PDA

View Full Version : davoli virus 380



bloempot
19 december 2004, 20:21
ik kan een davoli virus 380 kopen van iemand voor 150euro ,heeft iemand soms meer info over deze versterker en lijkt het een goeie deal?

Mr.Jay
20 december 2004, 16:32
ik kan een davoli virus 380 kopen van iemand voor 150euro ,heeft iemand soms meer info over deze versterker en lijkt het een goeie deal?

Je gaat toch geen virus kopen ?! :D
krijg er elke dag gratis.

JaY

hadv
20 december 2004, 22:15
ja, maar deze loopt op sterkstroom

bloempot
22 december 2004, 16:57
ik heb hem nu en ik moet zeggen dat het een heel chille versterker is beter dan verwacht :-D maar ik heb een paar vraagjes

1) er zit achteraan een line out ,kan ik hierop een cab op aansluiten?of is dat gewoon om naar een pa ofzo te gaan
2)je kan een footswitch aansluiten voor te wisselen van kanaal A naar B (logisch :razz: ) maar kan ik hier zomaar een footswitch op aansluiten van bv marshall, en dat het dan ook weldegelijk werkt?
3)ik heb 2 inputs low en high ,op de low input werkt alles normaal, maar op men high heb ik maar een heel zwak signaal,en moet ik hem echt ver opendraaien, warschijnlijk een los contact, kan ik dit makkelijk zelf doen ( ik heb al veel dingen gesoldeerd enzo) of liever een vakman laten doen?

wietse
22 december 2004, 18:35
line out is voor de PA een speaker zal er niet op werken.
als je mazzel hebt werkt een marshall footswitch , het principe is namelijk heel simpel hij werkt of hij werkt andersom dan verwacht.
high input is voor zoals de naam al zegt hoge input dus gitaren met een hoge output ,met actieve elementen EMG's bijv , de ene versterker is daar gevoeliger in dan de ander maar verklaart wel het drastisch verminderen in volume.
mischien heeft je gitaar wel te weinig power daarvoor.

Guinness
22 december 2004, 22:41
line out is voor de PA een speaker zal er niet op werken.
als je mazzel hebt werkt een marshall footswitch , het principe is namelijk heel simpel hij werkt of hij werkt andersom dan verwacht.
high input is voor zoals de naam al zegt hoge input dus gitaren met een hoge output ,met actieve elementen EMG's bijv , de ene versterker is daar gevoeliger in dan de ander maar verklaart wel het drastisch verminderen in volume.
mischien heeft je gitaar wel te weinig power daarvoor.

Volgens mij is het net andersom. High input (hoge gevoeligheid) voor zwakke elementen en low input (lage gevoeligheid) voor elementen sterkere elementen. Althans op mijn Marshall is het zo.

Guinness
22 december 2004, 22:42
:???:

Al
23 december 2004, 20:26
Volgens mij is het net andersom. High input .....

High/low aanduidingen werden niet consequent voor hetzelfde gebruikt. Het kon dus per merk verschillen. Zo hadden oude GEMversterkers ook high/low inputs maar dat had niks met gevoeligheid te maken. Het betekende bright en normal.

Al