PDA

View Full Version : Modern klinkende wah



NeeraDJ
19 december 2004, 19:53
Alles goed?

NeeraDJ
19 december 2004, 19:53
Hails,

Mijn verjaardag komt eraan (a.s. dindag) en leek me wel een goed plan voor een wah te gaan.

Ik zoek dus een moderne wah met brede sweep, liefst zo transparant mogelijk, graag ook stevig en makkelijk in gebruik. Ik zat zelf aan de Morley Bad Horsie (wellicht II) of de Ibanez Weeping Demon WD-7 te denken. Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom

Thanks! 8-)

oddman
19 december 2004, 21:42
kan er helemaal naast zitten, maar die colorsounds hadden ook wel een grote sweep en klinken wel erg clean dacht ik zo ..

Speeddemon
19 december 2004, 22:18
ik kan je de Tech 21 Killer Wail ook aanraden.
heb 'm nu een maand ofzo. 3 modes, Deep, Extended en High.
High suckt, en dat gaf de bouwer zelf ook toe (email contact mee gehad).
Deep is clean erg lekker, mellow. Met distortion lijkt ie iets meer te doen.
Extended klinkt tegen het felle aan clean, maar is waanzinnig met distortion. Extended in clean is wel ideaal om door band mix te snijden.

Dastard
24 december 2004, 13:23
wat ik me afvroeg is, ik heb zo'n Jimi Hendrix Wah, maar met distortion vind ik hem nog weinig wah geven, zijn er ook wah's die zelfs met een zware distortion nog een wah kunnen geven ?

Dastard
24 december 2004, 13:24
damn, elke keer als ik post zegt ie dat ie de page niet kan vinden, wat dus resulteerd in dubbele posts.

BramVersteeg
24 december 2004, 13:34
Wat is je budget?
De Tech 21 Killer Wail van Speeddemon klonk op de pedalendag idd erg goed, zeker op distortion. Verder kun je eens naar de Teese WizardWah kijken. Die is speciaal gemaakt voor distortion.
Grz. Bram

prs
24 december 2004, 19:52
Of een Fulltone Clyde misschien?

beerection
25 december 2004, 10:33
Ik had een recensie gelezen over de weeping demon van ibanez.niet al te duur en goed voor moderne metal (en ook lowtuned) veel kleine handigheidjes zoalsde bekende ibanez "induw" knoppjes ,auto wah of manual en low high schakelaar...misschien het proberen waard.

jorrit
4 januari 2005, 14:54
na deze week ga ik hm testen en een wah kopen. ben zeer geinteresseerd in die wah. nog niemand die hm al geprobeerd heeft?

dejohan
4 januari 2005, 19:32
wat ik me afvroeg is, ik heb zo'n Jimi Hendrix Wah, maar met distortion vind ik hem nog weinig wah geven, zijn er ook wah's die zelfs met een zware distortion nog een wah kunnen geven ?

Ik denk dat dat eerder ligt aan de distortion ligt. Vele distortions cutten een hoop hoog en laag weg als ze aan staan.

Als je geen schrik hebt om te klooien aan je JH wah kan je de sweep daar wel van vergroten: onder het bewegende pedaal, onder waar je hiel staat, zit een rubberen kussentje. Als je dat afsnijdt is je sweep al wat groter. Vind je hierna dat hij te veel neer het lage gaat bij het naar achter kantelen, dan kan je je pedaal opendraaien en het tandwieltje 1 tandje in de juiste richting verzetten.

Diedo
5 januari 2005, 01:08
wat ik me afvroeg is, ik heb zo'n Jimi Hendrix Wah, maar met distortion vind ik hem nog weinig wah geven, zijn er ook wah's die zelfs met een zware distortion nog een wah kunnen geven ?

Ik denk dat dat eerder ligt aan de distortion ligt. Vele distortions cutten een hoop hoog en laag weg als ze aan staan.

Als je geen schrik hebt om te klooien aan je JH wah kan je de sweep daar wel van vergroten: onder het bewegende pedaal, onder waar je hiel staat, zit een rubberen kussentje. Als je dat afsnijdt is je sweep al wat groter. Vind je hierna dat hij te veel neer het lage gaat bij het naar achter kantelen, dan kan je je pedaal opendraaien en het tandwieltje 1 tandje in de juiste richting verzetten.
modden voor dummies :)

groovyB3
5 januari 2005, 01:14
wat ik me afvroeg is, ik heb zo'n Jimi Hendrix Wah, maar met distortion vind ik hem nog weinig wah geven, zijn er ook wah's die zelfs met een zware distortion nog een wah kunnen geven ?

Wat je kan proberen is je wah achter je distortion/overdrive zetten. Geeft wat meer wah effect. Vind het zelf ook fijner.