PDA

View Full Version : brandende vragen over customizing



qwerty
11 juni 2002, 14:30
Hoi, ik heb een laney LC15 combo, met 3x12ax7 en 2x el84.
Deze versteker zit niet zo slim in elkaar omdat alle warmte die deze buizen ontwikke;len rechtstreeks het chassis instroomt(buizen hangend gemonteerd).
Nu ben ik van plan om het chassis uit te bouwen en ondersteboven in een zelf te bouwen Top-behuizing te plaatsen.
Kan ik dit zomaar doen??
en waar kan ik de nodige hardware op de kop tikken (8x cornerprotector, handvat, rubbervoeten en tolex)???

SteavisSmokin
11 juni 2002, 15:36
90% van alle buizenbakken zitten zo in elkaar en het kan totaal geen kwaad dat het chassis heet wordt. Ik heb zelfs gehoord dat dit juist goed is omdat de warmte zich zo over het chassis verspreidt, en dus een grotere oppervlakte heeft om te koelen en daardoor de buizen minder snel overhit raken. Oke, beetje vage theorie maar het schijnt zo te zijn. Dus als ik jou was zal ik het lekker zo laten, scheelt tijd, geld en energie voor iets wat niet perse nodig is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-06-11 16:06 ]</font>

Dude
11 juni 2002, 15:57
als je naar een willekeurige gitaarzaak toestapt geven ze je wel adressen waar ze deze spullen vandaan halen..

Kim Wilson
11 juni 2002, 16:00
Voor hardware en tolex zou je eens kunnen kijken op http://www.ampwares.com/ffg of http://www.marble-amps.com . Nadeel van Marble-amps is dat het alleen levert voor Fender, Marshall en Vox.

Suc6,
Hans

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kim Wilson op 2002-06-11 16:02 ]</font>

qwerty
11 juni 2002, 22:03
In antwoord op steve:
Op harmony central wordt vaak een laag cijfer gegeven voor reliability.
Dit omdat de buisvoeten op deze versterker op de printplaat gemonteerd zijn, en nog wel eens wat componenten willen smelten wanneer een buis uitvalt en de ander dus oververhit raakt.
Ook heb ik via anderen weer gehoord dat het voor glasvoet-buizen (contacten zijn hier pennen door de glazen bodem) Bij ondersteboven monteren de neiging hebben om inderdaad snel uit te vallen. Dit omdat glas en metaal een andere uitzettingscoefficient hebben bij verwarming. Hierdoor ontstaan (mogelijk) scheurtjes in de glasvoet waardoor zuurstof de buis binnen kan.

Vandaar mijn idee om het chassis ondersteboven te monteren.

qwerty
12 juni 2002, 15:28
Verder nog iemand?????

aadplagiaat
12 juni 2002, 15:39
computerventilatortje? Fluisterstil.
Beugeltje schroefje klaar.

Addixx_
12 juni 2002, 16:45
Groot aluminium koellichaam erop lijmen met warmtegeleidende lijm? alleen da staat nie zo mooi denk ik :razz:

aadplagiaat
12 juni 2002, 19:07
heheh waterkoeling... en als dat niet werkt kun je koffie zetten.

qwerty
16 juni 2002, 18:18
Eigenwijs als ik ben, ben ik inmiddels toch begonnen met de bouw van mijn top-behuizing.
Op dit moment alle plankies aan elkaar gelijmd, op maat gezaagd, uitgefreesd en al. ook al aluminium grille gemaakt voor voorkant, houd jullie op de hoogte

Robbert
16 juni 2002, 21:01
Ook foto's maken he!

qwerty
16 juni 2002, 22:37
SH#T, zal zo snel mogelijk beginnen met foto´s maken.
Vast enige info:
Electronica incl chassis geadopteerd van laney lc 15.
Bij de plaatselijke formido 18 mm MDF op maat laten zagen (doen ze daar erg nauwkeurig, en snel en goedkoop)
Alles haaks en waterpas aan elkaar geschroefd met spaanplaatschroeven (eerst voorboren!!!).
vervolgens uit elkaar geschroefd en weer gemonteerd met poly-urethaanlijm.
Schroefgaten dichtgeplamuurd met 2 comp. plamuur.
op dit punt ben ik nu, binnenkort verder met schuren en lakken. (mooier dan tolex, kijk naar fender cust.shop)
binnenkort meer

Robbert
16 juni 2002, 22:43
Aha.. dus zonder tolex. Zo eentje wil ik straks ook gaan maken voor mijn JTM45. Ik kwam op het idee via Jenkins http://www.jenkinssoundshop.com . Het ziet er wel kicke uit.

/Edit: Link fiksen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert op 2002-06-16 22:43 ]</font>

Phizer
16 juni 2002, 22:43
ben benieuwd

qwerty
17 juni 2002, 20:12
we zijn vandaag weer bezig geweest (vrije dag...)
Alles is nu afgeplamuurd en geschuurd, alle harware eens proefgemonteerd (looks goooooooooooooood....), de aluminium grille voorzien van 39 gaten, etc etc.
Ook busje verf gehaald, roodbruine lak.
Nu is het even wachten geblazen op wat beschikbare vrije uurtjes om de laatste dingetjes af te werken, nog even een grilletje maken voor de achterkant.
Daarna: Lakken!!!!!!!!
ik houd jullie op de hoogte

Phyrexian
14 september 2004, 10:23
Ondertussen al foto's gemaakt van deze custom-shop-mod-LC15?

PeeVee
24 september 2004, 10:04
Hoi, ik heb een laney LC15 combo, met 3x12ax7 en 2x el84. Deze versteker zit niet zo slim in elkaar omdat alle warmte die deze buizen ontwikkelen rechtstreeks het chassis instroomt (buizen hangend gemonteerd)
Er bestaan misschien wel HONDERD amps die zo gebouwd zijn. Ondanks dat de huidige printplaat troep en exotische crap parts niet zo goed tegen warmte kunnen zou e.e.a. voldoende koel (lauw-warm) moeten blijven. Een hoop moeite voor een matig klinkende amp die er niet beter op zal gaan klinken vrees ik.

Onderdelen kun je bestellen bij Tube Amp Doctor in Duitsland (www.tubeampdoctor.com); prima postorder service. Als je het tricky vindt om daar zelf te bestellen zou je ook eens bij Erik v.d. Haar kunnen vragen (www.haarguitars.nl)