PDA

View Full Version : lexicon MPX-1 of MPX G2 ??



niels5150
20 december 2004, 12:14
Hee Gasten,

Ik heb al sinds lange tijd een Rocktron replifex in de loop van mijn Bogner shiva, maar ben toch niet zo tevreden over het geluid.
Als ik van het ene programma naar het andere switch neemt hij soms instelling van de vorige mee zoals delaytijden en effectlevels. Ook vind ik de kwaliteit van met name de delay en reverb niet om over naar huis te schrijven. (mijn boss dd-3 klinkt al beter! ).
Nu wil ik toch het liefst een effectapparaat met een analog dry path, en ik weet dat de lexicon MPX G2 dat heeft. Heeft MPX-1 dat ook? Kan het niet vinden op de lexicon site.
Wie heeft er verder ervaring met de G2? En wat is een goede 2dehandsprijs ervoor? Alvast bedankt jongens, en een fijne kerst!!! Gr niels

kokeleko
20 december 2004, 12:43
Ik weet nog dat jij de G2 tot aan de grond afbrandde, omdat er een preset-gap inzit.
Wat doet je nu ineens besluiten om de G2 wel te willen, just nieuwsgierig.

En idd de G2 heeft een analoog dry path, wat erin komt gaat er ook weer uit.

niels5150
20 december 2004, 14:09
ja, klopt, ik was nogal sceptisch tov de G2, maar de kwaliteit van de effecten en de specs liegen er niet om! Ook denk ik dat je niet zo'n last van die verstraging hebt zolang je geen 100% wet effects gebruikt. Ik neem aan dat je droge onbewerkte signaal gewoon door blijft klinken...
Hoe zit het met de programeerbaarheid? en wat is een oke 2dehandsprijs voor de g2, of de G2 met R1...

niels5150
20 december 2004, 14:26
heeft die mpx-1 een analoge signaalweg voor het onbewerkte geluid? volgens mij niet he...

kokeleko
20 december 2004, 14:40
ja, klopt, ik was nogal sceptisch tov de G2, maar de kwaliteit van de effecten en de specs liegen er niet om! Ook denk ik dat je niet zo'n last van die verstraging hebt zolang je geen 100% wet effects gebruikt. Ik neem aan dat je droge onbewerkte signaal gewoon door blijft klinken...
Hoe zit het met de programeerbaarheid? en wat is een oke 2dehandsprijs voor de g2, of de G2 met R1...

Idd je droge signaal wordt sowieso niet onderbroken, reverb klinkt wel door in Global mode, delays niet!!

Tja programeerbarheid , de ene vind het een nachtmerrie en de andere(ik dus) loopt er mee weg.
Kwestie van geduld en beetje logisch nadenken, :D
Maar er zijn best wel een aantal tevreden G2 gebruikers.

Als je het analoog dry path wilt gebruiken , maak je van je series loop een parallelle, dus je fx moeten dan wel 100% wet.

vinni
20 december 2004, 16:44
Eh....wat betreft die MPX-1

Vergeet dat ding alsjeblieft!
Ik heb heel veel apparatuur gehad....heel veel FX-rackprocs en midi-gevallen. Nog nooit ben ik een apparaat tegen gekomen dat zo'n slechte onbegrijpelijke userinterface had. Heb het ook direct weer weggedaan.
De G-major draaide dezelfde middag nog, en het geluid is ook beter.

Groet,
Vinni

kokeleko
20 december 2004, 17:14
Eh....wat betreft die MPX-1

Vergeet dat ding alsjeblieft!
Ik heb heel veel apparatuur gehad....heel veel FX-rackprocs en midi-gevallen. Nog nooit ben ik een apparaat tegen gekomen dat zo'n slechte onbegrijpelijke userinterface had. Heb het ook direct weer weggedaan.
De G-major draaide dezelfde middag nog, en het geluid is ook beter.

Groet,
Vinni


Gaan we weer , bezint eer ge begint.

.ChiefRebelAngel.
20 december 2004, 17:26
als de replifex-spillover afstaat ben je van dat probleempje verlost trouwens...

kokeleko
20 december 2004, 17:52
als de replifex-spillover afstaat ben je van dat probleempje verlost trouwens...

Dan heb jij fx doos tenminste door :D , en zo hoort het.

Dit is precies wat er altijd gaande is, men wil en koopt van alles, maar verdiepen in het reilen zeilen van de machine willen ze dan niet,
en uit eindelijk ligt het altijd aan het apparaat.

Dan vraag ik mij dan altijd af wat de pro's met een lexicon .

In bijna (niet alle dus :lol: )elk pro rack zit wel een MPX-1 oid.

BeeJee
20 december 2004, 21:04
Ik heb zelf de MPX1, werkt naar alle tevredenheid.
Hij heeft idd geen analoog path, maar klinkt wel echt goed. Buiten enkele speciaal voor de gitarist erin gegooide eefecten zoals: pre-amp effecten (tubescreamer etc. trouwens helemaal niet geweldig in de G2 vind ik.) en enkele models zoals mxr phase 90 etc. is de G2 hetzelfde als de mpx1, alleen wel 2x zo duur 2e hands...
In de par. loop ben ik er zeer tevreden over. Effecten 100% wet en de loop-mix opendraaien tot je signaal 'nat' genoeg is. Ik gebruik alleen de delays en reverbs en heb in de par. loop niet merkbaar last van 'tone-suck'. Het geheel blijft ook lekker dynamisch. In tegenstelling tot de G-major bij mij.
Wat betreft het programmeren: als je een beetje op de hoogte bent van effecten, en je weet welke parameter wat doet, dan is het echt niet moelijk. Piece of cake zelfs. 3 knoppen indrukken en je zit midden in het effect dat je wilt aanpassen. Daarna drukken op 'store' en bevestigen en klaar is klara. Ik heb mijn sound soms weleens on-stage aangepast. Gaat echt wel zo goed als 'on the fly' .
Waar veel mensen denk ik de mist in gaan als ze beweren dat het ding onlogisch of onprogrammeerbaar is, is het feit dat je zowel de pijltjes < en > als de 'draaiknop' kunt selecteren om horizontaal en verticaal te scrollen.
Als je dat niet door hebt, dan lijkt het wellicht heel onlogisch. Weet je wel hoe dat werkt (1 druk op de knop om ze van functie te laten ruilen), dan is dat zelfs een hele handige feature.
Verder is de midi-functionaliteit ook niks ingewikkelder dan bij andere merken.
Anyway:
Ieder zijn eigen smaak. Dat zal gelukkig altijd zo blijven.
Succes met je keuze!

Gr.
BeeJee

Jimi Hendrix
20 december 2004, 21:16
Eh....wat betreft die MPX-1

Vergeet dat ding alsjeblieft!
Ik heb heel veel apparatuur gehad....heel veel FX-rackprocs en midi-gevallen. Nog nooit ben ik een apparaat tegen gekomen dat zo'n slechte onbegrijpelijke userinterface had. Heb het ook direct weer weggedaan.
De G-major draaide dezelfde middag nog, en het geluid is ook beter.

Groet,
Vinni

De userinterface is niet zo lastig als hij lijkt, wel even wennen.
Maar de effecten zijn zeker veel beter dan de gmajor, met name de galm.
De gmajor is een handig alles in één ding dat makkelijk te bedienen is, OK klinkt en veel extra's heeft. De mpx1 mikt duidelijk op een ander publiek (niet zozeer op gitaristen) en op hogere geluidskwaliteit en meer programmeerbaarheid.

niels5150
20 december 2004, 21:51
ben het helemaal met je eens dat je een apparaat eerst goed moet leren kennen voordat je iets over de kwaliteit en programeerbaarheid ervan kunt zeggen.
Bij de replifex en de G-major ben ik tot het uiterste gegaan. De g-major liet niets van mijn originele (bogner) tone heel, en de replifex is een stuk transparanter, maar loopt achter qua geluidskwaliteit.
Maar nu heeft nog niemand gezegd wat zo'n ding (MPX G2) nieuw kost, en wat hij 2dehands op moet brengen....

Chiel
20 december 2004, 23:31
Die G2 heb ik in het verleden dikwijls voorbij zien komen voor rond de 1000/1250 euro incl. bijhorend floorpedaal. Los heb ik de FX unit een 3 tal weken weg zien gaan voor 800 euro. Tja, of het veel geld is? Hij is vergelijkbaar met de G-Force en die verwisseld niet voor meer/minder van eigenaar.

Heb je overigens de G-Force overwogen?

vinni
21 december 2004, 01:07
Nou,

Eens even in de archieven gedoken....
Heb gehad....
Digitech 128, Digitech 256, Yamaha REV7, Yamaha D1500, Zoom 9120, Ensoniq DP/2, Lexicon LXP-15, Korg Polysix, Yamaha DX7, Korg M1, Korg 01/wPro, Korg Triton, Roland D50, Roland JD900, EMU Vintage Keys, Yamaha EX7, Yamaha Promix, Peavey P1600.....nou ja...afijn...je begrijpt het....

Alleen de MPX-1 kreeg ik niet onder de knie.

Dus alleen een waarschuwing dan.....
Echt simpel is-ie niet....

Groet,
Vinni

kokeleko
21 december 2004, 08:04
Nou,

Eens even in de archieven gedoken....
Heb gehad....
Digitech 128, Digitech 256, Yamaha REV7, Yamaha D1500, Zoom 9120, Ensoniq DP/2, Lexicon LXP-15, Korg Polysix, Yamaha DX7, Korg M1, Korg 01/wPro, Korg Triton, Roland D50, Roland JD900, EMU Vintage Keys, Yamaha EX7, Yamaha Promix, Peavey P1600.....nou ja...afijn...je begrijpt het....

Alleen de MPX-1 kreeg ik niet onder de knie.

Dus alleen een waarschuwing dan.....
Echt simpel is-ie niet....



Groet,
Vinni

Waar zou dat nou aan liggen denk je??
:D

niels5150
21 december 2004, 10:29
ik heb de g-force overwogen, en uitgebreid getest in mijn setup. Maar omdat hij heel het signaal door de A/D D/A convertors haalt krijgt je toch iets minder dynamiek, en verandert je tone te veel. Het leek meer gecompressed, en had een storend digitaal achtig top hoog. Ik heb binnen het routing menu ook geprobeerd een directe lijn naar de output te trekken, maar dit vond ik niet echt baten...
Anders zou ik hem in parralel mode moeten gaan gebruiken, maar dan zit ik met 2 andere kostenposten. Een lijnmixer en een aparte channelswitch.
Bij de MPX G2 kun je natuurlijk per preset kiezen of je vol (100%) effect wil of parralel. Ook vond ik effecten als phaser en chorus toch niet echt mooi achter de preamp, dus wat dat betreft is die lex een schot in de roos...
Ja, en laten we eerlijk zijn. De Delays en reverbs zijn gewoon een slag beter dan van de G-force... En die zal ik nog het meest gaan gebruikten.
Hoe zijn trouwens die pedaalimitaties? Zoals de univibe en phase 90...

kokeleko
21 december 2004, 12:40
Je kan niet en series en parallel(straight wire bypass) draaien met de G2 , tis of/of.
Ik heb de G2 in mijn parallele fxloop, reverb en delay op 100% wet, prima de luxe.

Ik vind de pedaal simulaties wel ok, Univibe , Wah, Flanger, Phaser zijn wat mij betreft ok, maar als je de echte ernaast legt, tja.
Maar ik kan er wel mee leven, en met een R1 of midi controller die CC's aankan kun je ze binnen een preset uit zetten.

Over de channel switch, moet je toch de R1 erbij , dat doe de G2 niet.

Ik heb em (G2/R1)nu bijna 4 jaar , en hij gaat voorlopig nog lang niet de deur uit.

morris
21 december 2004, 21:38
Nou,

Eens even in de archieven gedoken....
Heb gehad....
Digitech 128, Digitech 256, Yamaha REV7, Yamaha D1500, Zoom 9120, Ensoniq DP/2, Lexicon LXP-15, Korg Polysix, Yamaha DX7, Korg M1, Korg 01/wPro, Korg Triton, Roland D50, Roland JD900, EMU Vintage Keys, Yamaha EX7, Yamaha Promix, Peavey P1600.....nou ja...afijn...je begrijpt het....

Alleen de MPX-1 kreeg ik niet onder de knie.

Dus alleen een waarschuwing dan.....
Echt simpel is-ie niet....

Groet,
Vinni

je moet het zo zien; wiskunde is ook niet voor iedereen weggelegd :razz:

De G2 heeft niet de meest makkelijke interface, daar ben ik het wel mee eens, maar het nou ook weer niet ondoenlijk!
Qua geluidskwaliteit is het op de delays en de reverb na gewoon minder. De stompbox fx hadden ze er wat mij betreft uit mogen laten, want dat klonk nergens naar, en de modulatie effecten zijn matig. Maarrrr reverbs en delays zijn wel erg mooi. Als je een all in one oplossing zoekt is 'ie niet eens zo slecht nog niet. Het was gewoon niet mijn ding.

0,02
M.

vinni
22 december 2004, 00:08
Wiskunde?
Hee ik ben gitarist hoor ! :-D
Nou ja.....amateurtje dan.....
Maar toch.....in mijn dromen heb ik al 100X Ahoi platgespeeld.
Om over die groupies maar te zwijgen :-D :-D :-D

Maar terug naar het onderwerp....
Vriend van mij gebruikt de G2 en zweert daarbij. Klinkt ook bijzonder goed. Als je d'r eentje tweedehands op de kop kan tikken en hij bevalt toch niet, kan je'm weer doorverkopen zonder al te groot financieel risico.

Heb zelf de G-major....ach....zeker niet slecht.....
Maar om daar nou ook weer een "beter" apparaat voor aan te schaffen.
Ken mezelf echter een beetje....ik stop pas als ik de top heb.
(da's voor mij de Eventide Eclipse.....althans....voor nu)
Zeg altijd maar zo...."Aan mn apparatuur zal het niet liggen!"
Wordt van dat GAS wel een beetje moe...... :-?
Mijn vriendin ook.... :)

kokeleko
22 december 2004, 10:09
Wiskunde?
Hee ik ben gitarist hoor ! :-D
Nou ja.....amateurtje dan.....
Maar toch.....in mijn dromen heb ik al 100X Ahoi platgespeeld.
Om over die groupies maar te zwijgen :-D :-D :-D

Maar terug naar het onderwerp....
Vriend van mij gebruikt de G2 en zweert daarbij. Klinkt ook bijzonder goed. Als je d'r eentje tweedehands op de kop kan tikken en hij bevalt toch niet, kan je'm weer doorverkopen zonder al te groot financieel risico.

Heb zelf de G-major....ach....zeker niet slecht.....
Maar om daar nou ook weer een "beter" apparaat voor aan te schaffen.
Ken mezelf echter een beetje....ik stop pas als ik de top heb.
(da's voor mij de Eventide Eclipse.....althans....voor nu)
Zeg altijd maar zo...."Aan mn apparatuur zal het niet liggen!"
Wordt van dat GAS wel een beetje moe...... :-?
Mijn vriendin ook.... :)


Hoe weet jij nou dat die Eclipse de top is, omdat ie vaak wordt genoemd op HRI???

LordRiffenstein
22 december 2004, 10:26
Hoe weet jij nou dat die Eclipse de top is, omdat ie vaak wordt genoemd op HRI???

Wat heb jij tegen HRI? Aan je reacties hier te lezen, denk ik dat je voornamelijk de posts van Ou leest :razz: Zoals op elk forum heb je daar ook meelopers maar ik denk dat he gemiddelde HRI-lid toch wat beter op de hoogte is dan op andere forums.

kokeleko
22 december 2004, 12:13
Hoe weet jij nou dat die Eclipse de top is, omdat ie vaak wordt genoemd op HRI???

Wat heb jij tegen HRI? Aan je reacties hier te lezen, denk ik dat je voornamelijk de posts van Ou leest :razz: Zoals op elk forum heb je daar ook meelopers maar ik denk dat he gemiddelde HRI-lid toch wat beter op de hoogte is dan op andere forums.

Niks tegen HRI, tis ook niet aan jou gericht toch Yourie Ou :D

Chiel
22 december 2004, 17:53
Wordt van dat GAS wel een beetje moe...... :-?
Mijn vriendin ook.... :)

Kan ik mezelf goed voorstellen. Ik hou het niet eens meer bij! :-?

vinni
22 december 2004, 20:26
Nou da's net zoiets als een Mercedes SLK.
Ik heb er nooit in gereden.....maar zeker weten dat-ie top is!

En meelopers....tja misschien wil ik best wel meelopen als Eclipse eigenaar!....

Effe aux serieux.....
Als je naar de specs kijkt en de ervaringen van een groot aantal gitaristen dan is dit op het gebied van de multi-FX voor de gitarist toch wel een topproduct. Natuurlijk ga ik'm zelf proberen voordat ik'm aanschaf. En Eventide....kom op zeg.....
Ok ok ....overkill....tja....nou én?

Ik heb ook gewerkt met een hele rits ander apparaten. Ik wil het maximum haalbare, de beste kwaliteit. Betekent voor mij overigens weer niet dat ik b.v. Eur 6000 aan een gitaar uitgeef. Heb er "maar" twee. Niet de allerduurste. Gewoon perfect voor mij.

BramVersteeg
22 december 2004, 23:58
Daar zou ik toch mee uitkijken, die reacties van anderen. Zo dacht ik ook dat de G-Force helemaal geweldig zou zijn. Het is ook een goed ding maar ik loop tegen exact dezelfe dingen aan als Niels5150, terwijl ik dacht dat ie het helemaal zou zijn. Ga er dus nooit vanuit dat iets wat je koopt (ook al krijgt het nog zulke goede recenties) ook precies jouw ding zal zijn(als je het niet eerst kan testen).

wimmeltje
23 december 2004, 08:13
ja, klopt, ik was nogal sceptisch tov de G2, maar de kwaliteit van de effecten en de specs liegen er niet om! Ook denk ik dat je niet zo'n last van die verstraging hebt zolang je geen 100% wet effects gebruikt. Ik neem aan dat je droge onbewerkte signaal gewoon door blijft klinken...
Hoe zit het met de programeerbaarheid? en wat is een oke 2dehandsprijs voor de g2, of de G2 met R1...

Idd je droge signaal wordt sowieso niet onderbroken, reverb klinkt wel door in Global mode, delays niet!!

Tja programeerbarheid , de ene vind het een nachtmerrie en de andere(ik dus) loopt er mee weg.
Kwestie van geduld en beetje logisch nadenken, :D
Maar er zijn best wel een aantal tevreden G2 gebruikers.

Als je het analoog dry path wilt gebruiken , maak je van je series loop een parallelle, dus je fx moeten dan wel 100% wet.

Ben er ff uit geweest maar je kan dit toch oplossen met een line mixer.

Ko help me even. Is dit niet een reden waarom jij de linemixer had toegevoegd aan je setup?

wimmeltje
23 december 2004, 08:13
ja, klopt, ik was nogal sceptisch tov de G2, maar de kwaliteit van de effecten en de specs liegen er niet om! Ook denk ik dat je niet zo'n last van die verstraging hebt zolang je geen 100% wet effects gebruikt. Ik neem aan dat je droge onbewerkte signaal gewoon door blijft klinken...
Hoe zit het met de programeerbaarheid? en wat is een oke 2dehandsprijs voor de g2, of de G2 met R1...

Idd je droge signaal wordt sowieso niet onderbroken, reverb klinkt wel door in Global mode, delays niet!!

Tja programeerbarheid , de ene vind het een nachtmerrie en de andere(ik dus) loopt er mee weg.
Kwestie van geduld en beetje logisch nadenken, :D
Maar er zijn best wel een aantal tevreden G2 gebruikers.

Als je het analoog dry path wilt gebruiken , maak je van je series loop een parallelle, dus je fx moeten dan wel 100% wet.

Ben er ff uit geweest maar je kan dit toch oplossen met een line mixer.

Ko help me even. Is dit niet een reden waarom jij de linemixer had toegevoegd aan je setup?

niels5150
23 december 2004, 10:48
Over de modulatie-effecten van de G2 zijn jullie geen van allen zo te spreken... Als ik het zo hoor is dus de MPX-1 plus linemixer ook een optie? Wat is een betaalbare en kwalitatief goede linemixer?

kokeleko
23 december 2004, 14:31
ja, klopt, ik was nogal sceptisch tov de G2, maar de kwaliteit van de effecten en de specs liegen er niet om! Ook denk ik dat je niet zo'n last van die verstraging hebt zolang je geen 100% wet effects gebruikt. Ik neem aan dat je droge onbewerkte signaal gewoon door blijft klinken...
Hoe zit het met de programeerbaarheid? en wat is een oke 2dehandsprijs voor de g2, of de G2 met R1...

Idd je droge signaal wordt sowieso niet onderbroken, reverb klinkt wel door in Global mode, delays niet!!

Tja programeerbarheid , de ene vind het een nachtmerrie en de andere(ik dus) loopt er mee weg.
Kwestie van geduld en beetje logisch nadenken, :D
Maar er zijn best wel een aantal tevreden G2 gebruikers.

Als je het analoog dry path wilt gebruiken , maak je van je series loop een parallelle, dus je fx moeten dan wel 100% wet.

Ben er ff uit geweest maar je kan dit toch oplossen met een line mixer.

Ko help me even. Is dit niet een reden waarom jij de linemixer had toegevoegd aan je setup?

Ik heb een line mixer om naast mijn postfx van de G2 ook nog mijn IPS-33B parallel te laten lopen.

skyth
24 december 2004, 13:43
Nog even over gebruiksvriendelijkheid... als je je echt niet kan vinden in de gebruiksinterface van de MPX1, kun je een programma kopen van SoundQuest. Het programma heet MidiQuest en met dat programma kun je patches maken op je pc en dan via midi zenden naar je unit... zou een stuk moeten schelen denk ik....