PDA

View Full Version : TOMMIE INTERVIEW MET VIDEOS!!!



Picker
17 december 2004, 18:57
"Hi Folks, I'm Tommy Emmanuel and I play guitar..."
[geluid: 50.000 noten in 7 seconden...]

...en wie de rest wil zien en horen: ga naar http://www.acousticplayermagazine.com/
waar een uitgebreid interview met Tommy is te lezen, plus een hele verzameling leuke videos (tientallen megabeten!).

Een must voor alle Tommy-fans!

Picker.

Brianmayrulezzz
17 december 2004, 19:03
tommy is echt cool 8-)

kep laatst een dvd van hem gezien, echt fantastisch!:D

Picker
17 december 2004, 19:37
Ben de videos aan het bekijken. Onvoorstelbaar... wat is die man begaafd...

CDGEGBC whatever, luister en kijk en ga dan nog eens nadenken over je opmerkingen over "gevoel van leegte".

Ik ben bang dat ik wederom drie dagen niet tot praten in staat zal zijn.

Rien, heb je hem gezien? Jij begrijpt mij tenminste!

Picker.

Ron4ld
17 december 2004, 20:02
:)

Brianmayrulezzz
17 december 2004, 20:19
moet je GVD weer zo'n k*tplugin van Quicktime istalleren die ook weer iedere keer mee opstart met windows. Wat een hekel aan dat soort producten heb ik! :evil:

Maarja, tommy zal het wel waard zijn! In het weekend ff kijken :cool:

Kasper
17 december 2004, 23:47
moet je GVD weer zo'n k*tplugin van Quicktime istalleren die ook weer iedere keer mee opstart met windows. Wat een hekel aan dat soort producten heb ik! :evil:

Maarja, tommy zal het wel waard zijn! In het weekend ff kijken :cool:

Gewoon wat prutsen in de preferences zodat ie niet meer opstart hé

Kasper
17 december 2004, 23:53
http://www.acousticplayermagazine.com/apm002/apmprofile002/tommy_images_movs/Tommymaster12-16.mov

Rechtstreeks linkje naar interview met hem

ps: wel rechtsklikken en opslaan als ... kiezen, anders kan je lang wachten

Kasper
18 december 2004, 00:01
http://www.acousticplayermagazine.com/apm002/showtime002/apmfamilysnapshots/acousticfamily002_images_movs/AcousticFamilySnaps002.mov

Verschillende mensen die hun ding doen op gitaar

Picker
18 december 2004, 07:47
Die 'Mandolin Boogie' aan het eind is leuk. Overigens ook de eerste keer dat ik een vrouw op lap en pedal steel zie spelen.

Picker.

Harald
18 december 2004, 09:44
Erg Amerikaanse show, maar gelukkig hebben ze er een tracklisting met tijden bijgezet. Tussen de commercials en stukjes door speelt Tommy solo, of jamt hij met andere muzikanten. Zit oa een uitvoering van Antonella's Birthday bij. Dat nummer is nu net iets meer dan een jaar oud. (Picker, dat is geschreven in CastelBrando)

Je kunt dan het beste de hele show beluisteren en met de schuifbalk naar de goede tijden gaan.

http://prairiehome.publicradio.org/programs/20031018/

http://prairiehome.publicradio.org/programs/20031227/

Brianmayrulezzz
18 december 2004, 11:23
Gewoon wat prutsen in de preferences zodat ie niet meer opstart hé

weet ik wel, via msconfig bij uitvoeren, ben niet helemaal dom he!
maar dan staat ie er de keer erna gewoon weer. Lijkt wel spyware

Kasper
18 december 2004, 11:27
Gewoon wat prutsen in de preferences zodat ie niet meer opstart hé

weet ik wel, via msconfig bij uitvoeren, ben niet helemaal dom he!
maar dan staat ie er de keer erna gewoon weer. Lijkt wel spyware

Ik heb nog nooit op die manier iets ingesteld van opstartsettings.
Gewoon rechtsklikken op het icoontje zelf in in de instellingen van quicktime zorgen dat ie niet meer opstart.

Brianmayrulezzz
18 december 2004, 11:29
ok thnx, zal het proberen :P

belg
18 december 2004, 12:00
Uhhh, mensen, quicktime en realplayer zijn echt niet meer nodig hoor. Gewoon mediaplayer classic installeren, met de quicktime en realplayer plugins....

Effe rondkijken op sourceforge ( = een opensource gemeenschap ) , en te downloaden vanaf 'edskes' ( ff googlen )...

Mediaplayer classic is de ideale player voor al je mediabestanden tot dvd's aan toe. Je hebt geen andere shit meer nodig, is gratis en spyware-vrij, en extreem licht voor je systeem!! Op tweakers.net in het forum is een thread gaande over dit superproggie!!

belg
18 december 2004, 12:08
Uhhh, mensen, quicktime en realplayer zijn echt niet meer nodig hoor. Gewoon mediaplayer classic installeren, met de quicktime en realplayer plugins....

Effe rondkijken op sourceforge ( = een opensource gemeenschap ) , en te downloaden vanaf 'edskes' ( ff googlen )...

Mediaplayer classic is de ideale player voor al je mediabestanden tot dvd's aan toe. Je hebt geen andere shit meer nodig, is gratis en spyware-vrij, en extreem licht voor je systeem!! Op tweakers.net in het forum is een thread gaande over dit superproggie!!

Brianmayrulezzz
18 december 2004, 12:14
thnx:D geef ff de link van die threat aub :)

Kasper
18 december 2004, 12:35
Uhhh, mensen, quicktime en realplayer zijn echt niet meer nodig hoor. Gewoon mediaplayer classic installeren, met de quicktime en realplayer plugins....

Effe rondkijken op sourceforge ( = een opensource gemeenschap ) , en te downloaden vanaf 'edskes' ( ff googlen )...

Mediaplayer classic is de ideale player voor al je mediabestanden tot dvd's aan toe. Je hebt geen andere shit meer nodig, is gratis en spyware-vrij, en extreem licht voor je systeem!! Op tweakers.net in het forum is een thread gaande over dit superproggie!!

Die gebruik ik ook voor quicktime lokaal af te spelen, maar ik wist niet dat er ook plugins voor IE van bestonden.

krizz
18 december 2004, 14:01
Geweldige gitarist zeg! :o :o

Ik vond het 'classical gas' stukje ook wel erg cool; met 'Pink Panther' en 'The Godfather' haha. :D

krizz
18 december 2004, 14:02
thnx:D geef ff de link van die threat aub :)
Nee dank je, ik heb al threats genoeg, het is toch al zo'n klotezooi in Nederland de laatste tijd.

rienvan
20 december 2004, 18:02
Ben de videos aan het bekijken. Onvoorstelbaar... wat is die man begaafd...

CDGEGBC whatever, luister en kijk en ga dan nog eens nadenken over je opmerkingen over "gevoel van leegte".

Ik ben bang dat ik wederom drie dagen niet tot praten in staat zal zijn.

Rien, heb je hem gezien? Jij begrijpt mij tenminste!

Picker.

Yep ik heb hem gezien.. ik begrijp je als geen ander.. leuk kerstding trouwens !! Jingle lutrells etc... man man ik ben net met de mystery bezig ook prachtig dvd schiet reeds op

hoi
Rien

Picker
20 december 2004, 18:21
The Mystery, is dat niet dat nummer met E en A snaar een toon omlaag, wat hj voor het eerst in Raalte speelde?

Harald
20 december 2004, 19:48
[quote="rienvanik ben net met de mystery bezig ook prachtig hoi
Rien[/quote]

Ben je hem zelf uit aan het zoeken (zet je hem op papier?), of heb je een transcriptie ervan?

@Picker Weet niet of Tommy het voor het eerst in Raalte heeft gespeeld, maar is inderdaad met E en A een toon lager. Hij speelt hem dan wel weer met capo of 2e of 4e fret, afhankelijk van de gitaar die hij gebruikt. Mooi nummer!

rien
20 december 2004, 21:04
ja ik zoek hem uit.. klopt hij zn e snaar wordt D en a snaar G capo op 4e fret prachtig nummer... hij speelde het in leeds voor me...

en voor jullei beide in brando trouwens... machtig nummer

hoi\rien

Picker
20 december 2004, 21:34
Ik heb het nummer maar twee keer gehoord, maar herinnerde me die stemming en een prachtige C - G conversie ergens in:

-5---5-----
-----------
-0---2----
-----------
-0---1----
-----------

die daar schitterend viel. Hoorde dat in Raalte en dat bleef me bij.

Zodra ik die film heb ga ik hem ook leren! :-)

Brianmayrulezzz
20 december 2004, 22:26
over welke dvd hebben jullie het dan?

echt fantastisch en een genot om die vent te zien spelen :cool: !!!!