PDA

View Full Version : Nieuwe versterker, paar vraagjes.



Voidhead
20 december 2004, 12:41
test

Voidhead
20 december 2004, 12:41
jow,

heb een nieuwe versterker gekocht, mn eerste buizenamp :) het is een peavey classic 30 geworden.
anyway hij klinkt erg vet, maar ik had nog wel ff een paar vraagjes waar jullie me misschien wel kunnen helpen aangezien ik er niet zo heel veel verstand van heb.

1) Als ik de versterker uitzet hoor ik een redelijk harde plof naderhand, hoort dit zo?

2) Moet ik eerst mn volume etc... dichtdraaien voordat ik m uitzet?

3) Er zit een boost knop op, als ik deze indruk klinkt ie een stuk beter vind ik en gelijk ook harder, maar slijten de buizen sneller met deze ingedrukt of maakt dit niet zoveel verschil?

4) Toen ik hem toenstraks aanzette hoorde ik een soort zoem als ik de boost ingedrukt had die vrij hard werd, toen ik wat langer speelde ging dit weg. Is dit normaal of wat??

Alvast bedankt :)

RubenP
20 december 2004, 15:00
Hoi,
leuke versterker die Peavey classic.

Als je een stand-by schakelaar hebt moet je eerste deze uit zetten en even later de aan/uit.

Het high-gain kanaal zal iets sneller slijten dan het cleane maar dat scheelt niet heel veel.
De boost zal dus de buizen iets sneller verslijten, maar maak je nou geen zorgen.
Afhankelijk van het gebruik gewoon elke 1-3 jaar nieuwe buizen plaatsen en klaar. Zo duur is dat niet en je versterker klinkt weer als nieuw.


Ruben

Negative K3 fan
20 december 2004, 15:19
boost molt je buizen niet

ploppen kan best gebeuren

de zoem is alleen iets verontrustend....

verder gefeliciteerd met die amp!

koen_V
20 december 2004, 16:59
Ik was ook wat aan het kijken voor die peavey classic. Maar is die classic 30 niet echt super klein? Luid genoeg zal die wel gaan, maar je moet toch ook een beetje kast er rond hebben.

Metoshade
20 december 2004, 18:13
het is een 1x12 kastje, verder is de maat wel redelijk normaal voor een 1x12 geloof ik. Je hebt ook nog een 1x15" versterker in die lijn, de Delta Blues, die heeft inderdaad wel wat meer body :wink:

Voidhead
20 december 2004, 20:55
thanks voor de reacties:)

en over die zoem, de versterker zit nu niet in een geaard stopcontact :-? maar toch klinkt die zoem wat anders, meer een echte toon zeg maar. maar wat ik wel heb gemerkt is dat ie er alleen is als ik de boost in heb gedrukt, en dat ie naar verloop van tijd wegtrekt als ik wat langer heb gespeeld.

trouwens zo klein vind ik hem niet, normale 12" kast grooten et zo groot als een engl thunder bv. en hij is zeker niet klein vergeleken met mn oude crappy ibanez 15 watt oefenamp :cool:

Voidhead
21 december 2004, 20:20
^^



de zoem klinkt als een echte toon zeg maar, maar toch best wel zo hard dat het storend is. hij is er alleen als ik de boost in heb gedrukt, na ongeveer 5 minuten spelen (wat ik dan dus zonder de boost doe) is de 'zoem' weg. en kan ik de boost gewoon normaal gebruiken zonder zoem.


weet niemand misschien waar dit aan kan liggen??

Bins
21 december 2004, 20:29
laat je de amp wel eerst een paar minuutjes opwarmen voordat je gaat spelen?

Voidhead
24 december 2004, 18:11
laat je de amp wel eerst een paar minuutjes opwarmen voordat je gaat spelen?

jawel
vreemd zou het misschien aan de buizen kunnen liggen ofzo?