PDA

View Full Version : OLP/Musicman



BossToneS
11 juni 2002, 16:13
Hoi, Kent iemand het merk OLP, deze guitaar wordt gebouwt in licentie van ErnieBall en MusicMan, ik had er nog nooit van gehoord, wat is de kwaliteit van deze guitaren, wat zijn ervaringen van anderen?????

Thanks,

Moonchild
11 juni 2002, 17:47
ik heb zelf geen ervaring, maar doe eens een search, kan je vast wel wat vinden

The Dude
12 juni 2002, 14:26
Een van de gitaristen van Rammstein speeld op een OLP. Bij ons in Emmmen en omstreken kan je een heleboel OLP bassen vinden en ik zag gisteren ook een gitaar.

The Dude
11 augustus 2002, 14:24
En op die gitaar (OLP MM1) heb ik gisteren gespeeld en ik ben er zo'n beetje verliefd op geworden, dus ik heb nu het plan gevat om hem aan te schaffen..

Iemand nog tips ?

Lacrymosa
11 augustus 2002, 20:19
Super gitaren, als je et geld heb, kopen
Alleen heb ik er 1 ding op aan te merken, als je van plan ben om je tremmelo te gebruiken, kan je er beter een nieuwe opzetten.

Verder, super gitaren, ik had em laatst bijna gekocht (maar toen zag ik de Koch Multitone wer staan, en toen wist ik weer waar ik mn geld voor nodig had)

CheerS!!

Ic3gl0vE
12 augustus 2002, 10:17
zijn goeie gitaren en niet duur, ik vond ze clean alleen wat 'hard' klinken

Lacrymosa
12 augustus 2002, 16:12
Weet iemand wat voor soort Pick-Ups hier in zitten?

welke van Seymour Duncan of Dimarzio zijn vergelijkbaar/beter?

CheerS!!

Lacrymosa
12 augustus 2002, 16:36
Ik zie net op de site van dimarzio dat er in de MM Axis in de neck iets zit dat lijkt op een Air Norton en in de Brug iets dat lijkt op een Tone Zone

kan dit ongeveer kloppen?

CheerS!!

Dionyios
12 augustus 2002, 16:43
Dat kan wel kloppen ja, maar de OLP is niet hetzelfde als je Axis, dus daar zullen ook niet dezelfde pickups inzitten...

Lacrymosa
12 augustus 2002, 18:32
Nee, ok, maar de OLP is ook een factor 15 goedkoper dan een axis.
Dus zullen er ook wel aftreksels van die dimarzio's in zitten.

Maar ik wil een beetje die "sweetness" die ook in die OLP zit in mn geluid krijgen.
En mischien is dat wel te doen door andere pups die een beetje op die OLP lijken.

CheerS!!

in_vitro
17 augustus 2002, 20:57
Ik heb er vandaag opgespeeld (MM1) zeer goede kwaliteit geluid voor de prijs (ong. 400 euro). En het is daarbij zon leuk klein gitaartje... als ik geld overheb wil ik er een!!! Goeie gibson les paul kopie als je van dat soort geluid houd

dml
21 augustus 2002, 10:25
Die gitarist van Rammstein speelt wel op een echte Musicman Axis, geen OLP.

OLP heeft nou ook het Silhouette-model van Musicman op de markt gebracht, ook geen verkeerde gitaar. Wel zou ik alle electronica (pickups, elementschakelaar, potmeters) en zadels vervangen. Verder een prima gitaartje voor niet al te veel geld.

guvnor
21 augustus 2002, 14:09
Ik heb zo'n OLP vorige week nog bekeken. Leek een hele mooie top te hebben. Bleek echter een zgn Phototop te zijn oftewel een plaatje en dus geen echt hout! Een beetje jammer...

Dionyios
21 augustus 2002, 19:36
Heeft OLP al een website?

no 1 hops
14 september 2002, 18:01
goede gitaar speelt lekker alleen het geluid is wat eenzijdig.
iemand ervaring met het "splitten" van de humbuckers om ook enkelspoelsgeluiden te kunnen maken?

Ic3gl0vE
18 september 2002, 22:56
Op 2002-08-21 19:36, schreef Dionyios:
Heeft OLP al een website?




http://www.olpguitars.com

met dank aan Sash

dr. bob
20 september 2002, 00:53
Hi,

De OLP gitaren zijn naar mijn ervaring prima de luxe. Ze zijn niet duur, hebben goede hardware, het hout is niet kut, de afwerking is prima en de elementen zijn uitstekend.

Ik raad je aan om er gewoon een te kopen als je het model mooi vindt. Ik heb ook recopies van andere merken bespeeld, maar de OLP steekt er met kop en schouders uit.

De gitaar is heel goed universeel te gebruiken, ook zonder vervorming blijft het geluid goed staan. Met een lekkere scheur klinkt hij echt te gek. Het is wel een karakter gitaar, je mag hem of je mag hem niet zo. Hij viel mij absoluut niet tegen, ik denk dat het met afstand de beste chinese gitaar is en dat je je er niet voor hoeft te schamen als je er mee optreedt in welke muziekstijl dan ook.

Kijk even op http://www.westerhaven.nl , ze hebben daar nog een paar staan voor spotprijzen met licht waterschade die eigenlijk niets voorstelt.

groeten van de dokter

koentjaa
9 januari 2005, 12:52
is hij beter dan een fender mexico strat

turboblues
9 januari 2005, 14:01
Ik heb er zo eentje. De beste budget gitaar die er is, super neck!
De elementen klinken deftig voor die prijs maar nogal eenzijdig (nog altijd beter dan gelijk welke andere gitaar van die prijs). Ik ga ze toch nog wel eens vervangen. Ik heb de gitaar denk ik 2 jaar geleden gekocht voor 300 euro nieuw. Normaal koop ik geen goedkope of budget gitaren maar ditmaal kon ik er niet aan weerstaan!

http://tinypic.com/17g54w

ArpeggioKing
9 januari 2005, 14:20
Ik heb er zo eentje. De beste budget gitaar die er is, super neck!
De elementen klinken deftig voor die prijs maar nogal eenzijdig (nog altijd beter dan gelijk welke andere gitaar van die prijs). Ik ga ze toch nog wel eens vervangen. Ik heb de gitaar denk ik 2 jaar geleden gekocht voor 300 euro nieuw. Normaal koop ik geen goedkope of budget gitaren maar ditmaal kon ik er niet aan weerstaan!

http://tinypic.com/17g54w

Ik zou dan even 150 euri doorsparen en voor de Peavy Wolfgang QT gaan, Kwalitatief stukken beter. Maar ieder zn meug.

ArpeggioKing
9 januari 2005, 14:21
Ik heb er zo eentje. De beste budget gitaar die er is, super neck!
De elementen klinken deftig voor die prijs maar nogal eenzijdig (nog altijd beter dan gelijk welke andere gitaar van die prijs). Ik ga ze toch nog wel eens vervangen. Ik heb de gitaar denk ik 2 jaar geleden gekocht voor 300 euro nieuw. Normaal koop ik geen goedkope of budget gitaren maar ditmaal kon ik er niet aan weerstaan!

http://tinypic.com/17g54w

Ik zou dan even 150 euri doorsparen en voor de Peavy Wolfgang QT gaan, Kwalitatief stukken beter. Maar ieder zn meug.

ArpeggioKing
9 januari 2005, 14:21
driedubbel

Bins
9 januari 2005, 15:14
http://home.student.uva.nl/brian.goossen/axe.jpg

Of je investeert die 150 euris in een setje emg 81/60 en wat graph-tech zooi...

Zonder dollen, de hals is echt super. Ik vond de gitaar echt lelijk (ben er inmiddels aan gewend), maar heb em destijds toch gekocht omdat ie zo lekker speelde en imo beter klonk dan andere gitaren in dezelfde prijsklasse (265 eur).

koentjaa
9 januari 2005, 16:20
wa is er lelijk aan die gitaar :evil:

ToTaL FaKe
9 januari 2005, 16:36
ik heb een Peavey wolfgang qt special naast een OLP mm1 getest.. maar ik heb uiteindelijk voor de peavey gekozen. Vind hem mooier afgewerkt, en de hals iets lekkerder. De humbuckers zijn iets wat bassig, maar heb er maar 375 betaalt bij musik produktiv en ben er zeer tevreden mee.

ik ga wel nieuwe humbuckers kopen denk ik.

turboblues
9 januari 2005, 22:45
ik heb een Peavey wolfgang qt special naast een OLP mm1 getest.. maar ik heb uiteindelijk voor de peavey gekozen. Vind hem mooier afgewerkt, en de hals iets lekkerder. De humbuckers zijn iets wat bassig, maar heb er maar 375 betaalt bij musik produktiv en ben er zeer tevreden mee.

ik ga wel nieuwe humbuckers kopen denk ik.Interessante prijs, ik ga eens naar hun site!

koentjaa
16 januari 2005, 15:33
dit is toch geen budget gitaar? :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???:

vester86
16 januari 2005, 20:44
hmm, wat versta jij dan onder budget??

Alles onder de 350 euro vind ik budget, daarna wordt het middenklasse tot zo'n 700/800 euro, en daarboven is een gitaar gewoon goed

bazzieman
16 januari 2005, 21:31
jongens wel eens gehoord van de petrucci singature van OLP??
leek me cool! 8-) .
mensen ervaringen?

vester86
16 januari 2005, 23:25
zet er 2 nieuwe elemenjes in (Norton + steve's special, anybody ;-) ) en dan is het een erg mooi ding voor wênag.

michielv
17 januari 2005, 07:42
hmm, wat versta jij dan onder budget??

Alles onder de 350 euro vind ik budget, daarna wordt het middenklasse tot zo'n 700/800 euro, en daarboven is een gitaar gewoon goed

Een dure gitaar hoeft natuurlijk niet per se goed te zijn, net zoals een goedkopere gitaar niet per se slecht.

Wow, ik wou dat ik vroeger geld had gehad voor een (voor jou) budget gitaar, had ik volgens mij best een leuk dingetje kunnen kopen toen ;)

doncker
17 januari 2005, 19:12
Idd , de hals is super. Maar het spijtige vind ik de elementen, klinken echt nergens naar. ALs je der nadien een mooie set ingooit heb je wel weer veel gitaar voor weinig.

Daniël_san
17 januari 2005, 20:22
ik heb een Peavey wolfgang qt special naast een OLP mm1 getest.. maar ik heb uiteindelijk voor de peavey gekozen. Vind hem mooier afgewerkt, en de hals iets lekkerder. De humbuckers zijn iets wat bassig, maar heb er maar 375 betaalt bij musik produktiv en ben er zeer tevreden mee.

ik ga wel nieuwe humbuckers kopen denk ik.

En als je geld genoeg heb koop je ze allebei 8-)

koentjaa
22 januari 2005, 10:01
ik bedoelde een beginners gitaar