PDA

View Full Version : pickups.



icarus168
18 december 2004, 18:16
ik heb naar deze vraag gezocht, maar kon niks vinden ( heb niet de hele lijst afgekeken...) ik heb een Ltd ESP EC100 gitaar.
Nu wil ik mijn hals pickup vervangen, welke pickup moet ik nemen?, ik speel veel blues en jazz en wil het liefst een mooi warm bluesy geluid.
prijs maakt niet uit...

vester86
19 december 2004, 02:54
dan heb je toch nie goed gezocht :-p

Jax
19 december 2004, 08:14
Seymour Duncan Jazz model SH-2?

NeeraDJ
19 december 2004, 11:49
Seymour Duncan Jazz model SH-2?

Ondanks wat de naam aangeeft, is dit een heel modern klinkend element, voor echt kieskeurige jazz spelers totaal niet geschikt. Ik zou voor een Seymour Duncan Alnico II Pro gaan, vol warm en heel erg zingend in de halspositie

Negative K3 fan
19 december 2004, 16:19
voor blues en jazz idd geen seymour duncan jazz nemen, die hebben een nogal tegenstrijdige naam.

als je echt blues en jazz speelt zou ik kijken naar gibson burstbuckers, echt geweldige superwarme elementen! alleen nieuw zijn ze ERGGGG duur, dus als je ze tweede hands kunt scoren...

icarus168
19 december 2004, 16:30
http://www.americanmusical.com/item--i-GIB-AIM59ANH.html

Zijn 30 euro duurder dan de deymour duncan alnico II is het die 30 euro waard?

NeeraDJ
19 december 2004, 17:38
Sommige zullen beweren van wel, sommige niet. Ik denk dat de A2pro wel aan je eisen zal voldoen

Das Schaap
19 december 2004, 17:48
Seymour Duncan Jazz model SH-2?

Ondanks wat de naam aangeeft, is dit een heel modern klinkend element, voor echt kieskeurige jazz spelers totaal niet geschikt. Ik zou voor een Seymour Duncan Alnico II Pro gaan, vol warm en heel erg zingend in de halspositie
Hangt gewoon van de jazz af die je speelt. Ik haal em binnenkort (volgende week 8-) ) ook. Laat nog wel weten hoe die me bevalt.

NeeraDJ
19 december 2004, 19:00
Nouja ik heb 'm en hij is heel modern gevoiced hoor, klinkt misschien raar maar ook de clean vind ik zeer modern klinken. Check mijn kleine review in mijn KE2 topic, ik heb overigens ook nog een klein sweep picking clipje van de Jazz, als je interesse hebt Schaapie

Das Schaap
19 december 2004, 19:26
Altijd, maar ik zet em in me brug ipv mn neck, daar komt een ToneZone. 8-)

AART
19 december 2004, 19:30
Altijd, maar ik zet em in me brug ipv mn neck, daar komt een ToneZone. 8-)

word een tonezone in de neck niet een beetje te bassig?

NeeraDJ
19 december 2004, 19:43
Alstu, beetje sloppy maar het was ook maar een voorbeeldje :wink: , is het enige nummer in dat lijstje: http://members.lycos.nl/neeradj/song/

NeeraDJ
19 december 2004, 19:45
word een tonezone in de neck niet een beetje te bassig?

Nouja de clean is wel heel goed van de Tone Zone hoor, ik maak me meer zorgen om het output verschil

Das Schaap
19 december 2004, 20:22
Ach ik test het ook nog wel uit bij Musik Produktiv, maar mn brugpup is dan ook vooral voor clean werk, heb je daar niks van ? :P

NeeraDJ
19 december 2004, 20:31
Nope sorry, kan voorlopig niet meer opnemen. Na m'n nieuwe amp maar eens sparen voor een POD XT denk ik :-?

Das Schaap
19 december 2004, 20:39
Jammer, maar om nog maar even offtopic te blijven, enige suggestie wat ik beter zou kunnen kiezen gezien het output verschil ?