PDA

View Full Version : eindelijk, m'n rack is klaar! foto toegevoegd..



Jimi Hendrix
19 december 2004, 21:15
Hierbij dan een fotootje van m'n rack.

http://www.jurgenburdorf.nl/images/rack1.jpg

Vrijdag heb ik de boel opgehaald bij Ernst en na een middagje programmeren is hij klaar voor gebruik.
Nog een paar puntjes in de mixer'bak' moeten worden aangepast, maar verder ben ik zeer onder de indruk van mogelijkheden + sounds.
Ik kan hem gebruiken voor akoestisch en elektrisch gitaar, in mono, stereo en w/d/w (dmv de micpreamp'truc') en met elke versterker die ik heb, ik ben een gelukkig mens!


Hieronder een close-up van de mixer:

http://www.jurgenburdorf.nl/images/mixer.jpg

... en van de achterkant:

http://www.jurgenburdorf.nl/images/achterkant.jpg

jw009
19 december 2004, 21:52
wooo !! :o echt heel vet!!
veel speel plezier ermee, dat gaat zeker weten lukken

srv-man
19 december 2004, 22:01
Zo zeg, dat ziet er zeker heel goed uit. Maar wat natuurlijk nog interessanter is, wat doet het allemaal? Volgens mij zie ik 2 apparaten van Ernst, misschien kun je de routing en functionaliteit nog wat nader toelichten.

Jimi Hendrix
19 december 2004, 22:32
wooo !! :o echt heel vet!!
veel speel plezier ermee, dat gaat zeker weten lukken

behalve dat het niet te tillen is ben ik daar ook zeker van!

Jimi Hendrix
19 december 2004, 22:36
Zo zeg, dat ziet er zeker heel goed uit. Maar wat natuurlijk nog interessanter is, wat doet het allemaal? Volgens mij zie ik 2 apparaten van Ernst, misschien kun je de routing en functionaliteit nog wat nader toelichten.

Het ene ding bovenin is een pedaaltjesswitcher, genaamd grasshopper.
De 2 eenheden unit is een gecombineerde lijnmixer en router, volgens dit schema:

http://www.jurgenburdorf.nl/images/schemabak.JPG

SL=serieële loop, PL=parallelle loop.
Als amp 1 gebruik ik nu elektrisch gitaar amp, als amp2 kanaal 2 van de channelstrip onderin voor akoestisch gitaar.
Op de stereo-outs kun je dmv powered speakers zowel de akoestische+evt. effecten fullrange weergeven als de effect returns van elektrisch, aangestuurd door de mic aangesloten op kanaal 1 van de channelstrip, dan heb je dus je akoestische stereo en elektrisch w/d/w.
In mono klinkt het trouwens ook al erg goed.

vinni
19 december 2004, 22:46
Die lijnmixer/router......
:o :o
IKKE OOK HEBBE!! :-D

Nee.....da's echt een veelzijdig apparaat dat ik goed zou kunnen gebruiken......volgens mij ook uniek in zijn soort.
Met een aantal losse apparaten zou me dit wel lukken .....maar alles in één.....

Enne de prijs?

Mag ook PM......

Groet,
Vinni

Jimi Hendrix
19 december 2004, 22:48
Die lijnmixer/router......
:o :o
IKKE OOK HEBBE!! :-D

Nee.....da's echt een veelzijdig apparaat dat ik goed zou kunnen gebruiken......volgens mij ook uniek in zijn soort.
Met een aantal losse apparaten zou me dit wel lukken .....maar alles in één.....

Enne de prijs?

Mag ook PM......

Groet,
Vinni

Tja, die lijnmixer/router heb ik uitgedacht en Ernst heeft hem gebouwd en de elektronica ontworpen nav wat telefoneren en bovenstaande tekening.
Ik heb er heel lang op moeten wachten, maar Ernst bouwt gewoon wat je wil....

LordRiffenstein
20 december 2004, 07:43
WOW ERG vette setup, cool!!!

Als ik het goed heb zit er het volgende in:

Korg Tuner
TC 1210
Yamaha SPX90
TC D-Two
LEx MPX1

Welke pedaaltjes heb je in je schuif zitten?

Jimi Hendrix
20 december 2004, 09:15
WOW ERG vette setup, cool!!!

Als ik het goed heb zit er het volgende in:

Korg Tuner
TC 1210
Yamaha SPX90
TC D-Two
LEx MPX1

Welke pedaaltjes heb je in je schuif zitten?

Pedaaltjes: smallstone, electric mistress, mini q-tron, wah (wah is gemodificeerd, aan/uit knop schakelt dmv midi CC zijn eigen loop aan of uit), carl martin compressor en carl martin tremolo.

BramVersteeg
20 december 2004, 12:25
Nice! Erg mooie en veelzijdige set heb je daar! :P
Als er weer eens een gearmeeting komt moet je ook maar komen :razz: .

morris
20 december 2004, 17:49
Mooie setup man! Daar is over nagedacht!
Zeg, heeft Ernst die VCA ook zelf ontworpen, of heeft hij het rocksonics principe gekopiëerd? En is die ook midi aan te sturen?

Ik zou alleen die TC 1210 eruit gooien als ik jou was, da's toch bagger man

:cool: :cool:

Morris

Jimi Hendrix
20 december 2004, 21:06
Mooie setup man! Daar is over nagedacht!
Zeg, heeft Ernst die VCA ook zelf ontworpen, of heeft hij het rocksonics principe gekopiëerd? En is die ook midi aan te sturen?

Ik zou alleen die TC 1210 eruit gooien als ik jou was, da's toch bagger man

:cool: :cool:

Morris

Bedankt voor het compliment.
Ik weet niet wat voor principe de VCA is. Hij zou via midi aan te sturen moeten zijn, maar er zit een bug in de firmware, dus voorlopig doe ik het met een stereojack naar expressiepedaal.

De 1210 heb ik er alleen inzitten omdat iemand uit Limburg te plagen, verder vind ik het een k*tding, hij zit verder ook niet aangesloten oid :roll: :razz:

morris
20 december 2004, 23:27
hij zit verder ook niet aangesloten oid :roll: :razz:

AUW... dat deed ff pijn.. :-D :-D

Nee, je hebt een erg mooi systeem. Erg "Carlton" :wink:
Je hebt niet zomaar wat FX units erin gemikt, maar het is een intelligente benadering van je routing, met name door de 2 kanaals channel strip.
Voeg je nog compressie toe in de preamp voordat je naar de effecten gaat?
Heb je geen problemen met overspraak/terugkoppeling op hogere volumes wanneer je de effecten een gemiked signaal geeft ?

Morris

Jimi Hendrix
21 december 2004, 13:49
Voeg je nog compressie toe in de preamp voordat je naar de effecten gaat?
Heb je geen problemen met overspraak/terugkoppeling op hogere volumes wanneer je de effecten een gemiked signaal geeft ?

Morris

Wat betreft compressie, ik moet dat nog uitproberen, ik kan me voorstellen een heel klein beetje om evt. peaks met clean soleren wat af te vlakken voordat het naar de delay gaat.
Ik moet de setup met powered speakers nog goed gaan uitproberen, alles hangt natuurlijk af van je volume tov de drummer (overspraak) en plaatsing van je speakers (feedback). In gecontroleerde omstandigheden (aka woonkamer :-D ) klinkt het iig erg fraai!

Chiel
21 december 2004, 16:37
Tjo! Kijk dat is nog eens een keer een setup! Bewijst maar weer eens dat het allemaal wat meer inhoud als een paar 19" apparaatjes aan elkaar knopen. Jemig, wat een mogelijkheden :o . Vet man 8-) .

wimmeltje
23 december 2004, 10:09
Zo, Net rekje. Ziet er ook netjes uit.

doncker
24 december 2004, 16:42
toevallig ook foto's van de achterkant , ben ik oons eens benieuwd naar.


greets

Daniël_san
24 december 2004, 19:02
:o :o LIJPE TROEP MR. Hendriks!!!! :o :o

Jimi Hendrix
24 december 2004, 20:03
Bedankt voor de complimentjes.
Ik zal binnenkort nog wat fotoos posten (van de achterkant en front van de mixerunit bijvoorbeeld.)

Fijne kerst!

Jimi Hendrix
30 december 2004, 23:19
foto van mixer toegevoegd, zie begin van topic.

BramVersteeg
31 december 2004, 12:41
Nice, ziet er erg mooi uit. Ik heb me nog niet verdiept in gecompliceerde signalrouting dus helemaal duidelijk wat het allemaal kan en doet is het nog niet, maar ik begrijp dat ie verrekte veel kan :wink:

bluegate
31 december 2004, 13:03
Rack ziet er fantastisch uit.
Vooral de Ernst spullen, allemaal custom en gewoon uit NL.

Het is allemaal zeer professioneel, heb ook je website bekeken.

Jimi Hendrix
31 december 2004, 13:39
Vooral de Ernst spullen, allemaal custom en gewoon uit NL.


Dat vind ik nou ook echt te gek, je kunt gewoon bij hem langs en weer terug als het niet helemaal goed is etc.
Gisteren was ik er weer even, dan soldeert hij gewoon in die mixerbak wat draadjes om en voegt wat diodes toe en dan is het helemaal precies zoals je het wilt... grenzenloos respect heb ik voor mensen die kunnen maken wat anderen in hun hoofd hebben.

srv-man
31 december 2004, 18:01
Vooral de Ernst spullen, allemaal custom en gewoon uit NL.


Dat vind ik nou ook echt te gek, je kunt gewoon bij hem langs en weer terug als het niet helemaal goed is etc.
Gisteren was ik er weer even, dan soldeert hij gewoon in die mixerbak wat draadjes om en voegt wat diodes toe en dan is het helemaal precies zoals je het wilt... grenzenloos respect heb ik voor mensen die kunnen maken wat anderen in hun hoofd hebben.

Ja, die Ernst Fliek is te gek. Ziet er uit als een Hells Angel, maar supervriendelijk. Leuke anekdote: Een bevriende gitarist heeft mijn Ernst Rover overgenomen (dom van mij, nu eigenlijk spijt van, maar dit terzijde en ik mag er af en toe naar komen luisteren :D ). Enfin, op een bepaald moment gaf het apparaat de geest. Vriend langs bij Ernst, die schroeft hem open en zegt vervolgens direct: ok, ets met de VCA verkeerd gedaan, soldeerbout erbij en probleem opgelost. Vervolgens schroeft hij zijn eigen Rover ook direct open en past die ook aan. Die man valt echt in de categorie: wandelende soldeerbout met oren. En wat mij betreft ook een pluim voor zijn producten: schroef een Rover maar eens open en je ziet dat de nodige uren in het ontwerp/layout zijn gaan zitten. Echt petje af voor Ernst.

Jimi Hendrix
31 december 2004, 18:24
Vooral de Ernst spullen, allemaal custom en gewoon uit NL.


Dat vind ik nou ook echt te gek, je kunt gewoon bij hem langs en weer terug als het niet helemaal goed is etc.
Gisteren was ik er weer even, dan soldeert hij gewoon in die mixerbak wat draadjes om en voegt wat diodes toe en dan is het helemaal precies zoals je het wilt... grenzenloos respect heb ik voor mensen die kunnen maken wat anderen in hun hoofd hebben.

Ja, die Ernst Fliek is te gek. Ziet er uit als een Hells Angel, maar supervriendelijk. Leuke anekdote: Een bevriende gitarist heeft mijn Ernst Rover overgenomen (dom van mij, nu eigenlijk spijt van, maar dit terzijde en ik mag er af en toe naar komen luisteren :D ). Enfin, op een bepaald moment gaf het apparaat de geest. Vriend langs bij Ernst, die schroeft hem open en zegt vervolgens direct: ok, ets met de VCA verkeerd gedaan, soldeerbout erbij en probleem opgelost. Vervolgens schroeft hij zijn eigen Rover ook direct open en past die ook aan. Die man valt echt in de categorie: wandelende soldeerbout met oren. En wat mij betreft ook een pluim voor zijn producten: schroef een Rover maar eens open en je ziet dat de nodige uren in het ontwerp/layout zijn gaan zitten. Echt petje af voor Ernst.

Yep, je zou het bijna jammer gaan vinden dat hij de zaken niet groter aan wil pakken, aan de andere kant, dan is dit soort service het eerste wat je gaat missen.

srv-man
31 december 2004, 18:35
Het probleem is dat hij de zaken niet groter kan aanpakken. Zo heb ik me laten vertellen dat hij de Rover niet meer seriematig bouwt, reden: de minimale bestelserie van de geëtste frontplaten kan hij niet financieren. Als ik me goed herinner zijn er ook in totaal niet meer dan 60 Rovers gemaakt. Kennelijk is de markt niet groot genoeg voor dit soort fraaie spullen.

Jimi Hendrix
31 december 2004, 18:39
Nou ja, als je de kans wilt wagen kom je natuurlijk als eerste uit op marketing etc. om je spullen iig (ook internationalere) naamsbekendheid etc te geven en daarvoor zul je een flink financieel risico moeten nemen.
Daar moet je maar net zin in hebben. De Nederlandse markt is te klein om 'vanzelf' een zakelijk balletje in deze business te laten rollen.

Naar hij me vertelde heeft hij nog wel een stuk of 15 navigators liggen en ook een stel grasshoppers (pedaaltjesswitchers).

marientje
1 januari 2005, 17:43
gaaf rackje!! Ziet er goed vol uit! De vraag is alleen ofdat er ook goed geluid uit komt 8-) Maar dat zal wel, want het ziet er netjes uit! Veel plezier ermee!

groetjes MArina

Jimi Hendrix
1 januari 2005, 19:46
foto van de achterkant is ook toegevoegd.
Gelukkig nieuwjaar!

BramVersteeg
2 januari 2005, 20:04
De achterkant ziet er netjes uit. Alles mooi samengepakt.
Mijn complimenten aan Ernst!

doncker
3 januari 2005, 13:14
Jimi,

Schitterend rack, spijtig dat die kerel zover weg woont, anders had ik ook wel is wat kennis willen gaan opdoen.

Tubefreak
4 januari 2005, 17:49
en Van Den Hul D-102 III kabels voor signaal.... hij is er als eerste mee begonnen.... super vet!!

Maarten

Jimi Hendrix
4 januari 2005, 22:00
en Van Den Hul D-102 III kabels voor signaal.... hij is er als eerste mee begonnen.... super vet!!

Maarten

wie, Ernst?

De vandenhul is gebruikt voor alles dat vóór de voorversterker komt (pedaaltjes) en voor de 'dry' uitgangen.
Heb trouwens meteen m'n speakercabs laten herdraden met + snoeren laten maken van VdH cs122 (uit m'n hoofd).
Voor overig signaal klotz lagrange.

wimmeltje
5 januari 2005, 08:22
heb je toevallig al een soundclip van je rek?? Ben erg benieuwd hoe die Rivera klinkt.

Jimi Hendrix
5 januari 2005, 09:12
heb je toevallig al een soundclip van je rek?? Ben erg benieuwd hoe die Rivera klinkt.

De enige opnames die ik ermee heb gemaakt heb ik gedaan met de rivera sedona.
Binnenkort staat er wel wat op het programma waarbij ik de rivera top (knucklehead reverb) wil gebruiken, zal tzt wel wat posten.

Tubefreak
7 januari 2005, 18:11
Ja Ernst is de eerste die ik ken die met Van Den Hul is begonnen voor gitaar. Dank zij hem ben ik er ook mee gestart. Super spul, maar ja... niet voor niets kiest Ernst daar voor.

Maarten

Jimi Hendrix
9 januari 2005, 10:53
Ja Ernst is de eerste die ik ken die met Van Den Hul is begonnen voor gitaar. Dank zij hem ben ik er ook mee gestart. Super spul, maar ja... niet voor niets kiest Ernst daar voor.

Maarten

Gaaf ook dat het Nederlands spul is... Soms lijken die kwaliteitsspullen/-oplossingen ver weg, ook door de Amerikaanse dominantie op die markt, blijkt dat we in Nederland nog aardig mee kunnen doen....

Jimi Hendrix
29 maart 2005, 16:07
Heb je geen problemen met overspraak/terugkoppeling op hogere volumes wanneer je de effecten een gemiked signaal geeft ?

Morris

Inmiddels heb ik de boel een aantal malen in w/d/w of w/d met de micpre aangesloten en het resultaat is werkelijk verbluffend! Ongelooflijk heldere effecten en je directe signaal wordt niet modderig van een delay of chorus.
Overspraak valt enorm mee, wel close miken en je versterker harder zetten dan de drummer, maar das logisch.
kortom: ik ben nog steeds een gelukkig mens.
Binnenkort zet ik voor een theaterding de gitaarspeaker+mic backstage en de twee powered monitors voor m'n neus (uiteraard ook mèt droog signaal), ben benieuwd....

Maiden Michiel
27 april 2005, 12:11
Vraagje: wat is de diepte van dit rack?

Jimi Hendrix
27 april 2005, 21:21
Vraagje: wat is de diepte van dit rack?

55 cm oid?

Maiden Michiel
28 april 2005, 08:09
Ok thanks!

Jimi Hendrix
29 april 2005, 14:32
Binnenkort komt er een nieuw pedaaltje bij:
Ernst Wiresurfer.

Ik was eigenlijk van plan bij vd haar eens rond te neuzen, maar Ernst is gewoon the man! Super clean boost pedaaltje met passieve eq, zeer mooi!

Jimi Hendrix
1 september 2005, 19:58
In actie afgelopen zaterdag:
eindelijk een keer rack mee met de feestband omdat ik niet de pa hoefde mee te zeulen:

http://www.jurgenburdorf.nl/images/rackinactie.jpg

Rectifier
1 september 2005, 20:13
Feestband???

Springen er aan't eind van de avond 2 blote danseressen uit die 2 congo's???

:dance: :dance:

Jimi Hendrix
1 september 2005, 20:15
Feestband???

Springen er aan't eind van de avond 2 blote danseressen uit die 2 congo's???

:dance: :dance:

congA's heten die dingen!!
je zult het zien op 10-12 of heb je geen percussionist bijgehuurd? hahaha

Rectifier
1 september 2005, 20:52
congA's heten die dingen!!
je zult het zien op 10-12 of heb je geen percussionist bijgehuurd? hahaha

Conga's uit Congo...

Een perillusionist erbij? Cool!! Hans Klok zeker :seriousf:

Rectifier
1 september 2005, 20:52
dubbel :oops:

Rectifier
1 september 2005, 20:53
dubbel :oops:

Rectifier
1 september 2005, 20:54
dubbel :oops:

Chiel
3 september 2005, 02:59
Bruut hoor! En oh wat is ie toch lief . . . little BagEnd :D .

srv-man
4 september 2005, 22:10
Ziet er goed uit! Maar om het af te maken zou je nog een pedalboardje in elkaar moeten laten timmeren... :wink:

Jimi Hendrix
5 september 2005, 09:59
Ziet er goed uit! Maar om het af te maken zou je nog een pedalboardje in elkaar moeten laten timmeren... :wink:

ja ik weet het, maar 9 van de tien keer heb ik bijv die FS5 niet nodig, of soms gebruik ik nog een wahwah ofzo... zolang ik de boel zelf op moet zetten (...) hou ik het denk ik zo, natuurlijk niet echt hufter- of roadieproof maar wel makkelijk.

wimmeltje
12 september 2005, 14:23
Jimi,

Kan je mij wat vertellen over de grashopper? Dat is toch het loop systeem van Ernst?

groetjes wim

Jimi Hendrix
13 september 2005, 00:04
Jimi,

Kan je mij wat vertellen over de grashopper? Dat is toch het loop systeem van Ernst?

groetjes wim

klopt.
zit bij mij boven in het rack.
wat wil je weten?
reageert op CC's en PC's, goed uitgedachte bediening, tierlantijnen als buffers etc niet standaard, relais.

wimmeltje
13 september 2005, 07:51
Jimi,

Kan je mij wat vertellen over de grashopper? Dat is toch het loop systeem van Ernst?

groetjes wim

klopt.
zit bij mij boven in het rack.
wat wil je weten?
reageert op CC's en PC's, goed uitgedachte bediening, tierlantijnen als buffers etc niet standaard, relais.

hoeveel loops, klikt hij met die relais schakeling? transparante klank? en richtprijs.

Jimi Hendrix
13 september 2005, 16:53
hoeveel loops, klikt hij met die relais schakeling? transparante klank? en richtprijs.

8 loops, klikje is hoorbaar (schijnt onoverkomelijk te zijn met relais??)
prijs weet ik niet voor de losse unit, ik heb een 'grote' factuur gehad voor het geheel. klank is goed! maar ik ben niet zo'n A/B'er dus ik heb geen idee over waar hij staat in vergelijking met andere units.

BeeJee
13 september 2005, 20:31
He Jimi,
Nu we het toch over de Grasshopper hebben:
Kun je er ook mee switchen? of zijn het echt puur audio-loops?

Wimmel,
Ik heb je ff een pm'tje gestuurd, weer nl. wat hij ongeveer moet kosten. Zit zelf ook na te denken over de Grasshopper.

vinni
13 september 2005, 20:34
Ehh Wimmeltje ????

Hoe zit dat nou?.....
Dacht toch echt dat je mn GRX-4 had gekocht........... :???:


Vinni

Jimi Hendrix
14 september 2005, 09:40
He Jimi,
Nu we het toch over de Grasshopper hebben:
Kun je er ook mee switchen? of zijn het echt puur audio-loops?


HeeBeeJee,
de grasshopper bevat 8 audio loops.
Wel is het zo dat de midi-chip die erin zit ook kan worden gebruikt om te switchen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Het is dus voor Ernst een kleine moeite om bijv 6 audioloops en 2 switchjacks te maken, elke unit wordt toch per klant in elkaar gezet meen ik... mail hem anders ff!

wimmeltje
14 september 2005, 09:58
Ehh Wimmeltje ????

Hoe zit dat nou?.....
Dacht toch echt dat je mn GRX-4 had gekocht........... :???:


Vinni

Heb ik ook. Maar kan nog interesse hebben in een grashopper :-D