PDA

View Full Version : Gitaar stoort



Rense
19 december 2004, 22:23
Hoi,

ik heb een Musicman Axis Sport gitaar. Op zich natuurlijk prima, maar het feit wil dat de gitaar stoort als ik niet aan de snaren zit. Het zal dus wel iets met de aarde te maken hebben. Bovendien stoort hij harder als ik de tone- en volumeknop aanraak. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Met contactspray of zo?

Mvrgr Rense

SiNiSTRaL
19 december 2004, 22:24
klinkt als een aarding probleempje, probeer je zooi te shielden, pots met wat betere pots vervangen. betere pickups etc, probeer je versterker in een geaard stopcontact te pluggen

NRK
19 december 2004, 22:34
Als ie stoort als je aan je volumeknop zit, ligt het aan je potmeters in je gitaar. Moet je laten schoonmaken of vervangen. Op de meeste gitaren zitten goedkopere potmeters, kun je beter voor 'n tientje amerikaanse potmeters induwen, dan doen ze het perfect.

SiNiSTRaL
19 december 2004, 22:58
hoeft niet aan je potmeters te liggen, kan ook de aarding van de hele gitaar zijn, potmeter = geleidend (ligt er wel aan wat voorn knoppen je hebt)

Ome Henk
19 december 2004, 23:18
Is het altijd al zo geweest?

Gebruik iig een geaard stopcontact voor je amp.

Rense
20 december 2004, 11:49
Ik denk inderdaad zelf ook dat het aan de gehele aarding ligt. Ik weet niet goed hoe dit op te lossen is. Als ik de afdekplaat aan de achterkant verwijder, ziet alles er wel netjes en schoon uit. Overigens zijn de tone- en volumeknop inderdaad geleidend.

Rense
20 december 2004, 11:50
Ik denk inderdaad zelf ook dat het aan de gehele aarding ligt. Ik weet niet goed hoe dit op te lossen is. Als ik de afdekplaat aan de achterkant verwijder, ziet alles er wel netjes en schoon uit. Overigens zijn de tone- en volumeknop inderdaad geleidend. En een geaard stopcontact helpt overigens niet :cry:

marc_o
20 december 2004, 12:48
Is de batterij van het silent circuit niet op?
Zonder batterij speelt ie ook gewoon, alleen is ie dan wat storingsgevoeliger.

dejohan
20 december 2004, 13:31
Als een gitaar je stoort gooi ze dan toch weg.