PDA

View Full Version : nieuwe pedalen gekocht van Electro Harmonix



marc_o
20 december 2004, 13:03
Nou, afgelopen zaterdag weer lekker gewinkeld.

Uitslag na de pinmachineactie:
Electro Harmonix White Finger compressor
Electro Harmonix Small Clone Chorus.

Ik heb iets met EH pedalen, ze zijn tof om te zien en niet al te ""netjes""
Uiteraard zijn er veel beter afstelbare chorussen op de markt, maar die veranderen mijn geluid in een 80's popband meets jammerlijke coverband soundje. ik hou er niet van, maar deze small Clone heeft iets magisch waardoor je zelfs een eindje op weg bent naar een soort van SRV geluid, wanneer je 'm gebruikt met een lichte overdrive.

De White Ffinger is redelijk uitgebreid en groot pedaal met zowel een led als lamp compressie, squash mode, pre gain post gain intensity en compression. Dit is de iets uitgeklede versie van de Black Finger die in tegenstelling tot de mijne 2 buizen heeft (en een ander prijskaartje).
Er zitten wel aardig wat geluiden in en nog even wat experimenteren en dan zal er zeker wat moois uitkomen. Je kunt er een enorme boost mee maken en ook een mooie sustain op je cleansound. Nadeel is wel dat ie alleen werkt op de 40 volt (!) adaptor die erbij zit. Ook kut zijn natuurlijk die plugjes van de EH voeding.

Wie er een daisychain heeft met EH plugjes, of weet waar ze te koop zijn, please PM me, wordt zeer op prijs gesteld. :)

Affijn, ik ga maar weer wat aanklooien.

Antal
20 december 2004, 13:06
Nou, afgelopen zaterdag weer lekker gewinkeld

Wat heb je gekocht dan :???:

marc_o
20 december 2004, 13:12
aangepast, nu kun je het lezen...

dejohan
20 december 2004, 14:53
Je commerntaar over de Small Clone kan ik alleen maar bijtreden. De andere ken ik ni.

Ik ken niks van compressors, dus wou ik je vragen of je me er wat over kan vertellen? Wat bedoel je met dat je er veel geluiden uit kan krijgen? Een compressor kan toch alleen je geluid compressen (volumepieken afzwakken of versterken)? Ik begrijp nie goed hoe zoiets een major invloed kan hebben op je geluid, tenzij om gitaar dynamische te laten klinken (harde picks worden nog harder) of lange sustain te krijgen. Zijn er trouwens veel gitaristen die een compressor gebruiken voor wat hij oorspronkelijk bedoeld is, namelijk om geluidspieken af te zwakken ipv te versterken?

marc_o
20 december 2004, 16:21
Je kunt wel degelijk verschillende geluiden uit een compressor krijgen, okee, geen modulaties uiteraad, maar van heel groots tot heel beknepen en alles daartussen.

jaywalker
20 december 2004, 17:00
nu doe je zeker ook wel je wh-10 weg :wink: ?













zo ja, ik kan je vast wel een interessant bod geven. :)

BramVersteeg
20 december 2004, 17:33
Kijk, nog een liefhebber van EHX! Prachtige pedalen vind ik het. Bijna alle pedalen van EHX die ik tot nu to gehoord heb zou ik zo willen hebben (en dat heeft weinig met een drang tot alles kopen wat je tegenkomt te maken!). Hoe zit het eigenlijk met die compressor van Ra-Jazz? Ik dacht dat je er een in bestelling had genomen?
Cheers, Bram

jaywalker
21 december 2004, 09:20
Electroharmonix pedalen zijn idd gewoon erg koel. Die tubezipper van mij heeft gewoon een uniek uitstraling. Ik vind hem heel erg vet voor op een orgel, electro harmonix heeft gewoon een bepaalde range waarin een effect bruikbaar en subtiel is, maar zodra je de knop verdraait kan ie nog veel extremer. Dit vind ik echt super aan ehx.

marc_o
21 december 2004, 10:35
Kijk, nog een liefhebber van EHX! Prachtige pedalen vind ik het. Bijna alle pedalen van EHX die ik tot nu to gehoord heb zou ik zo willen hebben (en dat heeft weinig met een drang tot alles kopen wat je tegenkomt te maken!). Hoe zit het eigenlijk met die compressor van Ra-Jazz? Ik dacht dat je er een in bestelling had genomen?
Cheers, Bram

Ik heb dat zeer serieus overwogen, maar nadat ik deze had geprobeerd, en ik dus bijna 2 White Fingers kan kopen i.p.v. 1 compressor van Radziez,(hoe mooi ik die ook vond, deze klinkt echt wel net zo goed.) Heb ik dus besloten hiervoor te gaan.
Nu wil ik nog een delay en dan ben ik NOG meer het mannetje!

Mensen die nog een vette Fuzz willen hebben, GA DIE DOUBLE MUFF PROBEREN!!!!!!
Echt hoor, voor een paar tientjes een retevette Fuzz, 2 traps en als ik zo eens goed had geluisterd op de pedalendag.....hoeft nergens voor onder te doen, zeker niet de hele dure jongens.....probeer dat ding.

BramVersteeg
21 december 2004, 14:48
Ik heb van LucLuc een prachtige T-rex Replica kunnen scoren voor een nette prijs, en ben er erg tevreden over. Ze zijn zeker niet goedkoop maar als je veel waarde hecht aan een goede delay (met tapfunctie die ook via midi aanstuurbaar is) is ie het dubbel en dwars waard hoor.

Nifter
21 december 2004, 15:17
EHX heeft gewoon stijl.

Ik ben geen toon-purist, maar bij een Small-clone hoor ik duidelijk een "swoosh" als hij uit staat, en een niet-ingeschakelde Big Muff maakt je geluid een stuk dikker. Niet echt aan te raden om te gebruiken zonder TB of een loopertje.

Je hoort vaak dat ze na november 2002 (ofzo) allemaal true-bypassed zijn, maar dat is volgens mij onzin. Weet iemand daar het fijne van?

marc_o
21 december 2004, 15:39
nu doe je zeker ook wel je wh-10 weg :wink: ?













zo ja, ik kan je vast wel een interessant bod geven. :)


haha, ik dacht laatst dat ik er eentje zag, en had 'm bijna laten wegleggen, maar het bleek een WF-10.

Wat is jouw goede bod dan? Ik zag er eentje op Ebay voor 300 dollar.
Niet dat ie het waard is, maar toch ben ik benieuwd. :)

jaywalker
21 december 2004, 18:40
nou zeker geen 300:o dollar

Tegen de 100 eurie dacht ik aan
:-D

robzilla
21 december 2004, 23:03
Ik heb van LucLuc een prachtige T-rex Replica kunnen scoren voor een nette prijs, en ben er erg tevreden over. Ze zijn zeker niet goedkoop maar als je veel waarde hecht aan een goede delay (met tapfunctie die ook via midi aanstuurbaar is) is ie het dubbel en dwars waard hoor.

oei.. netjes!

PICS! CLIPS! the usual! :D

marc_o
22 december 2004, 09:26
nou zeker geen 300:o dollar

Tegen de 100 eurie dacht ik aan
:-D

Je zei toch goed bod? Haha, nee hoor, ik heb geen behoefte om dat ding weg te doen, en ook niet voor €200 of € 300, en dat issie helemaal niet waard, maar hij is nu eenmaal van mij en ik heb 'm nu al zo lang.
Ik beloof je dat wanneer ik er eentje zie, ik je een seintje geef.
Ik ken 3 mensen met zo'n HW-10 en niemand wil 'm wegdoen.

Weer ontopic:

EH heeft ook een 16 second delay, met tevens een 4(!) minuten loop-opname....zal wel wat kosten, maar ben benieuwd.

BramVersteeg
22 december 2004, 14:20
Ik heb van LucLuc een prachtige T-rex Replica kunnen scoren voor een nette prijs, en ben er erg tevreden over. Ze zijn zeker niet goedkoop maar als je veel waarde hecht aan een goede delay (met tapfunctie die ook via midi aanstuurbaar is) is ie het dubbel en dwars waard hoor.

oei.. netjes!

PICS! CLIPS! the usual! :D

Tsja, er is nog wat meer in bestelling (lovetone Wobulator en Teese RMC2). Zodra het allemaal een beetje compleet is en m'n pedalenbak is af zal ik eens wat clips en pics maken :wink: .

IndiepoprockJesse
22 december 2004, 15:08
woehoe ehx rocks!!

overigens gaat die 16 second delay echt iets van 600 euro kosten en wordt maar in gelimiteerde oplage verkocht..

Jesse//

Mitch
22 december 2004, 15:18
Nou, op HCEF heb ik tot nu toe alleen maar teleurgestelde klanten gehoord over de 16s delay. Matige geluidskwaliteit en geen fijne loopmogelijkheid.

jaywalker
22 december 2004, 15:50
nou zeker geen 300:o dollar

Tegen de 100 eurie dacht ik aan
:-D

Je zei toch goed bod? Haha, nee hoor, ik heb geen behoefte om dat ding weg te doen, en ook niet voor €200 of € 300, en dat issie helemaal niet waard, maar hij is nu eenmaal van mij en ik heb 'm nu al zo lang.
Ik beloof je dat wanneer ik er eentje zie, ik je een seintje geef.
Ik ken 3 mensen met zo'n HW-10 en niemand wil 'm wegdoen.

Weer ontopic:

EH heeft ook een 16 second delay, met tevens een 4(!) minuten loop-opname....zal wel wat kosten, maar ben benieuwd.

dat is helemaal top! bedankt !

Ik geloof niet dat ze echt veel waard zijn, maar ze worden nou eenmaal niet meer gemaakt. Ik geloof dat ibanez wel met een reissue bezig.

Mitch
22 december 2004, 18:34
Iba heeft net de Weeping Demon uit ?
Maar ja, sinds bekend is dat John Frusciante er mee speelt....Ibanez heeft er nooit moeite mee gehad iets opnieuw uit te brengen als het aan een sucesvolle gitarist kan worden gekoppeld :-?

phx
22 december 2004, 19:42
The weeping demon looks kinda wicked don't you think :lol:

marc_o
23 december 2004, 21:43
nou zeker geen 300:o dollar

Tegen de 100 eurie dacht ik aan
:-D

Je zei toch goed bod? Haha, nee hoor, ik heb geen behoefte om dat ding weg te doen, en ook niet voor €200 of € 300, en dat issie helemaal niet waard, maar hij is nu eenmaal van mij en ik heb 'm nu al zo lang.
Ik beloof je dat wanneer ik er eentje zie, ik je een seintje geef.
Ik ken 3 mensen met zo'n HW-10 en niemand wil 'm wegdoen.

Weer ontopic:

EH heeft ook een 16 second delay, met tevens een 4(!) minuten loop-opname....zal wel wat kosten, maar ben benieuwd.

dat is helemaal top! bedankt !

Ik geloof niet dat ze echt veel waard zijn, maar ze worden nou eenmaal niet meer gemaakt. Ik geloof dat ibanez wel met een reissue bezig.

Er stond er laatst een op E-bay voor 300 dollar!

jaywalker
23 december 2004, 23:46
Ja dat is dus echt veels te veel geld :),

ik had hem een paar maanden terug bijna voor 50 eurie gekocht, had iemand anders hem voor 60 eurie van me weg gekaait :(

jaywalker
23 december 2004, 23:53
Ja dat is dus echt veels te veel geld :),

ik had hem een paar maanden terug bijna voor 50 eurie gekocht, had iemand anders hem voor 60 eurie van me weg gekaait :(

Robbert
24 december 2004, 00:03
Ja dat is dus echt veels te veel geld :),

ik had hem een paar maanden terug bijna voor 50 eurie gekocht, had iemand anders hem voor 60 eurie van me weg gekaait :(

Sorry!

:D


j/k :razz:

jaywalker
24 december 2004, 00:15
:evil:

marc_o
24 december 2004, 09:25
Die 16second delay kost dacht ik rond de € 450,- , dat is wel heel veel geld, dan haal ik net zo lief een Line 6 DL4. Al zien die er natuurlijk niet uit....maar het oor wil ook wat.

BramVersteeg
24 december 2004, 13:39
, ....maar het oor wil ook wat.

nee joh, het oog is belangrijker :wink:

marc_o
24 december 2004, 14:06
Dan moet ik een andere hobby zoeken.... :-?

BramVersteeg
24 december 2004, 14:25
Ach, bouw een rack. Hang er alleen maar equalizers in met ledjes, koop een furman met lampjes, racktuner en een paar knipperende FX, en je bent helemaal het mannetje :razz: