PDA

View Full Version : Fender Twin buizen vraagjes



Hempo
18 december 2004, 18:00
Hallo

Ik heb een 3kanaals Fender Twin, '99. Nu heb ik volgens mij wat 'verkouden' buizen en heb de mogelijkheid 5 nieuwe erin te zetten.

Ik heb 6 keer 12ax7, en ik heb 5 keer 12ax7 nieuw van Electro Harmonix.
Dus ik wil die verwisselen omdat ik nogal wat ruis heb en herrie op de reverb.

1. Hoe haal ik die metalen omhulsels, die dingen aan de achterkant er af zodat ik bij die buizen kan?
2. Kan ik ze dr in en dr uit halen zonder te hoeven biassen of whatever?
3. Welke buis kan ik het beste laten zitten, er wordt er iig 1 gebruikt voor input 2.

groet,
Hempo

Negative K3 fan
18 december 2004, 21:21
Hallo

Ik heb een 3kanaals Fender Twin, '99. Nu heb ik volgens mij wat 'verkouden' buizen en heb de mogelijkheid 5 nieuwe erin te zetten.

Ik heb 6 keer 12ax7, en ik heb 5 keer 12ax7 nieuw van Electro Harmonix.
Thanks to me and mr bluesbreaker


Dus ik wil die verwisselen omdat ik nogal wat ruis heb en herrie op de reverb.

1. Hoe haal ik die metalen omhulsels, die dingen aan de achterkant er af zodat ik bij die buizen kan?
Ik geloof beetje draaien en trekken

2. Kan ik ze dr in en dr uit halen zonder te hoeven biassen of whatever?
Ja gewoon erin drukken aanzetten etc. geen probleem!

3. Welke buis kan ik het beste laten zitten, er wordt er iig 1 gebruikt voor input 2.
Ik heb het schema al een beetje bestudeerd. V1 en V2 worden allleen als gain stages voor kanaal 2 gebruikt en V7 en V9 alleen als gainstages voor kanaal 1. Verder zit er 1 reverb driver en 1 fase draaier in. Ik heb vernomen dat jij maar 1 kanaal gebruikt, dus dat wil zeggen dat je 2 van de 6 buizen min of meer nooit gebruikt, die zou je er zelfs gewoon uit kunnen laten.


groet,
Hempo

gr. Lennart

Bouke
19 december 2004, 00:38
- Hulsjes induwen, slagje draaien en eruit trekken (heet dat niet bajonetsluiting oid?)

- In je twin hangt een buizenlijstje met welke waar moet. Biassen hoeft niet voor pre-buisjes. Probeer anders eerst alleen de reverb buis en kijk of dat helpt. Je hoort toevalig niet de veren klapperen?


Bouke