PDA

View Full Version : fx loop onwetendheid



swampie
18 december 2004, 12:00
hellow hellow

ik heb een probleempje, ik heb over 't laatst een tsl 100 full stack aangekocht en ik heb nog een oud dunlop pedaaltje liggen...
nu wou ik dat via de fx-loop hierop aansluiten zodanig dat ik door op mijn footswitch op fx te duwen deze kon inschakelen of uitschakelen. om de een of andere reden lukt me dit niet,ik heb ook al wat manuals doorgelezen maar moet eerlijk zijn, geraak er niet wijs uit. kan me hierbij iemand helpen?
groeten sam

swampie
18 december 2004, 15:07
sorry boss pedaaltje (niet dat dat er iets toe doet waarschijnlijk)

zjanke
18 december 2004, 15:24
Heb je de knop "FX mix" open staan? Dit moet je voor beide kanalen doen, maar dan nog steeds blijft de effect-loop niet geweldig. Dat is een TSL kwaaltje :-(

Mr.Bluesbreaker
18 december 2004, 21:10
Hier nog een TSL gebruiker! Ik heb de effectsloop als een volumeboost ingesteld. Ik speel over een TSL60 weliswaar, die 1 effectsloop heeft, en de TSL 100 volgens mij meerdere. (check meteen de marshall site:oh ja inderdaad eentje voor clean en een voor OD kanalen, wat een features.)
Het punt is dat ik die van mij nooit goed kreeg, ik kreeg het signaal met de master op 10 niet tot een behoorlijk niveau met effecten in de loop, heel vreemd. Gooi ik een klein patchkabeltje in de loop zonder effect ertussen, dan werkt het met de FX schakelaar op de switch als een ideale cleanboost. (met dank aan Jaywalker) Grote pluspunt aan de zwakke FX loop: ik gebruik op een wah na geen effecten :-D Dus who cares als die loop zuigt! :)

swampie
19 december 2004, 01:54
heb ondertussen wat zitten proberen (want zo leer je het best nietwaar) en heb hem ertussen gekregen, ik heb hem op loop A gestoken (clean) en fx mix opengedraaid en toen merkte ik dat het lukte, maar als ik dan de fx knop uitduwde op mijn floorboard hoorde ik het effect nog heel stilletjes door mijn gewone clean channel... dus doe ik het omgekeerd, ik laat mijn fx knopje aan en duw gewoon op mijn pedaaltje af en aan, als ik pedaaltje laat aanstaan en naar chrunch of lead switch hoor je pedaal niet meer, dus zo is het vrij gemakkelijk opgelost en kan ik van alles naar alles makkelijk switchen. ga dat volumeboost eens proberen in mijn loop B,
in ieder geval zeer bedankt voor de tip en voor het feit dat je incompetente mensen op dat vlak iets competenter maakt
:razz: :wink:

swampie
19 december 2004, 01:55
heb ondertussen wat zitten proberen (want zo leer je het best nietwaar) en heb hem ertussen gekregen, ik heb hem op loop A gestoken (clean) en fx mix opengedraaid en toen merkte ik dat het lukte, maar als ik dan de fx knop uitduwde op mijn floorboard hoorde ik het effect nog heel stilletjes door mijn gewone clean channel... dus doe ik het omgekeerd, ik laat mijn fx knopje aan en duw gewoon op mijn pedaaltje af en aan, als ik pedaaltje laat aanstaan en naar chrunch of lead switch hoor je pedaal niet meer, dus zo is het vrij gemakkelijk opgelost en kan ik van alles naar alles makkelijk switchen. ga dat volumeboost eens proberen in mijn loop B,
in ieder geval zeer bedankt voor de tip en voor het feit dat je incompetente mensen op dat vlak iets competenter maakt
:razz: :wink:

swampie
19 december 2004, 01:55
heb ondertussen wat zitten proberen (want zo leer je het best nietwaar) en heb hem ertussen gekregen, ik heb hem op loop A gestoken (clean) en fx mix opengedraaid en toen merkte ik dat het lukte, maar als ik dan de fx knop uitduwde op mijn floorboard hoorde ik het effect nog heel stilletjes door mijn gewone clean channel... dus doe ik het omgekeerd, ik laat mijn fx knopje aan en duw gewoon op mijn pedaaltje af en aan, als ik pedaaltje laat aanstaan en naar chrunch of lead switch hoor je pedaal niet meer, dus zo is het vrij gemakkelijk opgelost en kan ik van alles naar alles makkelijk switchen. ga dat volumeboost eens proberen in mijn loop B,
in ieder geval zeer bedankt voor de tip en voor het feit dat je incompetente mensen op dat vlak iets competenter maakt
:razz: :wink:

jaywalker
19 december 2004, 14:10
Hier nog een TSL gebruiker! Ik heb de effectsloop als een volumeboost ingesteld. Ik speel over een TSL60 weliswaar, die 1 effectsloop heeft, en de TSL 100 volgens mij meerdere. (check meteen de marshall site:oh ja inderdaad eentje voor clean en een voor OD kanalen, wat een features.)
Het punt is dat ik die van mij nooit goed kreeg, ik kreeg het signaal met de master op 10 niet tot een behoorlijk niveau met effecten in de loop, heel vreemd. Gooi ik een klein patchkabeltje in de loop zonder effect ertussen, dan werkt het met de FX schakelaar op de switch als een ideale cleanboost. (met dank aan Jaywalker) Grote pluspunt aan de zwakke FX loop: ik gebruik op een wah na geen effecten :-D Dus who cares als die loop zuigt! :)

Ik dus uiteindelijk de tsl weg gedaan, te schel voor mij. De fx-loop heeft mij nooit aangestaan. Als je het volume van de effectloop en de gewone chain gelijk aan elkaar weet te krijgen, heb je last van dat je effect niet puur is (het is een mix van puur effect en orginele signaal) dit ergerde mij enorm, vandaar het slinky tussen de effectloop. Als cleanboost is hij ideaal , maar daar houd het ook echt mee op.

Bluesbreaker
19 december 2004, 18:41
ik heb ook een tsl (122), maar gebruik de effectsloop gewoon niet. Gitaar>effecten>versterker werkt voor mij prima. Ik heb wel eens wat in de loop geprobeerd, maar het was voornamelijk ruis wat er uit kwam.