PDA

View Full Version : Zeer goeie beginners/amateur (rock-)gitaar getest!



Speeddemon
17 december 2004, 17:50
de Dean Vendetta bij Feedback Utrecht.
239 euro. Ontstemt nauwelijks (hardtail, strings through body), speelt heerlijk, klinkt goed.

voor beginners=super.
voor amateurs=zeer goed
voor gevorderden=erg leuk gitaartje voor 'erbij'.

Speeddemon
17 december 2004, 18:00
verder:
goeie actie, ik kon er mooie bends en vibrato's mee maken,
de sound van de elementen was ook erg ok. 2x kumbuckers, en een 3-standen schakelaar. Met de middelste stand kon ik toch ook erg leuke bijna Fender-achtige sounds krijgen, goed genoeg voor je cleane partijen in rock/metal nummers i.i.g.
De elementen hadden bij distortion ook een lekkere 'chunk'; pinch harmonics schoten eruit en palm muted riffs waren goed vet.

Misschien dat ik over een tijdje er zelf wel eentje koop voor erbij, al zit ik toch meer te kijken voor een H-S-S gitaar zoals een Yamaha Pacifica 812W.

ArpeggioKing
17 december 2004, 18:57
fotos?

Megadeth
17 december 2004, 18:59
foto's:
http://www.deanguitars.com/vendetta.htm

Van de zomer wil ik een Vendetta 4.0 gaan halen.

Anders Destium
17 december 2004, 19:49
De goedkope Deans zijn inderdaad erg goede gitaren voor het geld (de duurdere trouwens ook :lol: )

Baco
17 december 2004, 19:51
foto's:
http://www.deanguitars.com/vendetta.htm

Van de zomer wil ik een Vendetta 4.0 gaan halen.

Die Vendetta 4.0 zijn idd super gitaren en voor geen geld. Als je er eentje wil, laat eens wat horen :wink:

Speeddemon
17 december 2004, 22:12
Wat kost zo'n Vendetta 4.0 dan?
Zit in alle 4 de lijnen de zelfde hardware trouwens?

Baco
17 december 2004, 23:01
Wat kost zo'n Vendetta 4.0 dan?
Zit in alle 4 de lijnen de zelfde hardware trouwens?

Bij MP staan ze voor 499 euro. Voor ongeveer een 100 euro meer heb je er eentje met case vanuit de States (all-in, dus als je geen tax moet betalen gaat hier nog een stuk af).

Vanaf de 3 heb je een neck-through gitaar. Allen Mahogany body, al dan niet met een Maple top er op. Allen maple neck met rosewood fingerboard. Weet niet welke humbuckers er in zitten.

Hier een fotootje van een Vendetta 4.0 in Trans Blue, vind 'em super:
http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/v1%20(Medium).JPG

Random_hero
18 december 2004, 09:48
Ik heb een Dean Evo Special, ook een zeer fijn gitaartje :D
Palm muted klinkt er heerlijk vet op en ook zijn de PU's van redelijk goede kwaliteit. Niet zo veel hoog, vooral mid en laag icm de LP-style body krijg je een lekker warm en vol geluid.

ijff
18 december 2004, 10:56
Ik heb een EVO Special Select... niets te klagen over de pickups. Heb ze na een paar maanden overigens wel vervangen door SD's .. maar achteraf ben ik daar niet heel veel mee opgeschoten.
Top van mijn gitaar is van fineer.. ziet er erg strak uit. Ik verwacht dat de top van die Vendetta 4.0 ook van een fineerlaag is voorzien.

The_RockeR13
18 december 2004, 12:11
Die Dean gitaren zien er echt niet normaal mooi uit :o

EmgMaster
18 december 2004, 12:33
Dat ding is inderdaad donders mooi ja, ik wist het wel als ik moest kiezen tussen deze en een epi lp ofzo.

Dean maakt idd zeer mooie spullen, voor heel redelijke prijzen

doncker
18 december 2004, 13:58
Damn, die blauwe, BEAUTY.
Lijkt hard op een schecter en omdat die zo zzeldzaam zijn in europe :-D :-D

Diedo
18 december 2004, 15:28
ik denk dat dit een hele goede tegenhanger van de Ibanez SZ serie wordt... ziet er erg goed uit! pfoe! 8-)

strattie
18 december 2004, 15:32
Hier een fotootje van een Vendetta 4.0 in Trans Blue, vind 'em super:
http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/v1%20(Medium).JPG
:o :o :o :-D :-D :-D

BartL
18 december 2004, 16:37
Ik heb nu dus gigantische GAS naar zo een blauwtje :-D

Neals
18 december 2004, 21:15
Oef, ibanez mag nu zeker opgaan passen met hun SZ lijn :S

Wanneer gaat Schechter eens de C1 naar Nederland exporteren :evil:

Wormaap
18 december 2004, 21:38
Ik heb nu dus gigantische GAS naar zo een blauwtje :-D
Jij ook al? :P
Maar tóch wil ik eerst m'n ENGL Vintage cab hebben :evil:
En ik had me eigenlijk voorgenomen om geen gitaren meer te gaan kopen die kwalitatief minder zijn dan m'n 'six, maar dan wordt de keuze zo beperkt :(

Das Schaap
19 december 2004, 02:27
Hoe zit het hierbij met de hoek van de snaren uit de body naar de brug ?
Bij veel gitaren zit die hoek niet helemaal jofel waardoor je erg snel snaren breekt. Mijn Korina heeft dit probleem ook (ok is geen Dean maar is gewoon een string-thru probleem).

ae
19 december 2004, 10:48
Hebben ze bij Feedback ook een 3.0 of 4.0 model hangen? Ik zou ze weleen willen proberen, zeker met neckthrough :)

Baco
20 december 2004, 09:10
Voor de twijfelaars, hier nog effe wat pics van de Vendetta 4.0 modellen :wink:

Trans Blue:

http://www.carlinoguitars.com/images/PB061626.JPG
http://www.carlinoguitars.com/images/PB061628.JPG
http://www.carlinoguitars.com/images/PB061629s.jpg
http://www.carlinoguitars.com/images/PB061627.JPG


Tiger Eye:

http://www.carlinoguitars.com/images/PB061622.JPG
http://www.carlinoguitars.com/images/PB061624.JPG
http://www.carlinoguitars.com/images/PB0616252.jpg
http://www.carlinoguitars.com/images/PB061623.JPG

Sorry van de ietwat grote pics, maar zo zie je het natuurlijk ook wat beter...

:-D

andoni
20 december 2004, 10:12
:o :o :o :o :o

Als die dingen even goed zijn als ze eruit zien :o :o


Wat ik mij nu afvraag, stel je bent niet tevreden met de PU's, kan je dan nadat je nieuwe humbuckers erin hebt gepropt terug die element-kapjes erop zetten? Want vind ze echt ongelooflijk mooi die Vendetta's, maar ik zou het zonde vinden die elementkapjes eraf te moeten doen, is ineens heel die gitaar minder sexy...

Over die inay in de hals heb ik wel nog mijn twijfels, zou ze een keer moeten testen eigenlijk :cool:



aaaaargh GAS!

MoserCustomShopDotCom
20 december 2004, 10:21
ZEKER veel gas! Iemand die de 4.0 al in de winkel heeft zien hangen? Zo ja, hoeveel kost ie hier in Nederland?

Waarschijnlijk even veel als in Amerika, dan alleen het geldteken veranderen.


Heb gekeken op music123.com en die vendetta 1.0 was daar 199$. hier 199€... de 4,0 was geloof ik 449$ 8-)

MoserCustomShopDotCom
20 december 2004, 10:25
Ohja.. voordat ik em vergeet. NOG een mooi plaatje:

http://www.jagpanzer.com/images/marknew.jpg

Baco
20 december 2004, 13:15
Bij MP staan ze voor 499 euro. Voor ongeveer een 100 euro meer heb je er eentje met case vanuit de States (all-in, dus als je geen tax moet betalen gaat hier nog een stuk af).


Even herhalen...

SiNiSTRaL
20 december 2004, 14:27
damn, die blauwige 4.0 komt voor mij erg dicht in de buurt bij 'allermooiste gitaar die ik ooit gezien heb' en dat meen ik serieus, damn wat een geil ding, als t nou ook nog eens wat is :)

strattie
20 december 2004, 16:37
nou ik vind die tiger eye toch ook wel errug mooi :o

ae
20 december 2004, 16:55
Je kan ze voor $660 /500 euro incl verzenden en hardshellcase uit de VS halen :)

Wormaap
20 december 2004, 17:02
GASSERDEGASSERDEGASSERDEGAS!

OMGERDEOMGERDEOMGERDEOMG!

Sorry, dat moest ff.
Bij dezen weet ik wat m'n backup/downtunegitaar gaat worden.
Als dat ding net zo fijn speelt als'ie eruit ziet, zou't een custom job van 5000 euro moeten zijn o_O

Baco
20 december 2004, 17:05
Je kan ze voor $660 /500 euro incl verzenden en hardshellcase uit de VS halen :)

Idd, iets van een $519 + shipping :wink:

Wormaap
20 december 2004, 17:06
Voor dat prijsverschil zou ik'm dus gewoon bij M-P kopen.

Baco
20 december 2004, 17:08
Voor dat prijsverschil zou ik'm dus gewoon bij M-P kopen.

Hangt er idd een beetje van af hoeveel ze voor zo'n case vragen bij MP, maar ik denk dat die prijs bij MP zeker niet mis is...

Wormaap
20 december 2004, 17:09
Elke willekeurige superstratcase zal passen denk ik, en die heb je vanaf 40 piek ofzo. Daarvoor ga ik als ik geld heb geen weken wachten op m'n gitaar :P

ae
20 december 2004, 17:26
Heeft iemand ook foto's van de 3.0 versie? Die vind ik eigenlijk mooier :oops:

MoserCustomShopDotCom
20 december 2004, 19:49
Bij MP staan ze voor 499 euro. Voor ongeveer een 100 euro meer heb je er eentje met case vanuit de States (all-in, dus als je geen tax moet betalen gaat hier nog een stuk af).


Even herhalen...
Na een dagje lang denken eindelijk erachter dat er Musik Produktiv wordt bedoeld (tenminste.. dat denk ik.. daar is ie iig ook 499€ :razz: ) Maar nog niet hier in Nederland dus?

Wormaap
20 december 2004, 20:16
Is't nu eigenlijk een echte quilt-top, of'n lelijke maple-top met 'n quilt veneer?

andoni
20 december 2004, 20:58
nog eens ;) :

Wat ik mij nu afvraag, stel je bent niet tevreden met de PU's, kan je dan nadat je nieuwe humbuckers erin hebt gepropt terug die element-kapjes erop zetten? Want vind ze echt ongelooflijk mooi die Vendetta's, maar ik zou het zonde vinden die elementkapjes eraf te moeten doen, is ineens heel die gitaar minder sexy...

ArpeggioKing
20 december 2004, 21:06
ja dat kan. Het kan zijn dat de stock-pickups met element kapje vast zitten. Maar dan kun je gewoon bij Warmoth element kapjes kopen (kost geen drol). En die er dan over je nieuwe pickups over heen zetten.

M. to the O.

ArpeggioKing
20 december 2004, 21:06
ja dat kan. Het kan zijn dat de stock-pickups met element kapje vast zitten. Maar dan kun je gewoon bij Warmoth element kapjes kopen (kost geen drol). En die er dan over je nieuwe pickups over heen zetten.

M. to the O.

strattie
20 december 2004, 21:49
wat is beter volgens jullie: de vendetta 4.0 of een jap fender strat uit 83 ofzo.

kheb egt een vrachtwagenlanding GAS voor zo'n blauwie

BartL
20 december 2004, 21:52
damn, die blauwige 4.0 komt voor mij erg dicht in de buurt bij 'allermooiste gitaar die ik ooit gezien heb' en dat meen ik serieus, damn wat een geil ding, als t nou ook nog eens wat is :)
+1 (Eens met Sinis :o ... :razz: )

Braindead
20 december 2004, 22:20
Jezus wat zijn die Dean's leip!
Ik begrijp niet dat ze zo'n mooie top voor zo weinig geld verkopen!

GAS GAS GAS GAS GAS GAS GAS GAS GAS GAS GAS

I ...... Have ..... to ... control.... my.... self........... AAAAAAARGHHHHH


:razz:

schwalbe
20 december 2004, 22:44
Is't nu eigenlijk een echte quilt-top, of'n lelijke maple-top met 'n quilt veneer?

Bij mijn weten hebben alle koreaanse dean's met maple tops lelijke tops (wel maple)met mooie veneer...maar daar zijn ze heel goed in bij Dean; de finish is echt super.
specs: http://www.deanguitars.com/vendetta_4.0.htm

BartL
20 december 2004, 22:57
Is't nu eigenlijk een echte quilt-top, of'n lelijke maple-top met 'n quilt veneer?
Zou het publiek het verschil horen? :)

schwalbe
20 december 2004, 23:04
Is't nu eigenlijk een echte quilt-top, of'n lelijke maple-top met 'n quilt veneer?
Zou het publiek het verschil horen? :)

bij mijn Dean evo special, die ook een maple top+veneer heeft verbeeld ik me dat ik het wel kan horen, maar alleen als je onversterkt speelt; dan heeft hij erg weinig volume maar bij versterkt spelen hoor je er niks van (en daar gaat het toch om).
Erg veel kan onversterkt volume sowieso niet uitmaken want mijn luidste onversterkte electrische gitaar is van multiplex...

Wormaap
20 december 2004, 23:18
Is't nu eigenlijk een echte quilt-top, of'n lelijke maple-top met 'n quilt veneer?
Zou het publiek het verschil horen? :)
Ho even: Ik zeg niet dat't wat uitmaakt, want'n lelijke top met'n fineerlaag is nog steeds'n maple top. Ik vroeg het me alleen af :P

BartL
20 december 2004, 23:33
OK dan...andere vraag:
Als ik nu zeg dat het een echte quilt is, en je komt er 2 jaar later achter dat het dat niet is; Vind je hem dan minder mooi? :razz:


Wat ik dus bedoel te zeggen: Wat boeit het?!@# Dat ding ziet er ontzettend geil uit! :-D

ArpeggioKing
21 december 2004, 00:32
499 euri en hij is van jou.....

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100012007&sid=!18121995&quelle=volltext

Wormaap
21 december 2004, 14:52
OK dan...andere vraag:
Als ik nu zeg dat het een echte quilt is, en je komt er 2 jaar later achter dat het dat niet is; Vind je hem dan minder mooi? :razz:


Wat ik dus bedoel te zeggen: Wat boeit het?!@# Dat ding ziet er ontzettend geil uit! :-D
Nogmaals: Ik vind't hoe dan ook een supermooie gitaar :P En of't nu een lelijke top met mooi fineerlaagje is of'n echte mooie top zal uiteindelijk zowel voor looks als voor sound niks boeien.
Maar't is toch altijd leuk om te weten :P

Wormaap
21 december 2004, 14:52
OK dan...andere vraag:
Als ik nu zeg dat het een echte quilt is, en je komt er 2 jaar later achter dat het dat niet is; Vind je hem dan minder mooi? :razz:


Wat ik dus bedoel te zeggen: Wat boeit het?!@# Dat ding ziet er ontzettend geil uit! :-D
Nogmaals: Ik vind't hoe dan ook een supermooie gitaar :P En of't nu een lelijke top met mooi fineerlaagje is of'n echte mooie top zal uiteindelijk zowel voor looks als voor sound niks boeien.
Maar't is toch altijd leuk om te weten :P

Anders Destium
21 december 2004, 15:10
qua sound maakt dat écht wel uit (duidelijk, misschien niet voor het publiek maar wel voor jezelf), maar mooi is ie zeker :) Hoe ik dat weet? Ervaring...

Wormaap
21 december 2004, 17:22
qua sound maakt dat écht wel uit (duidelijk, misschien niet voor het publiek maar wel voor jezelf), maar mooi is ie zeker :) Hoe ik dat weet? Ervaring...
Wat boeit het dan of je'n gewone maple top met fineerlaagje hebt (waarbij de top dus even dik is als'n echte quilted top) of een quilted top?

BartL
21 december 2004, 22:10
Een wereld van verschil...zeggen sommige mensen :-?

Ik weet het niet :)

vester86
21 december 2004, 22:25
Voor de audiofielen wel, voor mn zusje niet :razz:

Quadrifoglio
22 december 2004, 11:13
Ik vind alleen die headstocks oerlelijk :(

Shaggy
22 december 2004, 11:47
bloedje mooi

BartL
22 december 2004, 12:53
Ik vind alleen die headstocks oerlelijk :(
NOOO!! Geweldig die headstock!! 8-)

Baco
22 december 2004, 12:55
Ik vind alleen die headstocks oerlelijk :(
Van die Vendetta ook al? :o

Waar gaat de wereld heen? :-?

:wink:

Speeddemon
22 december 2004, 13:12
Telecaster headstocks... DIE zijn lelijk. Dean heeft best mooie.

Diedo
22 december 2004, 16:24
Telecaster headstocks... DIE zijn lelijk. Dean heeft best mooie.

Hier sluit ik me bij aan (tenminste, DEZE dean headstock vind ik wel mooi, die V vind ik een beetje overkill, maar wel met stijl)

BartL
24 januari 2005, 14:41
Zit er nou eigenlijk verschil in hardware tussen een Vendetta 4.0 en 3.0? :-? En is iemand er al achter of de 4.0 een echte top heeft? :-D

Cubensis
24 januari 2005, 15:17
The Vendetta 3.0 and 4.0 sport ‘neck through’ construction with the eye catching razor wire inlay running the length of the fretboard. The 4.0 version has a beautiful quilted maple top and is available in an all too popular ‘Tiger Eye’ finish.

4.0 is dus de gepimpte 3.0 :D

Petur
8 februari 2005, 12:48
woooooow :o toen ik deze gitaar was wou ik um direct :-D
kga deze vroeg of laat nog wel aanschaffen...
zeer mooi ding 8-)
laterz

up-guitarman
8 februari 2005, 14:05
Mooie gitaartjes, zeker wel !!! (Mss iets om mijn lelijke zwarte yamaha rgx112 te vervangen :razz: )
Hoe speelt hij eigelijk ???

BartL
16 maart 2005, 12:30
De 4.0 staat nu voor 400 euri bij feedback :o

BartL
16 maart 2005, 13:33
Kick

Baco
16 maart 2005, 13:34
Best wel mooie prijs :wink:

MoserCustomShopDotCom
16 maart 2005, 13:38
De 4.0 staat nu voor 400 euri bij feedback :o

WOAH! Dan is ie pas veranderd.. pas geleden nog geweest, toen was ie nog 500€, Erg mooi prijsje! Speelt lekker!