PDA

View Full Version : Basamp



BLOK182
18 december 2004, 16:09
test

BLOK182
18 december 2004, 16:16
Ff een vraagje van een gitarist ivm basamps :) Ik speel in een hardrock/metalband, en onze sound is vrij modern zeg maar. Denk aan bijvoorbeeld Alter Bridge, Nickelback, Godsmack ed. Ff losgezien van de muziek, is dat de sound waar we naar neigen. Ik speel zelf over een Engl Powerball, onze andere gitarist nog over een Marshall jcm900 (komt verandering in), maar onze bassist speelt nu nog over een Peavey transistortop, ergens uit de jaren 70, 120 watt. Hij gebruikt hierbij de 15" speaker van zijn Ampeg B2 (ampeg's amp is kapot) en een zelfgetimmerde 2x12" met audiospeakers (vraag me niet wat voor :D ). Het probleem is dat deze combinatie (met cort bass met seymour duncan jazzbass elementen) een nogal hoge, knorrende bassound geeft. Op zich wel tof, maar op deze manier zit de bas constant in het frequentiebereik van mijn Engl, ik verzuip aan alle kanten, wat er ook gebeurd. Nou ben ik niet zo'n idoot die het mid vreselijk scoopt, maar zelfs met een stevige midboost merk ik dat de bas dwars door mijn laag-mid en laag flubbert. Toen we op een optreden over ene geleende Trace Elliot basamps speelden (500 watt buizen, iets met V in de naam, 1x15+4x10") was de sound geweldig, de gitaren kwamen perfect door, de hele sound klonk te gek en de bas zelf was ook retevet. Ik vroeg me af, hebben jullie misschien nog wat betaalbare suggesties qua bassamp, die ongeveer in het geluidsstraatje passen van mijn band, die stevig en strak laag klinken zonder meteen een metal-gitaaramp royaal in de weg te zitten? Thanks!

John P
18 december 2004, 19:53
Hartke 3500. Of die 300 watt Behringer; veel waar voor je geld. Je zult een versterker met veel meer vermogen moeten kopen, met bijbehorende speakerkast. Een 120 watt versterker schiet al gauw te kort, zeker in het laag.

konijntjeluuk
19 december 2004, 15:31
ik speel zelf over een hartke 3500 en heb daarbij een transporter 410. werkt geweldig! ik blaas alles omver en omdat ik geen 12" heb stoort het niet met de gitaren.
en als je een beetje zoekt via marktplaats oid kun je die makkelijk 2ehands kopen. heb ik ook gedaan en bevalt prima.

John P
19 december 2004, 16:54
De Hartke gaat idd knalhard; oppassen, dat je de urinoirs niet van de muur speelt! Goed ding voor het geld. Die Behringer heb ik niet geprobeerd, maar naar zeggen, een prima ding. Ik vraag me wel hoe lang een versterker in die prijsklasse het volhoudt. Tweedehands kan een optie zijn; er zitten wel risico's aan vast. Voor het geld, dat je moet betalen voor zo'n Hartke of een Behringer zou ik voor nieuw gaan.