PDA

View Full Version : zekering kapot



Iron Maiden
19 december 2004, 19:35
Ik heb een probleempje, zaterdagavond het eerste "optreden"met onze band, houd mijn versterker er na 1 nummer mee op. Ik heb hem losgeschroefd, en zag dat er 3 zekeringen in zaten, die heb ik vervangen, maar als ik hem nou aanzet branden ze gelijk weer door. Weet iemand misschien waar het aan ligt?

John P
19 december 2004, 20:05
Duidelijk een kortsluiting ergens; ik zou ermee naar de versterkergoeroe gaan. Veel te gevaarlijk voor jezelf en de versterker om ermee te gaan experimenteren.

jensie
19 december 2004, 20:38
heb er zekeringen van dezelfde waarde in geplaatst?

Chris Wolstenholme
19 december 2004, 21:30
das ook dik but tijdens een optreden? wel op een of andere manier door kunnen spelen?

MazeMouse
20 december 2004, 12:08
das ook dik but tijdens een optreden? wel op een of andere manier door kunnen spelen?
gewoon linea-recta het mengpaneel in? :???:

Chris Wolstenholme
20 december 2004, 14:05
moet die er wel zijn, aangezien optreden tussen haakjes stond weet ik nie in hoeverre er allerlei PA aanwezig is

Iron Maiden
20 december 2004, 16:09
nee, we konden helaas niet meer doorspelen :( , vet klote het ging net zo goed. We hebben nog wel andere zekeringen erin gedaan (zwaardere) maar die klapten er gelijk uit.

iglo
20 december 2004, 17:56
nee, we konden helaas niet meer doorspelen :( , vet klote het ging net zo goed. We hebben nog wel andere zekeringen erin gedaan (zwaardere) maar die klapten er gelijk uit.

wat voor versterker??
toevallig een met een 115V/230V schakelmogelijkheid??
zo ja, grote kans dat de zekeringhouder verkeerd om zat/zit...

kijk even goed na!

Iron Maiden
22 december 2004, 12:26
Het is een ashdown five-fifteen 100w. Ik weet niet of er een schakeling in zit, maar ik denk dat er een draadje loszit ofzo.