PDA

View Full Version : help! pickup hoogte



ae
17 december 2004, 18:16
Ik heb een tijdje geleden mijn standaard v8/v7 elementen van mijn ibanez vervangen voor emg elementen. De oude elementen lagen op een soort ijzertje in deze vorm _------------------_. Waarbij de elementen op het gestippelde lagen en de schroeven in de lage streepjes zaten. Onder het gestippelde lag een soort schuimrubber dat het geheel omhoog hield en als veer functioneerde.

De emg's hebben echter meegeleverde schroefjes en veertjes om in een Les Paul-achtig ophang systeem opgehangen te worden.

Ik heb dus de oude (korte) schroefjes gebruikt om de pickups (zonder veertjes) vast te maken. Met als gevolg dat de pickups super laag zitten en weinig output hebben.

Ik wil nu iets doen om ze omhoog te krijgen, wat lijkt jullie de beste manier?

Mijn enige idee was schuimrubber en langere schroefjes kopen en proberen het geheel omhoog te krijgen. Heeft iemand een beter idee?

Wormaap
17 december 2004, 18:28
Je stopt een schroef door het gat in je pickup-ring (dat plastic ding dus) dan de veer eromheen en dan door de pickup heen in de daarvoor bestemde gaatjes. Als je nu de schroef verder aandraait, komt je pickup omhoog en als je'm slapper draait, gaat je pup omlaag :)

ae
17 december 2004, 19:13
Op mijn Ibanez zit geen plastic ring, de pickup wordt direct in het lichaam geschroeft.

bert k
17 december 2004, 22:25
Net wat je zelf al zegt, langere schroefjes. En dat schuimrubber kan ik me niet echt iets bij voorstellen, maar het klinkt niet raar of zo.

AART
18 december 2004, 10:16
misschien ff pickuprings halen dan, ziet er toch veel vetter uit 8-)

FLechdrop
21 december 2004, 00:00
ben je nou helemaal gek geworden..

ae
21 december 2004, 09:43
Ik denk dat pickup ringen misschien nog de makkelijkste optie zijn. Kun je die gewoon op je gitaar schroeven zonder schade aan te richten?

Bedankt voor de suggesties :)

vester86
21 december 2004, 16:34
sja, afgezien van de schroefgaten in de body (die je niet ziet als die Pick-up ringen er op blijven zitten ;-) ) zie je dr verder niks van

bat
21 december 2004, 16:38
Ik denk dat pickup ringen misschien nog de makkelijkste optie zijn. Kun je die gewoon op je gitaar schroeven zonder schade aan te richten?

Bedankt voor de suggesties :)

Ik denk het niet. Een paar langere schroefjes en dat schuimrubber haal je gewoon bij de bouwmarkt voor bijna niks.

Die pick-upringen, daar moet je weer speciaal voor naar de gitaarwinkel, eventueel bestellen, gaatjes bijboren in de body om ze te monteren (want gewoon erin schroeven is niet goed) en pas dan ben je klaar.