 2004, 19:59
De ToneZone schijnt ook erg goed te werken in basswood..

Nrrrk
20 december 2004, 20:13
Het is eigenlijk dus vrij tegendraads, dat het basswood heet, aangezien het juist bass mist.

Ik heb de Ibanez RG320, ook met basswood, en ik heb er een Seymour Duncan Invader ingeduwd, bevalt me erg goed. Lekker hard, lekker ruw.

X2N en Super Distortion van DiMarzio ben ik ook erg benieuwd naar, deze hebben volgens mij niet zoveel output als een SD Invader. Klopt dit?

ae
20 december 2004, 21:05
Nrrk, moest je hout weghalen of iets aan het metaal vijlen om die invader er in te krijgen? Dit probleem had ik namelijk met mijn emg elemten in mijn andere ibanez. Weet iemand of SD's wel dezelfde grootte hebben als dimarzio's?

Hoe is de Invader eigenlijk voor solo's?

Heeft de tonezone een strak metal geluid? Ik dacht dat het meer een 'open' geluid had, niet heel geschikt voor muziek als Death en CoB?

crrrN
20 december 2004, 22:30
Voor de SD Invader hoeft niets bijgeslepen worden in de gitaar, het is een passieve pickup die gewoon in iedere humbucker gitaar past.

De Invader is op lead (solo's) mooi fel en strak. Maar downtuned op distortion is ie op z'n bruutst.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de DiMarzion X2N en Tonezone. Maar ik ben zeeeer tevreden met mijn Invader :D

Vexx
21 december 2004, 00:00
Voor de SD Invader hoeft niets bijgeslepen worden in de gitaar, het is een passieve pickup die gewoon in iedere humbucker gitaar past.

Het feit dat een element passief dan wel actief is heeft helemaal niets te maken met of het in een Ibanez past (het element zelf dan hè, de batterij is een ander verhaal). Dat EMG's er niet in passen komt doordat de EMG's meer haakse hoeken heeft (echt een rechthoek, in plaats van een rechthoek met afgeronde hoeken). De cavity in je Ibanez heeft afgeronde hoeken, dus vandaar dat een EMG er net niet in past.

Ikzelf heb weinig ervaring met elementen, maar die Tone Zone schijnt een goede keus te zijn voor metal. Maar hetzelfde geldt voor verschillende andere pu's: Dimarzio Super Distortion, X2N, SD Distortion, Custom, Custom Custom, Invader enz.
Het is maar net wat voor soort geluid je zoekt 'binnen' het metalgeluid.

JvD.
21 december 2004, 00:38
ik heb een tonezone in me iceman[basswood, brug positie] en dat geeft egt die lekker vette zware distortioen maar articuleerd tog nog!

Bins
21 december 2004, 00:52
Het feit dat een element passief dan wel actief is heeft helemaal niets te maken met of het in een Ibanez past (het element zelf dan hè, de batterij is een ander verhaal). Dat EMG's er niet in passen komt doordat de EMG's meer haakse hoeken heeft (echt een rechthoek, in plaats van een rechthoek met afgeronde hoeken). De cavity in je Ibanez heeft afgeronde hoeken, dus vandaar dat een EMG er net niet in past.


Beetje offtopic: Die hoeken kan je heel makkelijk bijvijlen, heb ik ook gedaan.

Lacrymosa
21 december 2004, 09:45
Zeker weten voor de tone zone gaan, is echt een lekkere pup in een basswood gitaar

je kna ook kijken voor oude Jackson elementen, doen het ook super in een basswood gitaar

ae
21 december 2004, 10:14
Ik denk dat de Tonezone een te warm karakter heeft voor mij. Ik vind de emg81 in mijn andere ibanez wel lekker klinken, alleen hij mist gewoon bas. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een passief element dat de strakheid van de 81 combineerd met meer bas. Komt de x2n hierbij in de buurt?

Rubenios
21 december 2004, 10:30
of emg 81 met combi van pa2, werkt echt super :)

Lacrymosa
21 december 2004, 10:50
Dan moet je de Evolution hebben!!!!!

Bins
21 december 2004, 11:00
of emg 81 met combi van pa2, werkt echt super :)

Kan je misschien wat meer vertellen over die pa2? Zo op papier ziet het er wel goed uit, maar wat doet het precies met je geluid?

crrrN
21 december 2004, 11:28
Ik denk dat de Tonezone een te warm karakter heeft voor mij. Ik vind de emg81 in mijn andere ibanez wel lekker klinken, alleen hij mist gewoon bas. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een passief element dat de strakheid van de 81 combineerd met meer bas. Komt de x2n hierbij in de buurt?

Ik denk dat je dan inderdaad het beste kan gaan voor een X2N of een SD Invader.

De Invader heeft meer bas, de X2N heeft meer treble. Ik denk dat de Invader net iets zwaarder klinkt.

ae
21 december 2004, 12:04
Maar de X2n heeft wel duidelijk meer bas dan de emg81? Ik lees verschillende meningen hierover op harmony-central.

crrrN
21 december 2004, 13:55
dubbelpost // whoops

crrrN
21 december 2004, 14:01
Ik neem aan dat de X2N meer bas heeft dan de EMG81.

Ik denk dat de X2N en de Invader bijna hetzelfde zijn, ze zijn gewoon de pickups met de hoogste output van 2 fabrikanten. (voor passieve elementen).

Je zult zelf de keuze moeten maken welke je wilt, ga ze gewoon testen ergens (als dat kan ten minste). Anders moet je een gitaar zoeken met deze pickups er standaard in, maar die zijn er niet veel geloof ik.

ae
22 december 2004, 18:50
Hmm dan wordt het de x2n 8-) ik hou wel van veel treble in mijne leads. Kan iemand nog bevestigen of de x2n inderdaad veel bas heeft? Op HC lees ik namelijk dat sommigen hem vrij iel vinden klinken :???:

Lord Abortion
22 december 2004, 19:07
Ik vind de X2N super klinken, en koop er binnenkort dan ook één aan voor in mijn Beast, samen met een Super 2 voor aan de hals.