PDA

View Full Version : OLP John Petrucci Model



Lutz
18 december 2004, 02:55
http://www.olpguitars.com/intl/john_petrucci.htm


ik ben opzoek naar nog een "leuk" 24-frets gitaartje om erbij te gooien in mijn collectie en kwam dit tegen ,

heb het petrucci model altijd al een leuk ding gevonden heb alleen nog nooit van "OLP" gehoord.

is er iemand van jullie die ervaring heeft met dit merk of er iets over kwijt kan ?


thx in advance,

Lutz

schwalbe
18 december 2004, 10:47
OLP is het budgetmerk van MusicMan/Ernie Ball; leeuke gitaren over het algemeen.
Een Duitse test van het Petrucci - model:
http://www.planetguitar.net/tests/opl_petrucci/index.php

doncker
18 december 2004, 14:00
Is van kwaliteit te vergelijken met epiphone.
Als status eigenlijk ook , is beide het budgetmerk van een groot duur merk. Wordt ook in korea gemaakt dacht ik. Zijn heel goede gitaartjes. Andere pick ups en je hebt zeker iets goed.

greets

kristof

snoopafella
18 december 2004, 14:41
OLP's komen uit China

Kevin-D
18 december 2004, 19:40
Somimge (lees meeste) mensen zeggen dat de OLP Petrucci's dus absoluut NIET met de epi's te vergelijken zijn kwa prijs/kwaliteit verhouding etc, maar dat ze veel beter zijn. Ikzelf heb geen idee, nooit op een petrucci gespeeld, maar de halzen schijnen 't beste van de gitaar te zijn, en heel goed te spelen.

Kevin-D
18 december 2004, 19:40
Somimge (lees meeste) mensen zeggen dat de OLP Petrucci's dus absoluut NIET met de epi's te vergelijken zijn kwa prijs/kwaliteit verhouding etc, maar dat ze veel beter zijn. Ikzelf heb geen idee, nooit op een petrucci gespeeld, maar de halzen schijnen 't beste van de gitaar te zijn, en heel goed te spelen.
*KLOTE m'n eerste dubbelpost :D *

NRK
19 december 2004, 02:38
OLP's zijn zeker oke. Mijn ex-bassist heeft er zo eentje gehad, echt een goede gitaar. Ze zijn vast minder goed dan Music Mans, maar je betaal wel een stuk minder ervoor.

SiNiSTRaL
19 december 2004, 10:16
kost 455 nieuw, ben zelf niet zo gek van OLP's :)
net ook ff zitten kijken voor 'het origineel' die kost 1958 bij thomann, dus als je zoiets als 't origineel zoekt is het zeker een leuk alternatief.

Bins
20 december 2004, 17:13
Ik ben na een paar modificaties (p/u's, tuners,zadels,topkam) zeer happy met mijn OLP, zijn imo veel beter dan epiphone (let wel: ik heb alleen ervaring met epiphones van een jaar of 7 geleden, die nieuwe heb ik nooit bespeelt). De hals vindt ik echt geweldig.

vester86
20 december 2004, 18:09
ah, wat heb je dr allemaal voor nieuws ingegooid??

Bins
20 december 2004, 19:07
Gotoh tuners, grafieten topkam en zadels, emg 81/60 elementen.

Het is niet zo dat wat er stock opzit slecht spul is (behalve de cheap-ass topkam dan), want de tuners zijn best goed en de elementen scheuren behoorlijk. Ik vind de gitaar gewoon zo lekker spelen dat ik de upgrades wel de moeite waard vond. Icing op de cake zegmaar.

Lutz
20 december 2004, 19:51
Gotoh tuners, grafieten topkam en zadels, emg 81/60 elementen.

Het is niet zo dat wat er stock opzit slecht spul is (behalve de cheap-ass topkam dan), want de tuners zijn best goed en de elementen scheuren behoorlijk. Ik vind de gitaar gewoon zo lekker spelen dat ik de upgrades wel de moeite waard vond. Icing op de cake zegmaar.


en waar heb jem gehaald & wat heb jer voor betaald?

Bins
20 december 2004, 20:21
Ik heb het hier over de mm1, die was gelof ik 265 bij the house of music (in dordrecht?) beetje gare shop, maar wel cheap haha :)
Wat die Petrucci moet kosten weet ik niet.

SiNiSTRaL
20 december 2004, 20:43
Wat die Petrucci moet kosten weet ik niet.
455 bij thomann.de

Vai Himself
21 december 2004, 11:12
Als iemand weet waar ze em in Nederland hebben, ga ik em gelijk even testen :lol:

FrankS
21 december 2004, 16:04
Ratje heeft er één en is er erg blij mee..

www.conradhultermans.com

Hij post hier ook, mail em maar eens.

grtz,

Frank

jules
22 december 2004, 10:31
ik heb ook een mm1 echt een lekker gitaartje klinkt en speelt verassend voor dat geld.