Inloggen

View Full Version : [Shakeel & Bosch] Twilight_of_the_Frogs.mp3 [-PodXT-]



Bosch
19 december 2004, 09:39
Aloha,

Shakeel en ik hebben (for old time's sake) weer een Frogsong gerecord.

Save as:

Twilight_of_the_Frogs.mp3 (http://home.hetnet.nl/~centrifugal_frog/Twilight_of_the_Frogs.mp3)

Bosch: 0:00 – 0:47
Shakeel: 0:48 – 1:06
Bosch: 1:07 – 1:25
Shakeel 1:26 – 1:45
Bosch 1:46 – end

Mij sound is 100% Pod XT (Guitar Center Wierden en Gitaarnet bedankt!).

Rgrdz,

Shakeel & Bosch
http://www.thefrog.org/backgrounds/greedo2-800.jpg

JvD.
19 december 2004, 11:43
zo vet W E E R ! ! ! , en dan blijft mijn vraag, waarom verdienen jullie niet geld met gitaar spelen ?

vinnut erg modern klinken, heel stoer..

Roy K.
19 december 2004, 11:59
Bosch,

'k heb ook ff wat andere nummers van je geluisterd, dat klinkt allemaal aan de brute kant zeg... :cool:

Deze is dus opgenomen met de pod, misschien ligt het aan mij, maar je gitaarsound klinkt mij minder lekker in het gehoor dan op je andere nummers.


Niettemin, deze song (f)rockt zeer, heren! :zz: Well done!!


Ps. Toen ik je inzending voor de riffcontest hoorde vond ik dat direct de mooiste, maar ik had nooit gedacht dat je er mee zou winnen eerlijk gezegd (anderen hadden er nl. een hele productie van gemaakt en jij had in feite alleen een gitaarpartij over de backing)..

Swan
19 december 2004, 12:47
erg vet ! die backing is ook cool 8-)

schizo910
19 december 2004, 12:49
Vet hoor...

Toffe gozer
19 december 2004, 12:57
Klinkt weer fantastisch mannen , en ik vind de sound van Bosch zeker beter klinken met de pod , en het is elke keer weer overduidelijk wie van de twee heren met het innovatiefste gitaarspel komt , maar goed ,ik begin jullie jams al meer te waarderen :)

Luc-O
19 december 2004, 13:36
Bruut heavy en de backing is ook behoorlijk 'spacey'! Heerlijk agressief en overtuigend gespeeld, DIG IT!

VHsologitarist
19 december 2004, 16:01
Tja... heb ff gehoord.. Heb grote respect qua techniek... maar om heel eerlijk te zijn vind ik het melodieus echt waardeloos. Maar vind het knap bedacht lekker creatief enz. (soms krijg ik het gevoel hoe sneller hoe beter... ben gelukkig geen schredder en denk daar anders tegenaan) ..

En bosch.. wat vind jezelf van de PodXt?? Beter als dat wat je had?

groeties

Negative K3 fan
19 december 2004, 16:14
leuke samenwerking het standaard commentaar daarover is van toepassing

maar over de sound, ik vind bosch zn sound met podxt toch wat minder, eerder had hij (jij) altijd een extreem saturated super direct geluid van die rocktron of de 5150 vibe op je oudere opnames, de podxt klinkt wat meer organisch, iets te indirect voor je normale sound.

shakeels sound is altijd lekker, maar hij houdt altijd een soort vibe erin die ik wat minder vindt. Misschien wel door de gitaar, misschien wel door spel of opzettelijk het instellen.

mag ik vragen welke settings je hebt gebruikt bosch?

Stratman70
19 december 2004, 17:00
Ja, deze vind ik dan toch weer één van de betere jams. Ook mede door de backingtrack. Weer knap gedaan en het geluid van Bosch met de xt klinkt wel goed. Hebben jullie die backing ook zelf gemaakt?

Ik vind de thema-melodie juist wel gaaf. Zo ééntje die in je hoofd blijft zitten, dus in die zin ben ik het niet helemaal met Ferry eens.

Das Schaap
19 december 2004, 17:10
Het is wel een geinige backing, over de sound is al genoeg gezegd, maar jullie zitten soms toch echt wel ietsje te outside te kloten. :wink: Past niet echt in zo´n Depeche Mode-ish backing. :P Maar wel weer geinig. :cool:

delphiro
19 december 2004, 20:56
ik zal er wel te oud voor zijn :-D ... het is best leuk hoor (ik vind vooral die 'out' dingen juist leuk) maar word je hier zelf niet vreselijk moe van. Met alle respect voor de techniek vind ik dit dus echt inhoudsloze muziek (en echt niet vanwege het "omdat ik het zelf niet kan" argument - lekker boeien als je klassiek speelt). Het is even lekker om je agressie kwijt te raken (en daar ben ik dan wel weer af en toe jaloers op) maar dat is het dan ook - het zal niet blijven hangen en is na het optrekken van de rook geheel in het niets opgelost. Als dat de bedoeling van deze muziek is dan is dat goed gelukt.

Geef mij maar de mooie thema's als in composities van bv Mendelssohn (momenteel mij favoriet.. die gast was 16 toen ie al de mooiste symfoniën en concerten schreef :o ) waarvoor ik 100x terugkom om te luisteren hoe zo'n genie dat bedacht heeft en hoe mooi dat iedere keer klinkt. Dat zijn onuitwisbare muzikale indrukken die ik zelf veel meer waard vind.

Wel leuk om meteen je prijs even te laten horen :D (nog gefeliciteerd overigens)

Maiden Michiel
19 december 2004, 21:02
Vet geluid toch Bosch??
Wel anders/minder agressief dan wat ik normala van je gewend ben maar het ligt mij wel!!

Shak je bent ook weer lekker op dreef!!

electric_kim
19 december 2004, 21:36
sjoooo das goeddddddd heeyyy :o

ik heb nog veel te leren als ik dit zo hoor :-(

Geven jullie toevallig ook les :razz: ?


Groetjes,

Kimberly

maisy
19 december 2004, 22:24
hey thanks shakeel!

ik kan nu eindelijk ook een paar interessante jazz/ blues akkoorden ipv alleen maar standaard kampvuur akkoorden

:roll:

:-D

Hempo
19 december 2004, 22:32
ben het met enkelen eens hier op het forum. technisch niet te overbruggen door mij en door vele anderen hier, maar ik vind het niet zo interessant :)

electric_kim
20 december 2004, 00:23
hey thanks shakeel!

ik kan nu eindelijk ook een paar interessante jazz/ blues akkoorden ipv alleen maar standaard kampvuur akkoorden

:roll:

:-D

:???:

hij geeft dus les??

Gert-Jan
20 december 2004, 07:17
Don't mind my saying Bosch, maarreee .... ik zou die xt snel verpatsen. Je mist een hoop ballen ten opzichte van je vorige sound. Hoe zal ik het zeggen, je geluid 'duwde' eerst veel meer, meer druk ofzo. Enfin dat vwb het geluid.

De compositie is vet, of je er nu van houdt of niet, technisch is allemaal erg fraai. Shakeel, petje af! Soms lijkt je timing je iets in de steek te laten, maar dat is wel miereneuken hoor.

Verders respect :cool: 8-)

electric_kim
21 december 2004, 13:49
hey thanks shakeel!

ik kan nu eindelijk ook een paar interessante jazz/ blues akkoorden ipv alleen maar standaard kampvuur akkoorden

:roll:

:-D

:???:

hij geeft dus les??

hallo maisy?

Negative K3 fan
21 december 2004, 13:52
ik weet niet of hij les geeft, maar iig niet aan maisy.

maarja, les geven kan iedereen wel, ik ben lang niet zo ver als hem maar ik geef ook wel les.

electric_kim
21 december 2004, 14:14
oh okee.. :-?

ja natuurlijk kan iedereen les geven dat snap ik maar ik wil wel les van iemand die een beetje goed die gekke trucjes kan :oops: hee maar hoe weet je dat hij geen les geeft aan maisy ken je hem ofsow? zoja kan je dan ff vragen voor me of hij les geeft, want ik wil het echt snel leren en hier op de muziekschool sta ik op de wachtlijst moet een jaar wachten !!!!! :evil: :cry: en voorderest ken ik ook nie echt iemand ofsow :-(

Azrael
21 december 2004, 14:38
Ik vind het technisch erg gaaf gespeeld.

Maar muziekaal vind ik het helemaal niks om eerlijk te zijn. Er blijft niks van hangen. Ik hoor alleen maar 68945noten per seconden en totaal geen gevoel.
Maar agh , ieder zijn stijl maar ik vind het niks.

Negative K3 fan
21 december 2004, 14:51
oh okee.. :-?

ja natuurlijk kan iedereen les geven dat snap ik maar ik wil wel les van iemand die een beetje goed die gekke trucjes kan :oops: hee maar hoe weet je dat hij geen les geeft aan maisy ken je hem ofsow? zoja kan je dan ff vragen voor me of hij les geeft, want ik wil het echt snel leren en hier op de muziekschool sta ik op de wachtlijst moet een jaar wachten !!!!! :evil: :cry: en voorderest ken ik ook nie echt iemand ofsow :-(

gewoon eens in een gitaarwinkel rondhangen en een paar goede lui vragen of aan het personeel vragen, personeel in gitaarwinkels heeft meestal genoeg connecties.

en als het echt niet anders kan wil ik je ook wel wat trucjes leren :)

segers
21 december 2004, 17:16
Hee Bosch en Shakeel,
Vet mannen!! 8-)
Ik vind trouwens dat jullie spel steeds meer op elkaar gaat lijken.

c.hultermans
21 december 2004, 17:32
Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!

Stoere heavy backingtrack, daar hou ik wel van....

Jullie stijlen liggen idd dichtbij elkaar, maar das een teken van wederzijds respect (vriendschap!! :) )

Ik vind Bosch sound wel lekker btw.........

Grtz,

Conrad

maisy
21 december 2004, 17:46
op verzoek van shakeel:



Yo everyone ik ben geband en kan dus helaas niet meer reageren op jullie gave reacties. Iedereen hartelijk bedankt en ik wens jullie allemaal fijne feestdagen toe 8)

Adios,

ShaQ

Bosch
21 december 2004, 18:56
@ JvD.
Thanx! Geld verdienen? Naaaaaheeee :D

@ Roy K.
Thanx! 8-)
Voor wat betreft de contest zat ik op dezelfde lijn.

@ Swan
Thanx! Backing is door mij gemaakt. 8)

@ schizo910
Thanx!

@ Toffe gozer
Thanx! Ik ben ook mega blij met m'n sound 8-)

@ Luc-O
Thanx!
Koele definitie van ons spel 8)

@ VHsologitarist
Thanx! Zelf vinden we het mega-melodieus! 8-)

@ Negative K3 fan
Thanx!
Sound is koel man :-? :wink: Veel voller en crunchier.
Settings: spinal puppet, cab 21:4x12 Brit v30's, mic 3:412 dynamic, comp. -17dB +3dB, gate -71dB 34%, stomp facial fuzz 49% 50% 52%

@ Stratman70
Thanx! Backing is idd door mij gemaakt. 8)

@ Das Schaap
Thanx! 8-)

@ delphiro
Thanx! De muziek heeft wel inhoud :) Althans, volgens ons. Wij doen ons eigen ding: dat wat wij koud vinden! 8-)

@ Maiden Michiel
Thanx! 8-) Yeah, ik vind het zelf ook een mega vet geluid! Shakeel is idd flink op dreef!

@ electric_kim
8) Ik ben geen pedagoog, maar voor dames maak ik een uitzondering :wink:

@ maisy
:o

@ Hempo
Thanx!

@ Gert-Jan
Thanx! Hey kerel, die sound is juist gaaf man :-? Grappig om te lezen hoe de meningen hierover verdeelt kunnen zijn. Ik ben zelf echt mega tevreden. Misschien post ik nog wel even vergelijkingsmateriaal.

@ Azrael
Thanx! Ik moet zeggen dat Shakeel en ik ons (in vergelijking tot onze oude tracks) ontzettend inhouden. Rustiger dan dit wordt het niet 8-)

@ segers
Hey Segers man, Thanx! ! 8)

@ c.hultermans
Hehe :P 8-) Conrad en ik zijn het over sounds altijd eens :D . Cool. Stijlen groeien inderdaad naar elkaar toe!

RGRDZ,

~Bosch~
http://www.thefrog.org/backgrounds/hum-800.jpg

Das Schaap
21 december 2004, 20:20
oh okee.. :-?

ja natuurlijk kan iedereen les geven dat snap ik maar ik wil wel les van iemand die een beetje goed die gekke trucjes kan :oops: hee maar hoe weet je dat hij geen les geeft aan maisy ken je hem ofsow? zoja kan je dan ff vragen voor me of hij les geeft, want ik wil het echt snel leren en hier op de muziekschool sta ik op de wachtlijst moet een jaar wachten !!!!! :evil: :cry: en voorderest ken ik ook nie echt iemand ofsow :-(
Weet je er is een deel op het forum genaamd lessen waar je om les kan vragen. Dan post je waar in de buurt je les wil en wat voor les enzo. :wink:

Negative K3 fan
21 december 2004, 22:34
@@ Negative K3 fan
Thanx!
Sound is koel man :-? :wink: Veel voller en crunchier.
Settings: spinal puppet, cab 21:4x12 Brit v30's, mic 3:412 dynamic, comp. -17dB +3dB, gate -71dB 34%, stomp facial fuzz 49% 50% 52%

ik vind de sound van jou nog steeds niet echt tupitaheh... maar de spinal puppet is ook op dit moment mijn favorietste metal model, ik snap alleen niet waarom je er nog die facial fuzz overheen gooit, maarja, misschien is dat het wel voor je sound.

ik zou ook denken dat jij de air dinges op 0% hebt staan....

boudewijn
22 december 2004, 11:32
Hey guys alles kids .

Is weer ok he en je sound Wouter zeker niet verkeerd al denk ik dat er idd meer in zit maar goed je hebt dat ding net dus............

Gave backing ook is een keer iets anders en ook lekker over gespeeld.
Vooral het laatste vanaf 1:46 vind ik echt lekker.

Shaq ik hoor dat jij je dit keer goed hebt ingeleefd
Ik kan hier echt je invloeden uithalen zoals Becker en Friedman :wink:
Goed uitgevoerd kan ietsje netter neem je tijd :D :D 8-)

Keep it up

Mzzl :-D

VHsologitarist
22 december 2004, 13:09
[quote="Bosch
@ VHsologitarist
Thanx! Zelf vinden we het mega-melodieus! 8-)

[/quote]






tja als je er zelf maar plezier aan beleeft he ;) das het belangrijkst!!
(je post blijkbaar geen stukken om er wat van te leren), maar dat is niet erg... vind het af en toe wel leuk om zulke dingen te horen..
haha
groet

FrankS
22 december 2004, 13:21
Heren, stoer man! Erg coole backing ook, origineel. En gaaf gespeeld weer hey! Coole speedpicking op het eind van je 1e solo, Wouter! En het begin van de laatste.. te gek man : 1:46-2:04... heerlijke sfeer zet je daar neer met een erg gaaf geluid!!
En Shaq ook weer petje af. Lekker weird, pitchshifterstukkie is gaaf ook! Speedpicken heb ik je netter horen doen btw, maar klinkt te gek! Vooral ook die eh dat hoe noem je dat nou.. dat getril met je whammybar (0:54-0:57).. hehe
Cool 8-)

Robbert v.d. Hanenberg
22 december 2004, 19:38
klinkt lekker! 8-)

Soms qua vibrato tikkie onbeheerst maar zeker 'n vette jam!

Wouter: Ik vind je sound nu lekker man, stukken beter als die Rocktron!
Kan dat ding niet meer aanhoren heb er zelf ook te lang over gespeeld. :D
Dit klinkt veel transparanter! Komt je spel ten goede!

Shakeel: Blijft leuk om te horen hoe jij vordert! Te gek man!