PDA

View Full Version : Foxrox CC2 of aparte pedalen?



LordRiffenstein
17 december 2004, 22:25
Ik wil graag een fuzz en octavia bij op mijn board. Ik vind de CC2 erg goed klinken, helaas nog niet zelf gehoord maar de clipjes zijn erg goed. De vibe is een extra meevaller uiteraard, het werken met de fuzz-cards is ook erg interessant. Aan de andere kant dacht ik aan een Fulltone 69 en Octavia of VL Proctavia of zo.

Ik neig nr de CC2 maar had graag wat input ontvangen van de heren freaks :-D

vinni
17 december 2004, 22:35
Hoi Riff....

Lijkt je dat nou verstandig?
Als ik jou een beetje ken wil je toch altijd het beste van het beste.
Voor dat je het weet wil je toch een betere octavia of zo. Zit je weer met zo'n alles in één geval. Ken de CCII alleen maar van horen zeggen....Zal best wel goed zijn. Je hebt vast al ee nsearch gedaan op HC en HRI.

Ik denk trouwens dat een oproep op HRI meer reacties oplevert.
Dr zullen niet zoveel CCII gebruikers zijn in Bel en NL denk ik zo.
Wellicht een tweedehandse op Ebay?
Kan je ook zo weer doorverkopen mocht het niets zijn.

Groet,
Vinni

BramVersteeg
18 december 2004, 12:09
Ik heb die CC (2?) bij Jukebox getest. Ik vond eigenlijk alleen de vibe goed :oops: Maar dat is misschien gewoon mijn smaak. Misschien moet je eens kijken of je eens bij Jukebox langs kan gaan om te testen (ik weet niet of ze hem nog hebben nu).

Mitch
18 december 2004, 12:43
Ik heb 'm destijds gehoord van PeArL jAm hier van 't forum en vond 'm bepaald niet verkeerd klinken, op alle drie de fronten.
Alternatieven: op fuzz gebied zijn er natuurlijk tachtig alternatieven, octaving fuzz iets minder :wink:
De HomeBrew Electronics UFO lijkt me ook niet verkeerd, maar da's puur van horen zeggen. Heb zelf een Sobbat FB3 gehad, maar da's niet wat jij zoekt.
Kijk, als je ook een goede vibe wil denk ik dat de CC2 een erg goed geprijsd ding is, want andere goede vibes zijn gewoon DUUR.
Als je de vibe als leuke extra ziet zou ik zeker verder zoeken.

Over de Fulltone fuzzes is al meer geschreven en ik blijf het vinden: matige sound voor een hoge prijs.

sash
18 december 2004, 14:44
De CC2 vind ik maar kiele kiele. Ik had er zelf niet tevreden mee kunnen zijn. De prijs daarentegen is wel weer erg goed natuurlijk.

De beste octavia blijft natuurlijk de CI Octavian. De beste Tyco kopie. De Fulltone komt daar TOTAAL niet bij in de buurt. De enige die het verder nog goed doet is de Electric Smile. Kheb em zelf nog niet gehoord maar iedereen zegt dat ie de Fulltone flink in z'n reet naait.

Wat betreft de 69. De nieuwe versie die je krijgt als je em direct bij Mike bestelt (weet niet of Erik ze al heeft) is BIZAR! Echt een geweldige fuzz. Veel beter dan de oude.
Als je een klassieke fuzzface wilt moet je definitely voor de London Fuzzes gaan van MJM, germanium of silicon, beide zijn even goed.

Mr.Bluesbreaker
18 december 2004, 21:25
Dag heren van het goede (pedalen)leven,
hoewel ik hier eigenlijk nooit ben (wel vaak topics lees) kan ik ook eens een keer iets kwijt over (boutique) pedalen :)
De Foxrox CC2 heb ik ooit mogen testen in Zwolle bij iemand waarvan ik mijn Teese RMC-1, om maar weer eens met een merk te smijten, kocht.
Niet dat ik het ding kende, maargoed het lag er toch dus ik probeerde het toch gelijk. Samen met een JH-signature strat, jawel de omgekeerde kop en achterop het plaatje geloof ik nog de handtekening of naam kreeg ik er een fantastische sound uit, ik prikte in op een gemodde Marshal Superbass (naar superlead) uit 1970 8-)
Nou, gelijk maar eens die vibe of in ieder geval dat eerste van de drie effecten aangezet. Dat was echt te mooi voor woorden! Heel uniek, dik, dromerig tot out of space-geluiden :o wow. Impressed. Toen de fuzz of overdrive functie, weet niet meer wat het was: ja het was echt instant "foxy lady", maar niet mijn ding. Heb liever die superlead open als je snapt wat ik bedoel. :wink:
Goed, en dan het octaaf-effect, sja ik weet het niet eens meer, dus het zal wel niet veel indruk op me gemaakt hebben, ghehe. Maargoed, vooral die vibe en die fuzz ook wel, wat een geluid uit een pedaal. Ik ben helemaal niet zo'n pedaal-man maar als je puur die vibe in zo'n los stompboxje kon kopen.... dan zou ik weer gas krijgen, terwijl ik net op het punt was om nu ECHT eens op te houden met gear te kopen/verkopen.

PeArLjAm
18 december 2004, 21:48
tsja de foxrox kokosnoot... wat kan ik erover zeggen. Tot nu toe mijn favoriete pedaal geweest van alle die ik heb geprobeert. Moet ik er gelijk bij zeggen dat ik hem een stuk beter vond op mijn marshall (jcm800) dan op de fender (twin reverb).

De vibe was gewoon erg gaaf, veelzijdig en echt alle vibe geluiden die ooit geproduceert zijn op tape haal je eruit. Lekker spacey enzo. De octavia vind ik ook erg cool, vette jimi hendrix geluiden natuurlijk (heb je eigenlijk wel een strat voor nodig). Maar niet echt mijn ding verder. Ik weet niet of het nummer van KWS je wat zegt, blueon black, maar zo klonk de octavia bij mij. ik heb hem alleen niet met andere octavias kunnen vergelijken en hij klonk heel authentiek en zoals een octavia moet klinken (in mijn oren althans :P ). Dan het laatste pedaal, de fuzz. Ik had zelf de hybride kaart erin zitten, met een germanium en siliconen transistor. Ik vond hem veel cooler klinken dan de siliconen fuzz die ik ook had (ook van foxrox) en heb dus de siliconen fuzz de deur uit gedaan. De hybride vond ik erg lekker omdat ik zowel vette romige fuzz eruit kon halen als hele rauwe. van germanium naar siliconen dus eigenlijk. Beetje jammer dat ik eigenlijk alleen de fuzz gebruikte, de andere effecten waren wat abstract voor me, ik ben wat meer straight forward zeg maar :D , daarom heb ik hem ook uiteindelijk weggedaan. Maar ik kan niets anders zeggen dan dat het een heel cool pedaal is, mits je houd van die univibe/fuzz shit enzo natuurlijk. De strijd met losse pedalen is geen probleem, en hij is niet duur ook 8) DUs LordRiff, er is geen weg meer terug, kopen dat ding !! En als je nog vragen heb hoor ik het graag.

Marco5150
19 december 2004, 00:50
D Ik ben helemaal niet zo'n pedaal-man maar als je puur die vibe in zo'n los stompboxje kon kopen.... dan zou ik weer gas krijgen, terwijl ik net op het punt was om nu ECHT eens op te houden met gear te kopen/verkopen.

Mocht je intresse hebben.....er staat een foxrox vibe op ebay. Hierin zit alleen het 'vibe deel' van de cc. Normaal gesproken worden die niet gemaakt, er zijn er maar een paar van. Het is helaas wel een rackapparaat en geen pedaal.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=23790&item=3770150712&rd=1&ssPageName=WD2V

LordRiffenstein
19 december 2004, 10:14
Bedankt voor alle reacties.

Een van de redenen dat de CC2 meer kans maakt dan losse pedalen is dat ik nog nieuw ben in het Fuzz en Octavia gebeuren en met losse pedalen ben je al snel even veel geld kwijt als met de CC2. Ik kijk sowieso of ik er geen 2de hands in de US kan kopen. Ik krijg binnenkort de kans om weer eens wat fuzz-pedalen te testen dus dan leer ik weer wat bij.

Oh PearlJam, het nummer Blue On Black is een van DE redenen waarom ik een Octavia wil, we spelen het met mijn blues/rock-band dus... :-D

LordRiffenstein
4 januari 2005, 23:05
OK, weer omhoog met dit topic. Ben vandaag tot de vaststelling gekomen dat de CC2 niet op mijn pedalboard past :(

Omdat ik wel nog 2 aparte pedalen kan zetten, ga ik dus op zoek naar een leuke fuzz en octavia. Ik ken wel de usual suspects (Everman, Fulltone...) die o pdeze site geprezen worden maar mijn oog viel ook op MJM. Vond de clips van beide versies van de London Fuzz erg vet en hun Roctavios klinkt ook super. Iemand ervaring hiermee? En wat eigenlijk van Voodoo Lab, lijken me ook niet verkerd!

robzilla
4 januari 2005, 23:13
OK, weer omhoog met dit topic. Ben vandaag tot de vaststelling gekomen dat de CC2 niet op mijn pedalboard past :(

Omdat ik wel nog 2 aparte pedalen kan zetten, ga ik dus op zoek naar een leuke fuzz en octavia. Ik ken wel de usual suspects (Everman, Fulltone...) die o pdeze site geprezen worden maar mijn oog viel ook op MJM. Vond de clips van beide versies van de London Fuzz erg vet en hun Roctavios klinkt ook super. Iemand ervaring hiermee? En wat eigenlijk van Voodoo Lab, lijken me ook niet verkerd!

hang je ze niet in je rack dan?

LordRiffenstein
4 januari 2005, 23:40
hang je ze niet in je rack dan?

Nee, mijn bedoeling was om de fuzz/vibe/octavia op mijn board te zetten om ze at random te kunnen gebruiken en omdat ik nog maar weinig ervaring met fuzz/octavia heb is het ook makkelijker experimenteren als ze gewoon voor je staan.

groovyB3
5 januari 2005, 00:51
En midi zuigt TOOOOOOOON :D :wink:

LordRiffenstein
5 januari 2005, 07:32
En midi zuigt TOOOOOOOON :D :wink:

Midi is geen toon tenminste, midi om spullen te schakelen. Midi als in 'midifiles gebruikt door keyboard-spelers' sucken major donky ass.

Dirk_Hendrik
5 januari 2005, 09:18
Eén opmerking over MJM.
Ik geloof niet dat ik een andere pedalenknutselaar weet die zulke absurdistisch hoge prijzen durft te vragen voor zulke simpele en slecht/cheap afgewerkte pedalen. Qua techniek is een fuzz ongeveer even ingewikkeld als een switchbox (of dat nou een TB, een AB, looper of whatever doos is, der zit geen r33t in en je soldeert im in 10 minuten in elkaar). Ga dan eens kijken naar de super afwerking van b.v. Speedy voor veel minder geld.

Antal
5 januari 2005, 14:43
Eén opmerking over MJM.
Ik geloof niet dat ik een andere pedalenknutselaar weet die zulke absurdistisch hoge prijzen durft te vragen voor zulke simpele en slecht/cheap afgewerkte pedalen. Qua techniek is een fuzz ongeveer even ingewikkeld als een switchbox (of dat nou een TB, een AB, looper of whatever doos is, der zit geen r33t in en je soldeert im in 10 minuten in elkaar). Ga dan eens kijken naar de super afwerking van b.v. Speedy voor veel minder geld.

Ik heb een paar keer foto's van een mjm van binnen gezien en die waren idd om te huilen. De everman daarentegen is supernetjes afgewerkt. Dat vind ik naast de sound toch wel belangrijk, dat het een beetje degelijk is en zo.

Speedy maakt trouwens toch geen fuzz of wel?

LordRiffenstein
7 januari 2005, 07:38
LOL, ja de afwerking bij MJM is op zijn minst gezegd 'speciaal' :-D

OK, heb een Fulltone octafuzz onderweg uit het Verre Oosten voor een prikkie. :-D