PDA

View Full Version : Tubefactor probleem



Antal
19 december 2004, 20:09
Vanmiddag was ik met m'n bandje in de oefenruimte. Ik had hier m'n tubefactor aanstaan voor een lekkere overdrive. Het 1e nummer had ik een superlekker geluid met dit ding. Na het 1e was het ook gelijk afgelopen, want toen begon m'n TF kuren te vertonen.

Op willekeurige momenten storte m'n volume totaal in elkaar. Er bleef wel steeds geluid uitkomen, maar het was minder dan huiskamervolume zeg maar. En op willekeurige momenten was het geluid dan in 1 keer weer normaal. D'r viel niet mee te werken, dus ik heb de oefensessie maar afgemaakt met de DOD 250 die ik toevallig bij me had.

Nu is mijn vraag natuurlijk of 1 van de techneuten hier op dit forum weet waar het aan zou kunnen liggen. Ik snap dat dat niet zo maar te zeggen valt, maar misschien kan iemand me een beetje de goede richting op sturen door te zeggen waar ik naar moet kijken ofzo.

Het probleem ligt in ieder geval wel voor zeker aan de TF. Achteraf hoorde ik namelijk dat m'n broertje met diezelfde TF afgelopen week hetzelfde had. Met een andere gitaar, andere amp en andere kabels.

Verders heb ik de voeding al doorgemeten. Hier vond ik geen problemen. De ledjes bleven ook steeds branden als als m'n geluid wegvoel. Nou zegt dat laatste natuurlijk weinig, maar goed. Ik ga het nu eerst met een ander buisje proberen. Kijken of dat effect heeft.

BartL
20 december 2004, 00:27
Tering :-? Hoe lang geleden heb je dat ding van me gekocht?

Hopelijk is het idd dat buisje.

Antal
20 december 2004, 17:44
Heb even met een nieuw buisje geprobeerd te spelen. Het leek in orde, maar toch vertrouw ik hem nog niet.

Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Kan een buisje dit veroorzaken?

Jeroenvanhulsteijn
21 december 2004, 09:04
heb je het al bij HK gevraagd. Die zijn altijd erg rap met antwoorden en erg behulpzaam.

Mss moet je hem gewoon een keer stofzuigen.

Antal
21 december 2004, 15:20
heb je het al bij HK gevraagd. Die zijn altijd erg rap met antwoorden en erg behulpzaam.

Dat zou ik idd kunnen proberen. Heb ik nog niet gedaan.


Mss moet je hem gewoon een keer stofzuigen.

LOL :-D

Antal
10 januari 2005, 14:30
Ik had dus even een tijdje niet geoefend met m'n band. Ik had die TF thuis af en toe gebruikt met een ander buisje. Geen probleem meer gehad.

Gisteren in de oefenruimte, bij het 1e nummer gelijk al weer hetzelfde probleem. En als er iemand op de grond stampte veranderde het volume :-?

Iemand een idee? :-(

Robbert
10 januari 2005, 14:35
Ik heb wel een idee; Barend effe mailen, misschien dat ie nog een beetje vrije tijd heeft.. :D

Negative K3 fan
10 januari 2005, 14:36
ander buisje geprobeerd?

Diedo
10 januari 2005, 14:41
Je moet BartL gewoon op zn bek slaan omdat ie jou kapotte rotzooi heeft aangesmeerd :)

Antal
10 januari 2005, 14:48
Ik heb wel een idee; Barend effe mailen, misschien dat ie nog een beetje vrije tijd heeft.. :D

Dat kan ik altijd nog doen als ik er echt niet uitkom.

Antal
10 januari 2005, 14:48
ander buisje geprobeerd?

Ja, daar ligt het dus niet aan helaas.

BartL
10 januari 2005, 14:51
Je moet BartL gewoon op zn bek slaan omdat ie jou kapotte rotzooi heeft aangesmeerd :)
Soow...lekker is dat :???:

:wink:

Negative K3 fan
10 januari 2005, 14:56
buisvoetje?

Diedo
10 januari 2005, 16:33
Je moet BartL gewoon op zn bek slaan omdat ie jou kapotte rotzooi heeft aangesmeerd :)
Soow...lekker is dat :???:

:wink:
niet meer dan terecht :razz:

Antal
11 januari 2005, 21:20
Ik heb hem nu uit de behuizing gehaald en aangesloten op m'n versterker. Als ik gewoon aan het spelen ben dan wordt m'n geluid langzaam zachter. Dit gaat vloeiend, en dus niet in 1 keer. Net zo lang totdat het nauwlijks meer hoorbaar is. En als ik er dan een paar keer op tik ofzo, dan komt het weer terug.

Overigens blijft hij wel oversturen. Alleen het volume wordt minder. En hij doet dit op zowel factor 1 als 2.

Jeroenvanhulsteijn
11 januari 2005, 22:14
kun je geen schematic vragen bij hk? Ik heb hem van de Cream Machine toendertijds ook gekregen. Kan soms verhelderend zijn, een schema.

bluegate
11 januari 2005, 23:00
Ik denk niet dat je een schema nodig hebt.

Je zegt zelf dat als je stampt op de vloer of als je hem aantikt het geluid
weer terug komt.
Klinkt als een slechte verbinding.
Gewoon even alles opnieuw solderen, denk dat je probleem dan weg is.

Antal
12 januari 2005, 17:03
Ok, ik heb dus ondertussen een schema. En ik ben nu langzaam aan bezig om alle soldeerverbindingen systematisch na te lopen. Ik dacht eigenlijk al dat ik er was na er een aantal opnieuw gesoldeerd te hebben. Maar toen ik heb weer in de behuizing had gepropt was het probleem er gelijk weer.

Wel netjes van Hughes & Knetter dat ze me een schema opsturen trouwens.

Rutger
12 januari 2005, 18:15
Ja idd, k heb dat eens bij Dunlop geprobeerd maar no way dat ze mij een schemaatje gunden.

succes!

Antal
12 januari 2005, 19:16
Ja idd, k heb dat eens bij Dunlop geprobeerd maar no way dat ze mij een schemaatje gunden.

Dunlop heb ik ook eens gemaild. Moet nog steeds antwoord krijgen. :-?

Speeddemon
12 januari 2005, 20:27
Ok, ik heb dus ondertussen een schema. En ik ben nu langzaam aan bezig om alle soldeerverbindingen systematisch na te lopen. Ik dacht eigenlijk al dat ik er was na er een aantal opnieuw gesoldeerd te hebben. Maar toen ik heb weer in de behuizing had gepropt was het probleem er gelijk weer.

Wel netjes van Hughes & Knetter dat ze me een schema opsturen trouwens.stuur es door! :wink:

Kijken of OBarend-Wan Kenobi en Luke Hotwire-walker ook zelf tot een 'Okko' achtig iets kunnen komen.

Ik vind namelijk maar 1 'maar' aan de Tubefactor, en dat is, dat Factor 2 ZACHTER is dan Factor 1, zodra de gain hoger staat dan 12 uur.
En IMO is Factor 2 niet alleen een gain boost, maar ook volume boost.
Angus staat ook altijd harder dan Malcolm. :razz:

Rewind
12 januari 2005, 20:58
Daar is toch een mod voor? Die heb ik toen hier op het forum ergens in oktober volgens mij gelezen. Ik zoek 'm effe op

hier kan je het iig laten doen, ga ik ook doen als ik m'n eindelijk gekocht heb, maar waarschijnlijk wil je het liever zelf doen?
http://www.stompbox.de/mods_e.shtml

Jeroenvanhulsteijn
13 januari 2005, 10:34
coole mod! Mss kun je hem bij Okko laten modden, Antal. Kunnen ze gelijk kijken wat er aan mankeert. Is niet 1 van je potmeters rammelig?

Antal
13 januari 2005, 20:13
stuur es door! :wink:

Kijken of OBarend-Wan Kenobi en Luke Hotwire-walker ook zelf tot een 'Okko' achtig iets kunnen komen.

Ik vind namelijk maar 1 'maar' aan de Tubefactor, en dat is, dat Factor 2 ZACHTER is dan Factor 1, zodra de gain hoger staat dan 12 uur.
En IMO is Factor 2 niet alleen een gain boost, maar ook volume boost.
Angus staat ook altijd harder dan Malcolm. :razz:

No problem. Maar als jullie interessante verbeteringen bedenken dan wil ik ze uiteraard ook weten :wink:

Dirk_Hendrik
13 januari 2005, 20:30
Antal,

Bedankt voor het schema. Om nou meteen te kunnen vertellen waar je probleem zit.... nee. Sorry. Ik zou er zel waarschijnlijk meteen de scoop opzetten en lekker door het verhaal heenwandelen tot er iets voorbij komt dat echt niet klopt.

Lost daarvan........ oops! wat ben jij clonable :-D

Antal
13 januari 2005, 20:48
Ik had ook niet verwacht dat je gelijk m'n probleem aan kon wijzen hoor! Hoogstens dat je me misschien een klein beetje in de goede richting zou kunnen sturen.

En een scope bezit ik helaas niet, dus dat is voor mij niet echt een optie helaas.

jaywalker
30 maart 2005, 20:49
al op gelost????

heb nu precies hetzelfde probleem als jou